  • 1. Data: 2002-08-14 16:48:36
    Temat: VAT
    Od: "Zen" <z...@w...pl>

    Witam serdecznie wszystkich
    Prowadzę działalność gospodarczą i do tej pory byłem podmiotowo
    zwolniony z płacenia podatku VAT (lwia część świadczonych przeze mnie usług
    jest zwolniona z podatku VAT, a poza tym nigdy nie osiągałem obrotu, powyżej
    którego muszę na ów VAT przechodzić). W tym roku jest jednak inaczej. W
    miesiącu sierpniu z racji obrotu mojej firmy zmuszony jestem do przejścia na
    VAT i mam w związku z tym kilka pytań.
    1. Jaka jest dokładnie kwota obrotów, po której przechodzi się na VAT.
    2. Jaka jest procedura samego przejścia (zgłoszenie, wnioski, formularze,
    opłaty)
    3. W jaki sposób wystawiać rachunki w sierpniu. Załóżmy, że kwota przejścia
    na VAT wynosi 38.500 a obrót mój liczony od początku roku wyniósł 38.000.
    Co zrobić jeśli pierwszy rachunek w miesiącu sierpniu będzie opiewał na
    kwotę powiedzmy 200 zł, a drugi na kwotę 1000zł (kwota przejścia na VAT
    zostaje już przekroczona). Kiedy mogę jeszcze wystawić rachunek, a kiedy
    muszę już wystawić fakturę VAT? Czy istnieje jakaś różnica jeśli ów drugi
    hipotetyczny rachunek/faktura za 1000 zł wystawiona jest na usługi
    podmiotowo zwolnione
    z podatku VAT (kursy języków obcych w moim przypadku) lub na usługi objęte
    VAT-em (tłumaczenia w mojej sytuacji)
    Pytałem już oczywiście o to w Skarbowym, ale udzilili my wymijających i nie
    do końca dla mnie jasnych odpowiedzi. Byłbym wdzięczny za pomoc, zwłaszcza
    że do końca miesiąca pozostało niewiele czasu.
    Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
    Zen

  • 2. Data: 2002-08-14 20:15:09
    Temat: Re: VAT
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Zen <z...@w...pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie wszystkich
    > Prowadzę działalność gospodarczą i do tej pory byłem podmiotowo
    > zwolniony z płacenia podatku VAT ......... itd..........

    Nie chodzi mi tutaj o żaden przytyk, ale chcę Ci zwrócić uwagę, że pomoc
    szybciej chyba uzyskasz na bardziej wyspecjalizowanej liście dyskusyjnej:
    p.soc.prawo.podatki.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys

  • 3. Data: 2002-08-16 12:33:20
    Od: "Zen" <z...@w...pl>

    Witam
    Jestem tu nowy i nie miałem do końca wyczucia jakiego typu jest to grupa.
    Dziękuję za uwagi.
    Pozdrowienia. Zen

    http://www.gazeta.pl/usenet/