  • 1. Data: 2004-06-03 21:01:56
    Temat: rozwód
    Od: "i." <z...@m...pl>

    1. Jak powinien wyglądać pozew o rozwód?
    2. Czy jeżeli oboje małżonków chce się rozwieść za obopólną zgodą, to mimo
    wszystko któreś z małżonków musi być powodem a któreś pozwanym?
    3. Jeśli tak, to co napisać, żeby sąd nie pytał o brudy tylko załatwił
    sprawę jako formalność?
    4. Małżonkowie mają notarialną rozdzielność majątkową. Na jednego z
    małżonków jest większa część majątku. Czy na sprawie rozwodowej noże być
    podważona rozdzielność?

    proszę o pomoc
    pozdrawiam
    las

  • 2. Data: 2004-06-04 06:18:32
    Temat: Re: rozwód
    Od: "kubowa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "i." <z...@m...pl> napisał w wiadomości

    hej, ja nie jestem prawnikiem, ale przeszlam przez rozwod i napisze ci co
    wiem:
    > 1. Jak powinien wyglądać pozew o rozwód?

    tutaj nie bede sie rozpisywala, ale mam zapisanych kilka szablonow moge ci
    przeslac, odezwij sie na priv

    > 2. Czy jeżeli oboje małżonków chce się rozwieść za obopólną zgodą, to mimo
    > wszystko któreś z małżonków musi być powodem a któreś pozwanym?

    tak. powodem jest ten, ktory sklada pozew, pozwanym strona przeciwna.
    nazewnictwo nie wnosi nic do sprawy, sad nie bedzie ocenial kto jest winny
    jesli o to nie wniesiecie

    > 3. Jeśli tak, to co napisać, żeby sąd nie pytał o brudy tylko załatwił
    > sprawę jako formalność?

    napisac, ze od dawna nie istnieje wiez emocjonalna, fizyczna i gospodarcza.
    to jest najwazniejsze, bo jesli cos was jeszcze laczy, to sa przeslanki,
    zeby rozwodu nie dac. chociaz z mojego rozwodu wynika, ze oni zaltawiaja te
    sprawy szybko i po lebkach. a brudow nie wyciagna tak dlugo jak sami nie
    bedziecie w siebie miesem rzucac.

    > 4. Małżonkowie mają notarialną rozdzielność majątkową. Na jednego z
    > małżonków jest większa część majątku. Czy na sprawie rozwodowej noże być
    > podważona rozdzielność?

    nic nie zostanie podwazone o ile nie wniesie o to ktoras ze stron. mi na
    rozwodzie powiedzieli, ze oni w ogole nie sa od rozdzielania majatku i nie
    chcieli sie zajmowac niczym poza stwierdzzeniem, czy do rozpadu malzenstwa
    doszlo i czy dziecko ma opieke. to wszystko.

    pozdr.
    k.

  • 3. Data: 2004-06-04 06:39:49
    Od: "proxy" <p...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "kubowa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiem:
    >
    > tutaj nie bede sie rozpisywala, ale mam zapisanych kilka szablonow moge ci

    W sadzie powinny byc wywieszone wzory, czyli piszesz jak podanie, z
    naglowkiem w formie jaka zobaczyles na wzorze opisujac swoimi slowami,
    zwiezle sytuacje zwracajac uwage na 3 punkty! (patrz punkt 3)

    > tak. powodem jest ten, ktory sklada pozew, pozwanym strona przeciwna.
    > nazewnictwo nie wnosi nic do sprawy, sad nie bedzie ocenial kto jest winny
    > jesli o to nie wniesiecie

    tak wlasnie jest, ale to tylko takie prawne nazewnictwo

> [...]
    te
    > sprawy szybko i po lebkach. a brudow nie wyciagna tak dlugo jak sami nie

    Trzeba zaakcentowac rozpad wiezi:

    - emoncjonalnej (roznica charakterow, niemozliwosc poruzmienia, itd. rozne
    rzeczy, klotnie, to trrzeba opisac)

    -fizycznej (nie wspolzyjemy np. od roku, dwoch lat)

    - gospodarczej (nie mieszkamy ze soba od dluzszego czasu, nie lozymy na
    wspolne gospodartwo)

    Sad musi miec pewnosc ze wiec ustala jakis czas temu a nie ze po prostu sie
    poklociliscie

    Aha, z tego co wiem mozna to zalatwic przy pierwszej sprawie ale odpowiednio
    trzeba napsiac wniosek i nie kazdy adwokat to wie. W najgorszy mrazie wiec
    dwie sprawy.

    Przy orzeczeniu bez winy, sad zwykle zasadza koszty, ktore dzieli po
    polowie. Pozywajacy, oczywiscie przed sprawa wlaca tzw. kaucje, ktora potem
    idzie poczet kosztow sadawych. Tak, rozwod kosztuje ale nie sa to wielkie
    kwoty, raczej uzaleznione od waszych obecnych zarobkow. Sad bedzie sie o to
    pytal.

    Na sprawie, zdarza sie ze lawnicy (czesto starsze panie) pytaja sie o jakies
    szczegoly pozycia. Trzeba zwiezle wyjasnic - przezyjesz to.

    Oczywiscie sad pyta sie o pozew - trzeba mowic, przesluchuje (krotko)
    pozwana, z tego co pamietam to pierwsza rozprawa, tzw. ugodowa nawet nie
    byla na sali sadowej tylko w kancelarii sedziego. Potem druga sprawa na
    duzej sali ale to pewnie kwestia organizacji w sadzie.

    4. Sad moze nie orzekac o podzialem majatku, mieszkania, itd. zwalszcza
    jesli nie macie dzieci

    pzdr

    proxy

  • 4. Data: 2004-06-04 08:34:32
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    proxy pisze:

> [...]
    > naglowkiem w formie jaka zobaczyles na wzorze opisujac swoimi slowami,
    > zwiezle sytuacje zwracajac uwage na 3 punkty! (patrz punkt 3)

    A nie prosciej zapytac Pana Googla ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-06-05 10:03:00
    Od: "Meg" <m...@T...pl>

    > 1. Jak powinien wyglądać pozew o rozwód?

    tu znajdziesz wzor http://free.ngo.pl/temida/porozwod.htm

    pozdrawiam
    Meg