  • 1. Data: 2004-06-28 12:38:10
    Temat: sad, swiadek co dalej??PILNE
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Czy jesli glowny swiadek obrony, ktory pracowal w firmie
    powodowej(pozywajacej) notorycznie nie stawia się, a nawet nie udało się
    doręczyć wezwania za pośrednictwem policji to czy sąd może odsunąć ten
    dowód w sprawie? A jeśli tak to czy można zmusić sąd do nieodstąpienia
    od takiego dowodu pomimo wszystko? Sprawa nie cywilna tylko karna.
    Czasem swiadek odbiera korespondencje ale sie nie stawia na wezwania i
    przesluchania
    Dzieki z gory za info

  • 2. Data: 2004-06-28 16:40:20
    Temat: Re: sad, swiadek co dalej??PILNE
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od takiego dowodu pomimo wszystko? Sprawa nie cywilna tylko karna.
    > Czasem swiadek odbiera korespondencje ale sie nie stawia na wezwania i

    Może postanowić jeszcze o sprowadzeniu świadka na rozprawe przez policje.
    Nie spotkałam się z czymś takim jak odsuwanie dowodu w sprawie. Moze nie
    dopuścić dowodu ze wzgledu na zakazy dowodowe, ale w tej sytuacji to nie
    wchodzi w grę. Ostatecznie można odczytać zeznania świadka złożone w
    postępowaniu przygotowawczym, o ile takowe złożył.

    Igunia

  • 3. Data: 2004-06-28 17:15:16
    Od: Dredd<...@...pl>

    Zakładam że skoro to główny świadek to był przesłuchiwany w
    postępowaniu przygotowawczym.
    Jeśli tak to w razie niemożności doręczenia wezwania świadkowi można
    poprzestać na odczytaniu jego zeznań złożonych wcześniej (zob. art.
    391 § 1 kpk)

    -> http://usenet.pomocprawna.info