  • 1. Data: 2004-10-31 17:58:18
    Temat: Zawieszenie wyroku?
    Od: Jacek <j...@p...pl>

    Witajcie,
    Czysto hipotetyczna sytuacja: Kowalski byl niegrzeczny i dostal wyrok
    (dajmy na to 2-3 lata). Czy jest w polskim kpk/kk taka mozliwosc, by mu
    ten wyrok 'zawiesic' na przyklad na 3 lata, by dokonczyl studia i po
    zrobieniu dyplomu poszedl odsiedziec swoje?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Jacek.

  • 2. Data: 2004-10-31 18:04:26
    Temat: Re: Zawieszenie wyroku?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jacek wrote:
> [...]
    > ten wyrok 'zawiesic' na przyklad na 3 lata, by dokonczyl studia i po
    > zrobieniu dyplomu poszedl odsiedziec swoje?

    dla dokończenia studiów trwającego 3 lata - nie ma
    zresztą krótszego też raczej nie...

    KG

  • 3. Data: 2004-10-31 18:06:53
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Jacek <j...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > ten wyrok 'zawiesic' na przyklad na 3 lata, by dokonczyl studia i po
    > zrobieniu dyplomu poszedl odsiedziec swoje?

    Witaj,
    mozna jeszcze załozyc hipotetycznie ,ze studiował _Prawo_ :)

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 4. Data: 2004-10-31 19:46:51
    Od: "Zbigniew Jablonski" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten wyrok 'zawiesic' na przyklad na 3 lata, by dokonczyl studia i po
    > zrobieniu dyplomu poszedl odsiedziec swoje?

    mozna odraczac , a potem probowac zawiesic- lecz tu orzeczona kara nie moze
    byc wyzsza niz 2 lata i odroczenie musi trwac przynajmniej rok .
    pozdr

  • 5. Data: 2004-11-01 08:39:46
    Od: "Marek Kasztanowski" <k...@W...vp.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Jablonski" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    moze
    > byc wyzsza niz 2 lata i odroczenie musi trwac przynajmniej rok .

    A co Pan na to?

    Art. 73. § 1. Sąd może warunkowo zawiesić wykonanie kary pozbawienia
    wolności w wymiarze do 2 lat w razie skazania za przestępstwo umyślne, a w
    wymiarze do 3 lat w razie skazania za przestępstwo nieumyślne.
    (Kodeks Karny)

    Pozdr.
    Marek Kasztanowski,

  • 6. Data: 2004-11-01 09:24:48
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Nov 2004 09:39:46 +0100, Marek Kasztanowski
    <k...@W...vp.pl> napisał:

    > U?ytkownik "Zbigniew Jablonski" <z...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > moze
    >>

    > A co Pan na to?
    >
    > Art. 73. § 1. S?d mo?e warunkowo zawiesiae wykonanie kary pozbawienia
    > wolno?ci w wymiarze do 2 lat w razie skazania za przest?pstwo umy?lne, a
    > wymiarze do 3 lat w razie skazania za przest?pstwo nieumy?lne.
    > (Kodeks Karny)

    To ma zastosowanie przy wyrokowaniu, a nie wtedy gdy wyrok już jest

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 7. Data: 2004-11-01 09:53:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > To ma zastosowanie przy wyrokowaniu, a nie wtedy gdy wyrok juĹź jest

    nie wspominając o tym, że warto by sięgnąć do nowszego kodeksu

    KG

  • 8. Data: 2004-11-01 13:03:51
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Nov 2004 10:53:13 +0100, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > nie wspominając o tym, że warto by sięgnąć do nowszego kodeksu

    taaa... Nawet nie zauważyłem że tego już od pewnego czasu nie ma...

  • 9. Data: 2004-11-01 18:29:23
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > ten wyrok 'zawiesic' na przyklad na 3 lata, by dokonczyl studia i po
    > zrobieniu dyplomu poszedl odsiedziec swoje?

    Nie, w kpk i kk nie ma. Jest w art. 150-153kkw, ale tutaj są dość
    twarde warunki:
    a)choroba psychiczna,
    b)ciężka choroba zagrażająca życiu,
    c)trudna sytuacja rodzinna (obowiązek opieki)
    d)przeludnienie więzienia*
    e)poród/połóg - nie zawsze.

    *na wezwanie do odsiadki też się czasami czeka,
    w Polsce nawet kilka lat.

    marik