  • 1. Data: 2004-02-05 19:12:38
    Temat: WEZWANIE PRZEDSADOWE z sieci ERA dp splaty zadluzenia...
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Takie oto brzydkie pismo otrzymalem dzisiaj i prawde mowiac nie wiem, co
    dalej z tym robic i jak z tego wybrnac - bynajmniej wcale nie jest mi do
    smiechu...

    Otoz mam u nich trzy numery telefonu, wszystkie juz nieaktywne i zadluzone,
    z czego na dwa z nich (kazdy z osobna) otrzymalem dzisiaj takie wlasnie
    pismo. Jeden numer jest zadluzony na okolo 1600zl, a drugi na okolo 2500zl,
    a to wszystko trwa juz mniej wiecej ponad rok. Siec ERA zada ode mnie
    natychmiastowej splaty dlugu do dnia 13.02.2004. i to w pelnej wysokosci,
    czego ja nie jestem w stanie zrobic. Jak wynika z pisma w dalszej kolejnosci
    dojda do tego koszty postepowania sadowego - po (srednio) 2500zl od numeru,
    a wiec razem DODATKOWO 5000zl!...

    1.Nie jestem w stanie splacic tego dlugu w wyznaczonym przez siec ERA
    terminie - moge rozpoczac splate od marca albo nawet dopiero kwietnia, i to
    w kwotach 300-400zl co miesiac (lacznie, czyli po okolo 200zl za numer). Nie
    mam juz prawa do rat z sieci ERA, poniewaz wczesniej mialem juz takie
    wyznaczone, ale narzucone mi kwoty byly dla mnie ZAPOROWE, poniewaz
    wnioskowalem wowczas o 18 rat, a wyrazono zgode tylko na 6... Tak wiec
    splacalem do listopada 2003, tyle ile moglem (duzo mniej), a pozniej z
    powodu niezbyt dobrej sytuacji finansowej zaniechalem tych splat.

    2. Nie wiem, ile NAPRAWDE mam czasu do rzeczonej rozprawy sadowej i nie wiem
    tez jak uniknac, albo chociaz odwlec w czasie dodatkowe koszty sadowe. Co,
    jak i kiedy zalatwiac z siecia ERA, dokad pisac, co wysylac, o co
    wnioskowac, zeby jakos wybrnac z tej trudnej sytuacji. Co bedzie dla mnie
    korzystniejsze, przy dobrowolnej splacie dlugu, ale na wlasna reke i w
    takich kwotach, jakie JA moge placic (gdyby siec ERA nie wyrazila
    oficjanlnej zgody na takie moje warunki) - czy lepiej bedzie splacac
    systematycznie obydwa numery naraz, czy tez najpierw splacic jak najszybciej
    jeden, a dopiero potem drugi.

    Wszystkie moje numery telefonu figuruja na jednym, wspolnym koncie
    abonenckim. Jak dotad nie wysylalem im tez zadnego zaswiadczenia o zarobkach
    i zatrudnieniu, choc rozwazalem taka mozliwosc. Jestem jednak zatrudniany na
    czas okreslony, obecnie na pol roku i otrzymuje za to minimalne
    wynagrodzenie pracownicze (bodajze 800zl brutto). Posiadam (niestety)
    mieszkanie wlasnosciowe i najbardziej obawiam sie egzekucji komorniczej na
    nim wlasnie.

    Ile mam czasu i co mam robic??? Bardzo prosze o pomoc i jakies konkretne
    rady...

    Pozdrawiam
    zf

  • 2. Data: 2004-02-05 21:29:35
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zwykly_facet" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Takie oto brzydkie pismo otrzymalem dzisiaj i prawde mowiac nie wiem, co
    > dalej z tym robic i jak z tego wybrnac - bynajmniej wcale nie jest mi do
    > smiechu...

    [ciach]

    > 2. Nie wiem, ile NAPRAWDE mam czasu do rzeczonej rozprawy sadowej i nie
    wiem
    > tez jak uniknac, albo chociaz odwlec w czasie dodatkowe koszty sadowe.

    Na poczatku nie będzie żadnej rozprawy. Dostaniesz do domu poczta nakaz
    zapłaty z razem z odpisem pozwu i będziesz miał 2 tygodnie na zapłacenie
    całości albo wniesienie sprzeciwu. jak będzie sprzeciw odbędzie się
    rozprawa - wzrosną koszty. Możesz próbować się ukrywac, dać w łapę
    listonoszowi, zeby na zwrotce napisał, że adresat przebywa za granicą, ale
    prędzej czy później i tak cie złapią. Poza tym odwlekanie sprawy powoduje
    doliczanie odsetek - bo one nalezą się do dnia zapłaty.

