  • 21. Data: 2005-11-22 12:08:56
    Temat: Re: Używany Windows OEM a legalność
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    Darek <d...@y...com> wrote:

    > a jakie to są pełne OEMy? Rozumiem że muszę kupić Windows nie
    > dedykowany do żadnej konkretnej marki komputera (siemens,compaq itp)?

    To tez [chyba ze kupujesz z ich sprzetem], ale chodzilo mi przede
    wszystkim o kompletny zestaw nosnik + dokumentacja wraz z umowa o uzywanie
    oprogramowania AKA lincencja + certyfikat + sprzet z ktorym OS byl kupiny.
    Wiekszsci akukcji czegos z powyzszego zestawu brakuje.
    A co do udowadniania - to juz jest chora sytuacja, ludzie wpadaja w
    paranoje - to organy scigania lub podmioty zbiorowego zarzadzania pr.
    autorskimi maja Ci udowodnic naruszenia a nie odwrotnie, tak samo jak przy
    okazji nie musisz udowadniac ze nie jestes morderca, gwalcicielem, czy co
    gorsza milosnikiem Jablek.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 22. Data: 2005-11-22 12:20:32
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    *KW* <w...@n...pl> wrote:

    > Nie wszystkie firmy są na tyle bogate.

    TZN? Bo w komputerku biurowym tez uzywam jeszcze Win95OSR2 PL OEM
    wlasnie i zastanawiam sie co z tym fantem zrobic, po tym jak OpenOffice
    2.0 nie uruchamia sie juz pod malymi win. Czy machnac reka i kupic to
    cholerne WinXP HE OEM z jakas czescia [choc mi nic za bardzo ze sprzetu nie
    potrzba do tego komputera] poki sa jeszcze w handlu OEMy na starych
    zasadach, czy calkowicie przesiasc sie na Debiana [w tej chwili jest
    dualboot] zostawiajac tego win95 do sytuacji podbramkowych na jakiejsc
    "ogryzkowej" partycji ~300 MB. Za debianem przemaiwia m.in to, ze jest tam
    plyta jeszcze na MVP3 i K6-2+ 500, tak wiec wartosc OSa kilkakrotnie
    przekraczalby wartosc plyty + CPU. Jak cos sie stanie z plyta to oficjalnie
    moge tego OSa do kosza wyrzucic a kupowac nowego komputera nie mam ochoty
    - do biura i napisania kilku rzeczy w OO Writerze te K6-2+ 500 i 256 MB RAM
    spokojnie wystarcza. MS przekombinowal i przejedzie sie na swojej
    pazernosci - gdyby obowiazywaly stare zasady OEM kupujac z dyskiem nie
    byloby problemu - w razie koniecznosci zmiany plyty za dyskjiem poodaza
    system.

    PS:
    Taki np: bank BPH, ktory o brak funduszy raczej nie mozna podejrzewac,
    uzywa caly czas WinNT 4.0

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 23. Data: 2005-11-22 12:38:55
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    x4y4 <x...@o...pl> wrote:

    > pozwole wyrazic sobie odmienna opinie :-)
    > Otoz dzwonilem do MIcrosoftu i powiedziano mi ze obowiazkowe sa dwa
    > elementny 3 trzech a wiec
    > 1) Dokumentacja
    > 2) Nosnik
    > 3) Hologram z licencja - czyli naklejka z numerem seryjnym.
    > Nie jest wymagane posiadanie imiennej faktury zakupu oprogramowania,

    Infolinia MS jest niekonsekwenta, bo np: do wyslania duplikatu
    nosnika chce dowodu zakupu.

    > A co do zakupow OEM to nie wszystkie elementy komputera
    > umozliwiaja legalne uzytkowanie OEM. A wiec myszka owszem ale karta
    > sieciowa juz nie, ech ciekawe dlaczego nie wszak bez myszki mozna
    > uzytkowac Windowsa natomiast w pewnych przypadkach bez sieciowki
    > uaktualniac sie go nie da ;-)

