    From: "zwykly_facet" <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: WEZWANIE PRZEDSADOWE z sieci ERA dp splaty zadluzenia...
    Date: Thu, 5 Feb 2004 20:12:38 +0100

    Takie oto brzydkie pismo otrzymalem dzisiaj i prawde mowiac nie wiem, co
    dalej z tym robic i jak z tego wybrnac - bynajmniej wcale nie jest mi do
    smiechu...

    Otoz mam u nich trzy numery telefonu, wszystkie juz nieaktywne i zadluzone,
    z czego na dwa z nich (kazdy z osobna) otrzymalem dzisiaj takie wlasnie
    pismo. Jeden numer jest zadluzony na okolo 1600zl, a drugi na okolo 2500zl,
    a to wszystko trwa juz mniej wiecej ponad rok. Siec ERA zada ode mnie
    natychmiastowej splaty dlugu do dnia 13.02.2004. i to w pelnej wysokosci,
    czego ja nie jestem w stanie zrobic. Jak wynika z pisma w dalszej kolejnosci
    dojda do tego koszty postepowania sadowego - po (srednio) 2500zl od numeru,
    a wiec razem DODATKOWO 5000zl!...

    1.Nie jestem w stanie splacic tego dlugu w wyznaczonym przez siec ERA
    terminie - moge rozpoczac splate od marca albo nawet dopiero kwietnia, i to
    w kwotach 300-400zl co miesiac (lacznie, czyli po okolo 200zl za numer). Nie
    mam juz prawa do rat z sieci ERA, poniewaz wczesniej mialem juz takie
    wyznaczone, ale narzucone mi kwoty byly dla mnie ZAPOROWE, poniewaz
    wnioskowalem wowczas o 18 rat, a wyrazono zgode tylko na 6... Tak wiec
    splacalem do listopada 2003, tyle ile moglem (duzo mniej), a pozniej z
    powodu niezbyt dobrej sytuacji finansowej zaniechalem tych splat.

    2. Nie wiem, ile NAPRAWDE mam czasu do rzeczonej rozprawy sadowej i nie wiem
    tez jak uniknac, albo chociaz odwlec w czasie dodatkowe koszty sadowe. Co,
    jak i kiedy zalatwiac z siecia ERA, dokad pisac, co wysylac, o co
    wnioskowac, zeby jakos wybrnac z tej trudnej sytuacji. Co bedzie dla mnie
    korzystniejsze, przy dobrowolnej splacie dlugu, ale na wlasna reke i w
    takich kwotach, jakie JA moge placic (gdyby siec ERA nie wyrazila
    oficjanlnej zgody na takie moje warunki) - czy lepiej bedzie splacac
    systematycznie obydwa numery naraz, czy tez najpierw splacic jak najszybciej
    jeden, a dopiero potem drugi.

    Wszystkie moje numery telefonu figuruja na jednym, wspolnym koncie
    abonenckim. Jak dotad nie wysylalem im tez zadnego zaswiadczenia o zarobkach
    i zatrudnieniu, choc rozwazalem taka mozliwosc. Jestem jednak zatrudniany na
    czas okreslony, obecnie na pol roku i otrzymuje za to minimalne
    wynagrodzenie pracownicze (bodajze 800zl brutto). Posiadam (niestety)
    mieszkanie wlasnosciowe i najbardziej obawiam sie egzekucji komorniczej na
    nim wlasnie.

    Ile mam czasu i co mam robic??? Bardzo prosze o pomoc i jakies konkretne
    rady...

    Pozdrawiam
    zf