  • 11. Data: 2021-09-17 15:57:15
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 15:49:10 +0200, Shrek napisał(a):

    > Jeśli wyrazili
    > wolę ubiegania się o ochronę międzynarodową to chcesz czy nie polska ma
    > psi obowiązek taki wniosek przyjąć i rozpatrzyć.

    Przecie Robert Policmajster tłumaczył, ze takie wnioski to se mogą składać
    w polskim konsulacie na Białorusi i czekać na odpowiedź.
    Jeśli już są na terytorium Polski, to mają powiadomić Straż Graniczną, a
    nie zawracać głowę funkcjonariuszom Straży Granicznej, bo oni nie mają nic
    do tego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2021-09-17 16:04:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 15:49:10 +0200, Shrek wrote:

    > Przepraszam - czy ty nawołujesz do łamania konwencji? Jeśli wyrazili
    > wolę ubiegania się o ochronę międzynarodową to chcesz czy nie polska ma
    > psi obowiązek taki wniosek przyjąć i rozpatrzyć.

    Konwencja konwencją, ale jak nam przyjedzie milion uchodzcow z
    Afganistanu, czy Rosja przysle 10 mln swoich kryminalistow,
    czy Chinczycy 50mln swoich przesladowanych, to trzeba bedzie sie
    bronic.

    Ale ale ...
    - nie przyjelismy wniosku? Moze przyjelismy :-)
    - cytowano zapisy ... do czasu rozpatrzenia chyba mozna odeslac na
    Bialorus? No chyba, ze ich tam Łukaszenko zacznie mordować czy
    prześladować :-)

    - a moze wniosek rozpatrzono ... szybko, sprawnie i negatywnie :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-09-17 16:16:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 15:57, Olin pisze:

    > Przecie Robert Policmajster tłumaczył, ze takie wnioski to se mogą składać
    > w polskim konsulacie na Białorusi i czekać na odpowiedź.

    Typowy kulson jest typowy i pierdoli od rzeczy:P W tym samym wątku
    pieprzył, że pas drogi ganicznej jest ziemią niczyją i ma conajmniej 30
    metrów, podczas gdy jest na naszym terytorium i ma max 15 metrów:P

    > Jeśli już są na terytorium Polski, to mają powiadomić Straż Graniczną, a
    > nie zawracać głowę funkcjonariuszom Straży Granicznej, bo oni nie mają nic
    > do tego.

    Częściowo prawda - procedura polega na tym, że odstawia się ich do
    ośrodka i tam zgłaszają komendantowi. Nikt tworząc ustawę nie założył,
    że SG będzie łamać prawo i przetrzymywać lub wywozyć zatrzymanych chuj
    wie gdzie - dlatego wymieniono w przepisach jako właściwe do złożenia
    wniosku wszystkie miejsca, gdzie zatrzymany na terytorium polski przez
    SG (w granicach respektowania prawa przez SG) może się znaleźć -
    placówki lub odziały SG oraz miejsca detencji. Oraz rzecz jasna na
    przejściu granicznym.

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-09-17 16:17:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 16:04, J.F pisze:

> [...]
    > Afganistanu, czy Rosja przysle 10 mln swoich kryminalistow,
    > czy Chinczycy 50mln swoich przesladowanych, to trzeba bedzie sie

    Właściwa droga to... wypowiedzieć konwencję.

    > Ale ale ...
    > - nie przyjelismy wniosku? Moze przyjelismy :-)

    Jak przyjeliśmy to nie możemy wydalić przed rozpatrzeniem. I musimy im
    zapewnić odpowiednie warunki.

    > - cytowano zapisy ... do czasu rozpatrzenia chyba mozna odeslac na
    > Bialorus? No chyba, ze ich tam Łukaszenko zacznie mordować czy
    > prześladować :-)

    No nie baldzo.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-09-17 16:27:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 16:17:56 +0200, Shrek wrote:

    > Właściwa droga to... wypowiedzieć konwencję.

    Kto wie - moze trzeba bedzie to zrobic.

    Ciekawe, co na to unijne przepisy.

    > Jak przyjeliśmy to nie możemy wydalić przed rozpatrzeniem. I musimy im
    > zapewnić odpowiednie warunki.

    > No nie baldzo.

    J.

  • 16. Data: 2021-09-17 16:41:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 10:44, n...@o...pl pisze:

    > Czekam na mądre słowa "obrońców granic RP"

    Już tu gdzieś podlinkowałem zestawieniem miejsc, w których można się
    starać o azyl. Nie jest to w sensie ogólnym Straż Graniczna.

    Jeśli w Polsce osoby te maja pełnomocników, to spokojnie owi
    pełnomocnicy mogą w imieniu mandatów działać przecież. Co za różnica,
    gdzie przebywa sam zainteresowany?

    I czemu Straż Graniczna miałaby dopuszczać do zatrzymanych za nielegalne
    przekroczenie granicy pełnomocników ustanowionych do procedury azylowej?

    W skrócie - bzdury piszą, bo chcą zaistnieć.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-09-17 16:44:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 11:44, Olin pisze:

    > Ale w jakim trybie zostali wywiezieni na Białoruś?
    > Było jakieś postępowanie ekstradycyjne?

    Nazywa się to, ze zostali "zawróceni". Nota bene to jedyny sposób, by w
    ogóle mogli się w Polsce starać o azyl, bo jeślibyśmy wdrożyli przeciwko
    nim postępowanie karne za nielegalne przekroczenie granicy, to w ogóle
    nawet konwencja ich spod azylu wyłącza. Azylant ma przestrzega,c prawa
    kraju, na terenie którego stara się o azyl.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-09-17 16:49:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 16:44:10 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nawet konwencja ich spod azylu wyłącza. Azylant ma przestrzega,c prawa
    > kraju, na terenie którego stara się o azyl.

    Ty to masz jednak wybiorcze klapki na oczach.

    Przeciez cytowano przepisy konwencji, jest tam stosowny zapis.

    J.

  • 19. Data: 2021-09-17 17:04:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 16:41:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Już tu gdzieś podlinkowałem zestawieniem miejsc, w których można się
    > starać o azyl. Nie jest to w sensie ogólnym Straż Graniczna.

    A przypomnisz?

    Bo ja tez linkowalem
    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    2. podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej),

    > Jeśli w Polsce osoby te maja pełnomocników, to spokojnie owi
    > pełnomocnicy mogą w imieniu mandatów działać przecież. Co za różnica,
    > gdzie przebywa sam zainteresowany?

    Oczywiscie, tylko ... w jakim trybie/na jakiej podstawie ich
    wywieziono?

    > I czemu Straż Graniczna miałaby dopuszczać do zatrzymanych za nielegalne
    > przekroczenie granicy pełnomocników ustanowionych do procedury azylowej?

    A ma prawo nie dopuscic?

    > W skrócie - bzdury piszą, bo chcą zaistnieć.

    Byc moze ... ale czy sam nie piszesz bzdur ?
    A w jakim celu piszesz bzdury?

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/skutki-zlozenia-wnio
    sku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/prawa-i-obow
    iazki/prawa/
    a tu m.in. o pomocy prawnej.

    J.

  • 20. Data: 2021-09-17 17:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 16:49, J.F pisze:

    > Ty to masz jednak wybiorcze klapki na oczach.
    >
    > Przeciez cytowano przepisy konwencji, jest tam stosowny zapis.

    On jest odporny na hierarchię prawa i dla niego prawo stanowi minister.

    --
    Shrek