  • 11. Data: 2011-06-13 22:05:45
    Temat: Re: WEKSEL - granice
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:47:20 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

    > Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

    Powtarzam link: http://www.kryminalistyka.fr.pl/phpBB2/viewtopic.php
    ?t=4476
    "Ninhydryna jest w stanie ujawnić ślady na kartce po 30 latach, a laser
    argonowy nawet do 40 lat... ale tak jak powiedziałem wiele zależy od
    warunków w jakich powstał ślad i w jaki sposób doszło do jego naniesienia,
    a nadto ile substancji było na palcu, który dotykał kartki..."

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 12. Data: 2011-06-13 22:06:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.06.2011 23:43), Xian Mi Mao wrote:

    > Tak, ale i bez pustych kartek - chodzi o manipulacje technikami
    > poligraficznymi...

    Rozwiń, co to jest manipulacja technikami poligraficznymi?

    p. m.

  • 13. Data: 2011-06-13 22:08:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-13 23:47:20 +0200, Xian Mi Mao <x...@g...com> said:

    > podpisu
    > ę?
    >
    > Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

    Co nie?

    > P.S. Jakos nikt nie nakreslil tu jakie sa GRANICE obowiazywania
    > weksla?

    Ramy czasowe.
    Po końcu świata będą nieważne.

    > Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez?

    To zależy od wielkości weksla.
    Im większy, tym większą kwotę da się wpisać.

    > Jaki okolicznosci,
    > czy sad moze byc zmuszony do zbadania prawdopodobienstwa sytuacji?

    Sam pisałeś, że nie.
    I nic się nie zmieniło.

    > Pytan mozna zadac jeszcze wiecej.

    Tak, bo to temat rzeka.
    Ale podstawowe odpowiedzi znajdziejsz na wikipedi pod hasłem weksel.

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2011-06-13 22:09:31
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13-06-2011 23:47, Xian Mi Mao pisze:
> [...]
    > weksla? Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez? Jaki okolicznosci,
    > czy sad moze byc zmuszony do zbadania prawdopodobienstwa sytuacji?

    Ja też co roku widuję zdziwienie u studentów "odkrywających" weksle :)

    Jakie sumy? A ile wpiszesz. Może być milion pinćset sto dziwińćset.
    Znasz jakieś ograniczenia kwotowe w zaciąganiu zobowiązań?

    Granica czasowa? Zasadniczo termin płatności weksla (wskazany na wekslu)
    + 3 letni termin przedawnienia. Ale tak naprawdę granicy nie ma
    (teoretycznie). Nawet teraz jak znajdziesz staaaary weksel, znajdziesz
    spadkobierców zobowiązanego do zapłaty i go przedstawisz, to masz szansę
    uzyskać zapłatę weksla - jeżeli te osoby go dobrowolnie zapłacą lub nie
    przedstawią zarzutu przedawnienia.

    --
    .B:artek.

  • 15. Data: 2011-06-13 22:11:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13-06-2011 23:11, Ikselka pisze:
    > Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
    > powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę?

    Dla prawnika - nie powinny. Weksel można podpisać w rękawiczkach albo
    bez rękawiczek, w ogóle nie dotykając kartki. Poza tym linie papilarne
    określonej osoby na wekslu nie są przesłanką jego ważności.

    --
    .B:artek.

  • 16. Data: 2011-06-13 22:12:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:47:20 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

    > Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

    http://e-prawnik.pl/biznes/papiery-wartosciowe/weksl
    e/odpowiedzi/przedawnienie-weksla.html

  • 17. Data: 2011-06-13 22:19:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2011 00:11:08 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > Dla prawnika - nie powinny. Weksel można podpisać w rękawiczkach albo
    > bez rękawiczek, w ogóle nie dotykając kartki.

    Niby tak.
    Na marginesie: czy wobec tego nie byłoby słusznym wprowadzenie na wekslach
    także "podpisu papilarnego" - pola pokrytego substancją utrwalającą odcisk
    palca osoby podpisującej weksel? To zabezpieczyłoby przed fałszerstwami,
    oczywiście wyłączając sytuacje anormalne, kiedy doszło do użycia siły do
    zmuszenia kogoś, aby odcisnął palec na wekslu... No ale podpis też można
    wymusić.

    > Poza tym linie papilarne
    > określonej osoby na wekslu nie są przesłanką jego ważności.

    Dziwne, bo np dla Policji są jedyną niezbitą przesłanką użycia danego
    przedmiotu, więc ich brak na wekslu powinien być przesłanką do jego
    zbadania.

  • 18. Data: 2011-06-13 22:19:42
    Temat: Nie ma granic [Re: WEKSEL - granice]
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-06-13 23:47, Xian Mi Mao pisze:
    > Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

    Rok czy 100 lat nie ma znaczenia - sąd ma to w dupie.
    Plebs jest od tego by go dymać i nikt nie będzie badał weksla.
    Chyba, że będzie to weksel banku lub GSMu - wtedy od razu
    trafisz do aresztu za domniemane fałszerstwo.

> [...]
    > weksla? Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez? Jaki okolicznosci,
    > czy sad moze byc zmuszony do zbadania prawdopodobienstwa sytuacji?

    Nie ma. Weksel jest jak banknot - możesz wystawić i na miliard.
    Ostatni hit to wypisywanie weksli sprzed 1995 roku i windykowanie
    ich po dzisiejszej walucie.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2011-06-14 04:04:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > anormalne, kiedy doszło do użycia siły do zmuszenia kogoś, aby
    > odcisnął palec na wekslu... No ale podpis też można wymusić.

    Obawiam się że podrobienie takowego odcisku (a dokładniej jego
    przeniesienie) mogłoby być prostsze niż podrobienie podpisu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2011-06-14 05:36:22
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-06-2011 00:19, Ikselka pisze:
> [...]
    > oczywiście wyłączając sytuacje anormalne, kiedy doszło do użycia siły do
    > zmuszenia kogoś, aby odcisnął palec na wekslu... No ale podpis też można

    Tak jak można przypadkowo się podpisać i z tego podpisu zrobić potem
    weksel, tak samo można przypadkowo wziąć do ręki kartkę i się na niej
    podpisać, robiąc z tego weksel później.

    --
    .B:artek.