  • 1. Data: 2004-10-31 20:22:07
    Temat: W Polsce bledow lekarskich juz nie ma
    Od: "juras" <j...@m...ru>

    W Polsce błędów lekarskich już nie ma. Z mediów zniknęły informacje.
    Publikacje o Stowarzyszeniu Primum Non Nocere też prawie się nie
    pojawiają. Więcej o mechanizmach blokady informacji pod adresem:
    http://www.sppnn.org.pl/oswiad/osw22.htm

    W tym samym czasie WHO (Światowa Organizacja Zdrowia - agenda ONZ ) , ze
    względu na kolosalną skalę zagrożeń wypadkami medycznymi i błędami przy
    leczeniu , powołuje World Alliance for Patient Safety ( Światowy Ruch na
    Rzecz bezpieczeństwa Pacjentów).
    Ruch ma działać pod hasłem "First do not harm" ( "Primum Non Nocere",
    jeśli ktoś woli po polsku Po pierwsze nie szkodzić ):
    http://www.who.int/patientsafety/launch/en/
    http://www.who.int/patientsafety/en/

    Ta informacja u nas tez została przemilczana.

  • 2. Data: 2004-10-31 20:56:13
    Temat: Re: W Polsce bledow lekarskich juz nie ma
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "juras" <j...@m...ru> napisał w wiadomości

    Na grupie pl.soc.ratownictwo Ci odpowiedziałem na Twój post, wskazując m.in.
    właściwą grupę. Na swoich stronach żalicie się, że odcięto wam możliwość
    spamowania mailami. Wyślecie jeszcze kilka takich wiadomości na grupy
    news-owe, a administratorzy odetną Wam również dostęp do tej drogi
    spamowania.

    Grupa prawna była by może i nawet właściwa, gdyby nie to, ze Twoje posty
    pojawiają się na kolejnych grupach. Ja znalazłem Twoje posty na ten temat na
    grupach:

    pl.regionalne.szczecin
    pl.sci.medycyna
    pl.soc.ratownictwo

    no i teraz tutaj. To zaczyna mi śmierdzieć bardziej SPAM-em niż chęcią
    dyskusji.Tym bardziej, że Wasza stron zawiera stosunkowo znikomą ilość
    informacji o błędach lekarskich. Wydaje mi się, ze nie rozróżniacie błędu
    lekarskiego od skutku ryzyka takiej lub innej kuracji związanego z poziomem
    medycyny. To, że w Polskich szpitalach stosuje się takie, a nie inne
    procedury, dające mniejszy poziom bezpieczeństwa ale za to tańsze z błędem
    lekarskim nie ma nic wspólnego. Błąd lekarski następuje wówczas, gdy lekarz
    postępuje niezgodnie z procedurą.

    Nie można winić lekarza dyżurującego w szpitalu za to, ze nie wykonał
    ofierze wypadku tomografii, skoro nie wykonał jej, bo w Szpitalu nie ma
    sprawnego tomografu, a stan rannego nie gwarantował dowiezienia go żywego do
    innego szpitala. Można za to winić ewentualnie system finansowania szpitali,
    ale do dyskusji nad tym najwłaściwsza będzie grupa o polityce.

  • 3. Data: 2004-10-31 23:52:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > właściwą grupę. Na swoich stronach żalicie się, że odcięto wam możliwość
    > spamowania mailami. Wyślecie jeszcze kilka takich wiadomości na grupy

    Hehe :) I bardzo dobrze :)

    Wyjątkowo bezczelni i chamscy spamerzy. Jak grzecznie prosiłem, żeby
    przestali mi wysyłać swoje śmieci na skrzynkę i zażądałem
    poinformowania, skąd mają mój prywatny adres (którego w sieci
    praktycznie w ogóle nie używam) to jeszcze fikali.

    > news-owe, a administratorzy odetną Wam również dostęp do tej drogi
    > spamowania.

    Oby Belenos Cię wysłuchał :)