  • 1. Data: 2002-10-04 18:09:18
    Temat: W jaki sposob napisac podanie o zwolnienie z kosztow w sprawie o zaplate ?
    Od: "Dariusz Smus" <s...@i...pl>

    Załozyłem sprawe o zaplate za faktury mojemu klientowi kwota dla mnie jest
    duza i klopoty jakie zwiazane sa z brakiem tej naleznosci zagrazaja
    istnieniu mojej firmy. Jedyna mozliwosc odzyskania to zalozenie sprawy -, co
    uczynilem ale koszty wpisowego nie jestem w stanie zaplacic napisalem
    podanie motywujac moja sytuacja i NIC odtrzymalem odpowiedz o uzupelnieniu
    brakow formalnych i wplacie kwoty 1890 zl. Pomyslalem trudno nie dalo sie
    zwolnic z calosci kosztow to chociaz 80% mniej to i tak duzy sukces.
    Zapozyczylem sie wplacilem i po dwoch miesiacach dostaje kolejnie pismo o
    uzupelnieniu brakow formalnych tym razem o kwote 3860 zl i to w terminie 7
    dni. CO ROBIC ?? Jak napisac pismo o zwolnienie z kosztow czym motywowac ???

    POMOZCIE !!!!

    --
    pozdrawiam

    Dariusz Smus
    s...@i...pl

  • 2. Data: 2002-10-04 20:36:40
    Temat: Re: W jaki sposób napisać podanie o zwolnienie z kosztów w sprawie o zapłatę ?
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Witam.
    W każdym Sądzie Okręgowym i Apelacyjnym jest kącik księgarski.
    Zapytaj o wydawnictwo pt. "Wzory pism procesowych w sprawach cywilnych ,
    gospodarczych i rejestrowych".
    Dużo mi pomogło, pomoże i Tobie.
    Z doświadczenia też wiem, że w sprawach gospodarczych trudno jest uzyskać
    zwolnienie od wpisu, albowiem " ... osoba prowadząca działalność
    gospodarczą musi liczyć się z koniecznością ponoszenia wydatków w celu
    dochodzenia swoich praw na drodze sądowej i wydatki na ten cel winna
    przewidzieć w budżecie firmy".
    Mimo tego muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem, co to znaczy: "napisałem
    podanie i NIC", "otrzymałem odpowiedź o uzupełnieniu braków formalnych i
    wpłacie" "dostaję kolejne pismo o uzupełnieniu braków"
    Jeżeli napisałeś "podanie" to winieneś otrzymać postanowienie o odmowie lub
    zwolnieniu z wpisu ( w całości lub w części ) na które przysługuje
    zażalenie.
    Nie rozumiem też z czego wywodzisz, że zostałeś zwolniony w 80% , po czym
    wezwano Cię do uzupełnienia braków formalnych ( po raz drugi )
    Jeżeli wszedłeś na ścieżkę prawną to musisz posługiwać się konkretami i
    sformułowaniami przewidzianymi dla tej ścieżki, albowiem spotkać się możesz
    z twierdzeniem : nieznajomość prawa szkodzi ( to po polsku bo w Polsce ).
    Wygląda mi z tego, że :
    - powództwo było w nakazowym ( dlatego wydawało Ci się, że zwolniono Cię w
    80% )
    - "podania" Twojego nie rozpoznano ( nie potrafię powiedzieć dlaczego ),
    - Sąd przekazał z "nakazowego" do "zwykłego" i wezwał Cię do dopłacenia
    wpisu do 100%
    Ale to tak mi się tylko wydaje - przy braku konkretów.
    Stanisław

    Dariusz Smus <s...@i...pl> napisał(a) w artykule
    <anklfi$qof$1@news2.tpi.pl>...