    Mozesz podac tego uzasadnienie inne niz widzimisie infolinii MS?
    Tam to maja rozne dziwne pomysly [np: o tym jak to przy RAID mirroring
    trzeba koniecznie kupic kolejna licencje, o wyczerpaniu kopii zapasowej
    z art. 76 ust. 1 pkt 1 w zwiazku z art. 76 pr. autorskiego przez sam nosnik
    instalacyjny w zwiazku z instalacja systemu na HDD itp] i panie tam
    pracujace chyba zmieniaja zdanie w cyklu 28 dni ;>
    Tak sie sklada ze OEMa w2k kupilem wlasnie z sieciowka i jakims jeszcze
    drobiazgiem [chyba flopem]. Tu cytat z licencji:

    "License Agreement ("EULA") is a legal agreement between
    you (either an individual or a single entity) and the
    manufacturer ("Manufacturer") of the computer system or computer
    system component ("HARDWARE") with which you acquired the
    Microsoft software product(s) identified above ("SOFTWARE
    PRODUCT" or "SOFTWARE"). If the SOFTWARE
    PRODUCT is not accompanied by new HARDWARE, you may not use
    or copy the SOFTWARE PRODUCT. [....]"

    "[...] The term "COMPUTER" as used herein shall mean the
    HARDWARE, if the HARDWARE is a single computer system, or
    shall mean the computer system with which the HARDWARE operates,
    if the HARDWARE is a computer system component.[...]"

    Do tego dodam jeszcze art. 385(3) pkt 9 [oraz pkt 10 do
    EULA suplementarnych] kodeksu cywilnego.
    Inna sprawa, ze mam watpliwosci do do waznosci postanowien umowy
    zawartej w PL w ramach obrotu konsumenckiego gdy umowa sporzadzona jest
    w jezyku obcym, tu angielskim.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 24. Data: 2005-11-22 12:47:42
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    Vectra <a...@b...pl> wrote:

    > Wydaje mi sie

    Masz racje wydaje Ci sie.

    > (ale to tylko intuicyjne rozumienie prawa),

    To moze nie zdawalbys sie na [kobieca?] intuicje i wprowadzal
    kogos w blad, a zamiast tego zweryfikowal te twierdzenia na jakiejkolwiek
    uczelni itp?

    > ze faktura jest najwazniejsza i wystarczajaca.

    Tia, a lyzka na to niemozliwe ;>

    > Uzupelnil bym ja jeszcze oswiadczeniem pisemnym sprzedawcy, ze
    > systemu nie uzytkuje, ze wykasowal ze swojego komputera,
    > ze jest mu niepotrzebny i jako prawowity wlasciciel sprzedaje go.
    > I przy takich dokumentach co mi kto zrobi?

    A idz kup "goracy towar" [w okolicznosciach na to jednoznacznie
    wskazujacych] od pasera/zlodzieja, wez takie oswiadczenie i zglos sie
    do najblizszej komendy policji w celu weryfikacji powyzszego twierdzenia,
    bo sytuacja jest analogiczna :>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 25. Data: 2005-11-22 15:06:49
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "Darek" <d...@y...com> napisał w wiadomości
    > Czy faktura to konieczny składnik "legalności" kupionego Windowsa OEM?

    Powiem coś jeszcze, czy kupując np myszkę dla siebi, bierzesz fakturę?
    Czy kupując krem do golenia bierzesz fakturę? Tak samo kupując cokolwiek
    i gdzie kolwiek, nie jest konieczna faktura. Tym samym nie musisz jej
    mieć. A co robisz z paragonem? Ja najczęściej wyrzucam do śmieci.

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

  • 26. Data: 2005-11-22 21:09:59
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    On Tue, 22 Nov 2005 13:20:32 +0100, Michal Bien wrote:

    > Taki np: bank BPH, ktory o brak funduszy raczej nie mozna podejrzewac,
    > uzywa caly czas WinNT 4.0

    Bo to w sumie dobry system jest. Nie to co Windows 9x...

    --
    | MadMan | MSI KT6-Delta +Duron 1,6@2 GHz FSB200 +1,5 GB PC3200 |
    | Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +HP DJ5150 |

  • 27. Data: 2005-11-22 21:18:17
    Od: *KW* <w...@n...pl>

    > Bo to w sumie dobry system jest. Nie to co Windows 9x...

    Wyjąłeś mi to z ust.

    --
    [ *KW* | GA-8I915P Duo Pro + P4 550 + 512MB PC4300 ]
    [ Sony E400 + RV370 350/450 + AverMedia TV & Phone ]