  • 1. Data: 2004-06-03 21:09:52
    Temat: VAT-R
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Dzisaij mnie spotkała niemiła wiadomość.
    zmieniałem właściciela działalności gospodarczej na siebie, Wystawiam
    faktury.Wiec złozyłem VAT-R, zapłaciłme opłate złożyłtem tez reszte
    papirów. Dzsiaj baba z urzedu skarbowego mówi że fakruy od 2 iesiecy
    cyzli od od pocżatku dziąłaności sa nie wazne bo nie ma VAT-R
    A składąłem go napewno Problemw tym że nie mam potweirdzenia tego. Mam
    tylko dowod wpłaty za to. Ale im to nie wystarcza.
    I nie dośc teraz że musze zrobić korekte miesięczną, - zapłacić VAT-
    odliczony to jeszcze nie moge niby wg nowych przepisów złożyć ponownie
    VAT-R bo można to niby robć tylko na poczatek każego roku.
    (taka dziwna zmiania od 1 maja)
    Chyba żeby miałbym obrót powyrzej 10000 euro.
    Czy ma ktoś pomysł jak ta sprawe da sie obejśc bo niemogąc wystawiać FV
    właściwie jestem zmuszony zawiesić dzialalność-
    Jedyna rada to zalożyć nowa spółke.Ale nie bardzo wcodzi to w gre.
    Czekam na jakies propozycje.
    Z góry dzieki.

    Osłabiony polską biurokaracją
    Paweł.

  • 2. Data: 2004-06-03 21:16:43
    Temat: Re: VAT-R
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    pisz do naczelnika urzedu podanie że zarejestrowałeś się w ww us dnia
    .... i dokonałes jednoczesnie rejestracji VAT-R przy czym opłaciłes
    stosowną opłatę .ponieważ na druku VAT R nie ma zadnej informacji ze
    jesteś zobowiazany do złozenia tego druku w dwóch egzemplarzach z
    których jeden stanowi kopię dla ciebie wypełniłeś druk VAT R w jednym
    egzemplarzu .w zwiazku z prosisz o podjęcie działania odszukania
    złozonego dokumentu .
    a tak na boku to składałeś jednoczesnie NIP-1?
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 21:41:53
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > pozdrawiam
    >
    > Opix
    >
    > Wyglądąło to tak że zarejestrowałem działalnośc - stosowne dokumenty w
    tym NIP1 złozyłem - Zapomniałem o VAT-R- Zrobiłem to dopiero po 12
    dniach =- - ( gotowy jestem tym samym zapłacić odliczony VAT+ ew
    kara )Baba z US twierdzi teraz jednak że VAT-R u niej w teczce nie
    występuje, i nie ma dowodu na to że go złożyłem- bo niemam odstęplowane
    na kopii że to zrobiłem. Podejżewam że pogubili to- a ja oprócz tego
    dowodu wpłaty za ów dokument nic nie mam.Czyli wszystko opócz tego VAT- R
    u nich niby jest i do tego sie przyznają- O VAT-R mówią że nie złozyłem i
    złożyć już nie moge- musze zapąłcić tylko vat i zrobić korekty.Ale jak
    mówiłem nic mi to nie daje bo pomijając fakt zagubienia--- nowego VAT-R
    nawet jakbym teraz chicął złożyc jeszcze raz - nie moge.
    Jest jakies wyjście ?

  • 4. Data: 2004-06-03 21:54:14
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    idź w zaparte ponieważ jest procedura rejestrując NIP1 a posiadasz kopię
    musiałes jednoczesnie złozyć VAT R a jeżeli tego nie ma to przecież nie
    twoja wina i chcesz to wyprostować ponieważ nie chcesz na rozzpoczynać
    działalnosci w taki sposób.
    jak pokażesz ze czekasz na inicjatywe urzedu to jeszcze zrobią z ciebie
    oszusta ,ty musisz zrobić pierwszy i zdecydowany ruch .

    --
    pozdrawiam

    Opix