> [...]
    > oficjanlnej zgody na takie moje warunki) - czy lepiej bedzie splacac
    > systematycznie obydwa numery naraz, czy tez najpierw splacic jak

    Jedyne co ci pozostaje to negocjować z ERĄ - bo to oni są z pozycji siły.
    Możesz im uświadomić, że albo biora co dajesz albo nie dostana nic, bo to co
    komornik wyegzeklkwuje od ciebie to sobie zabierze na koszty.

> [...]
    > wynagrodzenie pracownicze (bodajze 800zl brutto). Posiadam (niestety)
    > mieszkanie wlasnosciowe i najbardziej obawiam sie egzekucji komorniczej na

    Przy tak niskim długu mało prawdopodobne by komornik licytował mieszkanie,
    racej wyniesie meble niż będzie sprzedawał lokal. Oni są leniwi z natury.

    > Ile mam czasu i co mam robic??? Bardzo prosze o pomoc i jakies konkretne
    > rady...

    no cóż... jak pozew trafi do sądu to circa about miesiąc-dwa, no chyba, że
    trafisz na tytana pracy, który takie nakazy pisze akordowo. Wliczając pocztę
    i ewentualne procedury dodatkowe (uzupełnienie pozwu itd) można przewidywac
    że około 3-6 miesięcy.

    -----------------
    RF
    iudex in spe

  • 3. Data: 2004-02-06 10:24:39
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    to po cholere tyle dzwoniles jak Cie nie stac????
    najpierw cos robisz a potem co ??? dorosly facet a zachowuje sie jak
    dzieciak...

    odpowiadaj za swoje czyny...

    --
    Michal

  • 4. Data: 2004-02-07 10:19:04
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "Dilbercik" <j...@t...mam> napisał w wiadomości

    > to po cholere tyle dzwoniles jak Cie nie stac????
    > najpierw cos robisz a potem co ??? dorosly facet a zachowuje sie jak
    > dzieciak...

    No dzieki, ale to co napisales, to jest chyba OT, a i chyba nawet NTG....a
    wiec daruj sobie takie teksty....

    Pozdro
    zf

    PS. Czlowiek uczy sie na bledach i wyciaga wnioski, ale gdy juz zdarzy mu
    sie ten blad popelnic, stara sie maksymalnie zniwelowac jego skutki....

  • 5. Data: 2004-02-07 10:27:51
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvucl3$kfa$1@inews.gazeta.pl...

    > Na poczatku nie będzie żadnej rozprawy. Dostaniesz do domu poczta nakaz
    > zapłaty z razem z odpisem pozwu i będziesz miał 2 tygodnie na zapłacenie
    > całości albo wniesienie sprzeciwu.

    Czyli to co dostalem teraz, a wiec wezwanie przedsadowe, wraz z zadaniem i
    terminem zaplaty, to jeszcze nie jest to, o czym piszesz? To dobrze... Bo
    odpisu pozwu tam nie bylo...

> [...]
    co
    > komornik wyegzeklkwuje od ciebie to sobie zabierze na koszty.

    Dobrze, co wiec bedzie dla mnie korzystniejsze - rozgraniczac te dwa numery
    telefonu, jak to dotad bylo i traktowac je jako dwie osobne sprawy (podwojne
    koszty sadowe), mimo ze oba sa na mnie, a do tego figuruja na tym samym
    koncie abonenckim, czy SPROBOWAC polaczyc je w jedna, laczna sprawe - jezeli
    tak, to w jaki sposob i czy siec ERA wyrazi na to zgode.... Nie wiem tez, co
    robic na dzien dzisiejszy, dopoki te sprawy sa traktowane oddzielnie -
    splacac tyle ile moge, ale tylko za JEDEN numer phonu, aby jak najszybciej
    pozbyc sie choc jednego problemu, a drugi totalnie olac, czy tez splacac
    obydwa systematycznie, co jednak wydluzy i chyba nieco skompilkuje cala
    procedure....

