  • 1. Data: 2020-07-07 09:13:19
    Temat: W RP3 też może być frekwencja ponad 100%! [100.18%]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/frekwencja-p
    owyzej-100-proc-zagadka-wyjasniona/grs6h41

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-07-07 09:46:11
    Temat: Re: W RP3 też może być frekwencja ponad 100%! [100.18%]
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07-07-2020 o 09:13, A. Filip pisze:
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/frekwencja-p
    owyzej-100-proc-zagadka-wyjasniona/grs6h41

    Z tyłka wyjaśnienie, bo patrząc na to co jest w protokole, wszystko się
    zgadza: https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/722709

    Liczba wyborców, którym wydano karty do głosowania (liczba podpisów w
    spisie oraz adnotacje o wydaniu karty bez potwierdzenia podpisem w
    spisie) 2191

    Liczba otrzymanych kopert zwrotnych w głosowaniu korespondencyjnym 5

    Liczba kopert na kartę do głosowania w głosowaniu korespondencyjnym
    wrzuconych do urny 4

    2191 + 5 + 4 = 2200 - więc wszystko się zgadza...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 3. Data: 2020-07-07 10:01:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > wrzuconych do urny 4
    >
    > 2191 + 5 + 4 = 2200 - więc wszystko się zgadza...

    Z pięciu głosów w kopercie które dostali wrzucili do urny cztery ale ty
    liczysz 9?

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2020-07-07 10:16:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07-07-2020 o 10:01, A. Filip pisze:
    owyzej-100-proc-zagadka-wyjasniona/grs6h41

    protokol/722709

    > Z pięciu głosów w kopercie które dostali wrzucili do urny cztery ale ty
    > liczysz 9?

    Fakt, mój błąd, czyli brakuje 5...

    za bardzo zainspirowałem się "Karty do głosowania wydano 2191 wyborcom,
    natomiast z urny wyjęto 2200 kart, czyli o dziewięć więcej" Bo wyjęto
    jedynie 5 więcej, co też jest dziwne, więc coś źle policzono. Najłatwiej
    chyba - komisja powinna raz jeszcze policzyć, czy nie zgadza im się
    liczba podpisów (ktoś się walnął), czy też w związku z tymi kopertami
    coś pokręcili.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 5. Data: 2020-07-07 10:55:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    A. Filip napisał(a) :
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/frekwencja-p
    owyzej-100-proc-zagadka-wyjasniona/grs6h41

    Zaiste, nawet Hitler czy Stalin nie był taki głupi i zachłanny, żeby
    frekwencja była 100%. Ktoś wierzy w to? Tak jak główna wygrana
    Piskorskiego w ruletkę 139 razy pod rząd. Nikt mu oficjalnie nie
    może zarzucić kłamstwa - ma na to papier.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2020-07-07 10:59:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 07 Jul 2020 10:55:46 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Zaiste, nawet Hitler czy Stalin nie był taki głupi i zachłanny, żeby
    > frekwencja była 100%. Ktoś wierzy w to?

    Putin uwierzy.

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/19621
    84,1,putin-na-zawsze-to-byla-farsa-nie-referendum.re
    ad
    " Szczególne wrażenie robią wieści z regionów: na Jamale, jak informuje
    ,,Znak", frekwencja przekroczyła 100 proc., a na Czukotce nikt nie
    zagłosował przeciw."

    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/rosja-10-kandydatow
    -w-wyborach-ma-ponad-100-procent-poparcia/7b2gj
    "W Petersburgu, gdzie w niedzielę - w ustawowym wspólnym dniu głosowania
    dla całej Rosji - wybierano m.in. deputowanych w okręgach municypalnych, 10
    kandydatów uzyskało ponad 100 proc. głosów."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-07-07 13:23:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    protokol/722709

    >Fakt, mój błąd, czyli brakuje 5...

    Za duzo o 5 :-)

> [...]
    >policzono. Najłatwiej chyba - komisja powinna raz jeszcze policzyć,
    >czy nie zgadza im się liczba podpisów (ktoś się walnął), czy też w

    skoro sie nie zgadza, to policzyc powinni od razu.
    Zero kart bez pieczatki ... czyli do wyboru: czlonek komisji olewal i
    nie dopilnowal podpisu, albo ktos mu zajumal pare kart, albo sie
    skleily i wydal dwie ... w urnie sie znalazly 4 karty bez zadnego
    krzyzyka.
    Albo po prostu czlonek komisji podp* pare kart i wrzucil do urny,
    oczywiscie z krzyzykiem :-)

    Spojrzcie na skan protokolu - komisja powinna rozbieznosci opisac w
    pkt 15 i opisala
    "roznica wynika z blednego policzenia otrzymanych kart do glosowania".

    Nadrzedna komisja kontroluje ile im wydala ?

    A frekwencja ... jakies 200%, skoro na 2200 glosow 1324 bylo na
    podstawie zaswiadczenia :-)

    Natomiast komisje okregowa pochwalic - kart nie zabraklo.
    A 2200 ludzi, z ktorych 1324 trzeba recznie dopisac ... co sie dziwic,
    ze kolejki sa dlugie :-)
    Choc w komisji 7 osob, to mozna na 7 biurek :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-07-07 14:56:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07-07-2020 o 13:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Za duzo o 5 :-)

    zależy podpisów czy kart. Obstawiam, że przy liczeniu podpisów się
    walnęli - bo przynajmniej rachunkowo ilość kart się zgadza. Podejrzewam,
    nie wiem na ile słusznie, że niewłaściwie policzono ke osoby, które
    oddały koperty z głosami korespondencyjnymi.

  • 9. Data: 2020-07-07 15:42:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Podejrzewam, nie wiem na ile słusznie, że niewłaściwie policzono ke
    >osoby, które oddały koperty z głosami korespondencyjnymi.

    kopert bylo tylko 5, w nich kart 4, a ogolem kart w urnie bylo o 9 za
    duzo.

    A tych korespondentow przeciez w ogole nie licza przy wydawaniu kart.

    Zreszta jest oficjalne wyjasnienie - blednie policzono otrzymane karty
    do glosowania.
    Tylko ... idiotyczne to jest. Bo nadal im sie nie zgadza ilosc kart w
    urnie z iloscia podpisow przy wydaniach.

    No i co oni - nie potrafia policzyc nawet na poczatku ?

    I jeszcze dopisuja, ze zaistnialo podejrzenie o wyniesienie kart z
    lokalu, a przeciez maja ich za duzo ... oj, cos ta komisja ma problemy
    z liczeniem :-)

    A swoja droga - jak te karty dostarczane - nie w pakietach po okraglej
    liczbie ?
    100 byloby chyba sensowne, spakowane jeszcze w drukarni ...

    No i ciekawostka w "inne uwagi" - 8 zaswiadczen z datą 12.07.
    Nie uwazali jak przyjmowali, a teraz ktos bedzie mial klopot ... czy
    wlasnie uwazali, wiadomo ze ci miastowi to zle glosuja :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-07-08 15:41:21
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-07 o 14:56, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > nie wiem na ile słusznie, że niewłaściwie policzono ke osoby, które
    > oddały koperty z głosami korespondencyjnymi.

    To wszystko zależy od informatyka. Wszystko mogło być dobrze policzone,
    ale informatyk był na szkoleniu przedwyborczym i musiał robić tak jakie
    miał wytyczne.

    --
    animka