  • 1. Data: 2007-03-07 21:29:33
    Temat: Uzywany komputer - licencja na windows, naklejki itd
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@t...nie.sieradz.info>

    Witam!

    Potrzebuje komputera PC z legalnym oprogramowaniem.

    W jednej z firm znalazlem oferte na uzywane komputery pochodzace z wymiany
    sprzetu w zachodnich firmach (wiele teog w sieci jesT). Komputer posiada
    naklejona na obudowe nalepke licencyjna windows. Sprzedawca nie dolacza do
    komputera zadnych innych dokumentow, nosnikow itp.

    Komputer byl kiedys przez producenta sprzedany wraz z systemem operacyjnym.

    Na faqkturze bede mial pozycje:

    Komputer DELL P1000 1 szt cena ilestam.

    Czy na podstawie dokumentu zakupu (na fakturze nie ma wyszczegolnionej
    informacji o oporogramowaniu) oraz naklejki licencyjnej moge uzywac legalnie
    tego konkretnego komputera z ta konkretna wersja windows?

    Logicznie rozumujac ktos kupujac kiedys ten komputer zaplacil juz za licencje na
    system operacyjny, wiec kazdy kolejny uzytkownik _tego_konretnego_ komputera
    taka licencje posiada.

    Jak to wyglada w praktyce?
    Interesuje mnie jak takie kwestie rozumie prawo polskie.

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-07 21:50:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Szczepaniak wrote:
> [...]
    > taka licencje posiada.
    >
    > Jak to wyglada w praktyce?
    > Interesuje mnie jak takie kwestie rozumie prawo polskie.

    Jeśli tam jest zainstalowany windows i naklejka na tym komputerze
    odpowiada wersji i numerowi seryjnemu tego windowsa, to znaczy, że
    właśnie kupiłeś komputer z systemem operacyjnym i jak najbardziej możesz
    go używać.
    To tak jakbyś pytał, czy możesz używać firmware zainstalowany w
    nagrywarce, którą właśnie kupiłeś.

  • 3. Data: 2007-03-07 21:53:30
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

> [...]
    > używać.
    > To tak jakbyś pytał, czy możesz używać firmware zainstalowany w

    To dlaczego mnie ciągle straszą że muszę mieć poza nalepką / książeczką
    jeszcze nośnik i fakture? Mówie tu o OEMowych programach - Windows /
    word.... Czy niepotrzebnie straszą?

    Jerry

  • 4. Data: 2007-03-07 21:55:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jerry napisał:
    > To dlaczego mnie ciągle straszą że muszę mieć poza nalepką / książeczką
    > jeszcze nośnik i fakture? Mówie tu o OEMowych programach - Windows /
    > word.... Czy niepotrzebnie straszą?

    Jedyne co musisz mieć to legalny - czyli wprowadzony do obrotu przez
    twórcę lub upoważnionego - EGZEMPLARZ utworu (tu programu).

    Żadnych nalepek, srepek, faktur i licencji.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 5. Data: 2007-03-07 22:20:42
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Arek wrote:

    > Jedyne co musisz mieć to legalny - czyli wprowadzony do obrotu przez
    > twórcę lub upoważnionego - EGZEMPLARZ utworu (tu programu).
    >
    > Żadnych nalepek, srepek, faktur i licencji.

    Panie matołku - prosimy o więcej informacji -
    czyli co musi mieć - utwór w postaci kodu źródłowego na piśmie - czy może
    jego kompilat w kopercie - może wystarczy znajomość z oficerem dyżurnym
    komendy PKP lub z prezesem lokalnej komórki sanirtanej PiSuarów:- oczywiście
    "srepki" i "głupolki" pomijamy ?

  • 6. Data: 2007-03-07 22:42:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl> wrote in message

    > To dlaczego mnie ciągle straszą że muszę mieć poza nalepką / książeczką
    > jeszcze nośnik i fakture? Mówie tu o OEMowych programach - Windows /
    > word.... Czy niepotrzebnie straszą?

    No to trzymaj fakturę zakupu komputera tudzież jakąś umowę sprzedaży.
    Wszystko jedno co.
    Jak już będzie na tym napisane, że to komputer z systemem operacyjnym to już
    będziesz w siódmym niebie.

  • 7. Data: 2007-03-07 22:42:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "chiroproktolog" <c...@o...eu> wrote in message

> [...]
    > komendy PKP lub z prezesem lokalnej komórki sanirtanej PiSuarów:-
    > oczywiście "srepki" i "głupolki" pomijamy ?

    Nie wyciągać buzdygana z kill file.
    Jak już go wyciągnęli z pierdla, to niech chociaż w kill file siedzie i nie
    wyłazi.

  • 8. Data: 2007-03-07 22:46:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik chiroproktolog napisał:
> [...]
    > dyżurnym komendy PKP lub z prezesem lokalnej komórki sanirtanej
    > PiSuarów:- oczywiście "srepki" i "głupolki" pomijamy ?

    A może jednak wystarczy program na dysku, panie Geniuszu?

    A policję wielkie G. obchodzi nawet nielegalny program.
    W ich polu zainteresowań znajdują się jedynie pirackie programy, więc
    nie siej tu Waść histerii.

    zdrówka
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2007-03-07 22:46:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-03-2007 o 23:20:42 chiroproktolog <c...@o...eu>
    napisał(a):

> [...]
    > dyżurnym komendy PKP lub z prezesem lokalnej komórki sanirtanej
    > PiSuarów:- oczywiście "srepki" i "głupolki" pomijamy ?

    Wyrazil sie bardzo jasno - nie musi miec ani nalepki, ani faktury, ani
    oryginalnego nosnika. Na upratego - nic nie musi miec.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-03-07 22:48:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Wyrazil sie bardzo jasno - nie musi miec ani nalepki, ani faktury, ani
    > oryginalnego nosnika. Na upratego - nic nie musi miec.

    Aha. Nawet komputera nie musi mieć, bo mu go zabiorą.