    Pozdrawiam
    zf

  • 6. Data: 2004-02-07 14:58:42
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > pozbyc sie choc jednego problemu, a drugi totalnie olac, czy tez splacac
    > obydwa systematycznie, co jednak wydluzy i chyba nieco skompilkuje cala

    skoro dwa numery naleza do tego samego abonenta zadzwon do dzialu windykacji
    i popros aby sprawy polaczyli i wtedy zadeklaruj splacenie polowy, powstalej
    w ten sposb, naleznosci. oswiadcz, ze zrobisz to niezwlocznie i przefaksujesz
    dowod wplaty. i w zwiazku z tym popros, aby pozostala czesc zadluzenia rozlozyli
    Ci na raty. zazwyczaj zgadzaja sie, kiedy dluznik zachowa sie w ten sposob.

    jezeli splacisz zadluzenie z tylko jednego numeru to problemu sie nie
    pozbedziesz. sprawa drugiego bedzie wisiala i nie dadza Ci spokoju.

    pozdrawiam
    marcin

  • 7. Data: 2004-02-07 15:47:36
    Od: "zwykly_facet" <z...@t...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rozlozyli
    > Ci na raty. zazwyczaj zgadzaja sie, kiedy dluznik zachowa sie w ten

    Nie mam takiej mozliwosci. Moge rozpoczac splate zaluzenia, ale dopiero od
    kwietnia, moze od marca, jednak nie w az tak duzych kwotach, a na mniejsze
    raty juz wczesniej nie chcieli wyrazic zgody. Dla mnie o tyle niekorzystne
    jest rodzielanie tych dwoch spraw, ze beda z tego podwojne koszty
    postepowania sadowego - jezeli do niego dojdzie. Tak wiec w moim interesie
    lezaloby chyba jak najszybsze splacenie jednego, mniej zadluzonego numeru, a
    dopiero po nim splacanie kolejnego... Ewentualnie moge sprobowac polaczyc te
    sprawy w pismie do nich, uzasadniajac, ze nie lezy w ich interesie
    zakladanie mi dwoch osobnych spraw - chociaz nie... Juz kiedys rozmawialem z
    jednym z nich i stwierdzil, ze oni I TAK na tym skorzystaja...(?)

    Dzieki za rade, jak i za wszystkie powyzsze.

    Pozdrawiam
    zf

  • 8. Data: 2004-02-07 16:10:08
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie mam takiej mozliwosci. Moge rozpoczac splate zaluzenia, ale dopiero od
    > kwietnia, moze od marca, [ciach]

    zrobisz jak uwazasz.
    znam pewna sprawe z era: czlowiek mial zadluzenie pod koniec 2001 r.
    era skierowala sprawe do sadu w lutym 2003 r. sad rejonowy w warszawie
    po dluuugim czasie wydal nakaz zaplaty. w styczniu 2004 r. komornik z tytulem
    egzekucyjnym odwiedzil dluznika. ten przedstawil dokumenty, ze zaleglosc
    splacil. komornik zgodnie z art. 822. kpc wstrzymal dokonanie czynnosci.

    facet splacal cale zadluzenie z odsetkami i splacil do momentu, kiedy
    odwiedzil go komornik. moze to jest jakies rozwiazanie. nie wiem jak
    pozniej potoczyly sie losy dluznika.

    Art. 822.
    Komornik wstrzyma się z dokonaniem czynności, jeżeli przed jej rozpoczęciem
    dłużnik złoży nie budzący wątpliwości dowód na piśmie, że obowiązku swego
    dopełnił albo że wierzyciel udzielił mu zwłoki. O wstrzymaniu czynności
    komornik zawiadomi wierzyciela.

    pozdrawiam
    marcin

  • 9. Data: 2004-02-08 07:41:17
    Od: "Adam Horak" <h...@s...wp.pl>

    > PS. Czlowiek uczy sie na bledach i wyciaga wnioski, ale gdy juz zdarzy mu
    > sie ten blad popelnic, stara sie maksymalnie zniwelowac jego skutki....

    Trzeba ponosić konsekwencje swoic błędów aby ich wiecej nie popełnic i
    zapamiętać do końca życia że kradzież to bardzo zła rzecz. Tak .. dla mnie
    jesteś właśnie złodziejem i powienienś za to beknąć aby mieć nauczkę.

    Adam

  • 10. Data: 2004-02-08 10:23:01
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Trzeba ponosić konsekwencje swoic błędów aby ich wiecej nie popełnic i
    > zapamiętać do końca życia że kradzież to bardzo zła rzecz. Tak .. dla mnie
    > jesteś właśnie złodziejem i powienienś za to beknąć aby mieć nauczkę.

    bredzisz adasiu bredzisz. bakales ziolo? :) on wcale nie chce uciekac od
    problemu. ma wole zaplacic. a klopoty finansowe moga sie przytrafic kazdemu.
    beknac to powinienes raczej ty za nazywanie zlodziejem kogos, kto niczego
    nie ukradl...