  • 1. Data: 2005-11-19 19:58:13
    Temat: Kolizja
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Właśnie przed chwilą skasowałem samochód tak, że nadaje się tylko na złom.
    Przyczyna? Pijak na rowerze, przejeżdżający wzdłuż trasy. Nieoświetlony, nie
    na pasach, 3 promile we krwi. On ma szczęście, że żyje, ja jestem w plecy
    sporo pieniędzy-"tylko", bo jakimś sposobem nic mi się nie stało. Trudno mi
    czekać do poniedziałku, więc pytam. Jak wygląda sprawa jeżeli nie mam AC? Z
    tego co czytałem fundusz ubezpieczeniowy nie pokrywa takich strat. Zakładam
    sprawę facetowi. A co jeżeli on jest niewypłacalny? Zostaję z niczym?

    Artur

  • 2. Data: 2005-11-19 20:03:42
    Temat: Re: Kolizja
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    artur wrote:
    A co jeżeli on jest niewypłacalny? Zostaję z niczym?

    dokładnie.
    rowerzyści w Polsce nie muszą mieć OC.

  • 3. Data: 2005-11-19 20:09:03
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    witek napisał(a):
    > artur wrote:
    > A co jeżeli on jest niewypłacalny? Zostaję z niczym?
    >

    > dokładnie.
    > rowerzyści w Polsce nie muszą mieć OC.

    ale pomimo tegop osmielają się żadac szczególnych przywilejów na
    drogach. Takich jak np prawo do bezkarnego tamowania ruchu w mieście w
    godzinach szczytu (tzw. Masa krytyczna)

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 4. Data: 2005-11-19 20:24:37
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > ale pomimo tegop osmielają się żadac szczególnych przywilejów na
    > drogach. Takich jak np prawo do bezkarnego tamowania ruchu w mieście w
    > godzinach szczytu (tzw. Masa krytyczna)

    No i? Jakich szczegolnych? Zeby na nich nie najezdzano na drogach, nie
    mijano w odleglosci 10cm? Niech zostanie wprowadzone obowiazkowe OC i
    karta rowerowa do poruszania sie po drogach. I niech chamstwo kierowcow
    tez sie skonczy. Wszyscy by na tym skorzystali...

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 5. Data: 2005-11-19 20:49:27
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    "Otto von Falkenstein" <F...@g...pl> wrote in message

    > ale pomimo tegop osmielają się żadac szczególnych przywilejów na
    > drogach. Takich jak np prawo do bezkarnego tamowania ruchu w mieście w
    > godzinach szczytu (tzw. Masa krytyczna)

    To mnie pocieszyliście. Tylko się pociąć.

  • 6. Data: 2005-11-20 07:07:35
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >nie
    > mijano w odleglosci 10cm?

    A rowerzyście na 1 cm wolno się wpychać pomiedzy samochód a krawężnik aby stać
    jako pierwszy na światłach a potem utrudniać ruch i domagać się metra ?. Ścieżki
    rowerowe-to jest rozwiązanie.

  • 7. Data: 2005-11-20 09:59:04
    Od: "drill" <a...@b...cc>

    > A rowerzyście na 1 cm wolno się wpychać pomiedzy samochód a krawężnik aby
    > stać jako pierwszy na światłach a potem utrudniać ruch i domagać się metra
    > ?. Ścieżki rowerowe-to jest rozwiązanie.

    wolno... zamiast gadac glupoty zostawiaj motorom/rowerom wiecej miejsca nie
    zajmujac jednego a czasem i dwoch pasow... a co do utrudniania ruchu to do
    30km/h rower i tak ma lepszy start, a pozniej bezpieczne wyprzedzanie nie
    jest problemem.
    sciezki moze i sa rozwiazaniem ale ich nigdzie nie ma, a jesli juz cos
    takiego buduja to nie tak jak nalezy... zle poprowadzone, niebezpieczne i o
    zlej nawierzchni.

    radze zamienic czasem wygodne autko na rower to i pojezdzic po miescie...
    moze staniesz sie obiektywny.

    pzdr
    drill

  • 8. Data: 2005-11-20 10:03:02
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Leszek wrote:

> [...]
    > jako pierwszy na światłach a potem utrudniać ruch i domagać się metra ?. Ścieżki

    Tylko, ze ich brak. A do czasu az prawnie bedzie dopuszczona mozliwosc
    jazdy po drogach i prawnie bedzie okreslone, ze rowerzysta to taki sam
    uczestnik drogi jak inni, to ma byc wzajemne poszanowanie, to po
    pirwsze, a podrugie, co tyczy sie tylko kierowcow - poszanowanie zycie.
    Bo jak cwok jadacy 100 pacnie rowerzyste, to jemu si elakier tylko
    zarysuje, a tamten moze juz nie zyc. Wiec mijanie o 10 cm to jest po
    prostu proba morderstwa. A przeciskanie sie rowerzystow - to tylko
    chamstwo.

    Pozdr

  • 9. Data: 2005-11-20 10:21:35
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2005 10:59:04 +0100, drill napisał(a):

> [...]
    > 30km/h rower i tak ma lepszy start, a pozniej bezpieczne wyprzedzanie nie

    lepszy start ... pod warunkiem że obok ma 20 letniego malucha lub poloneza.
    Chyna nie jeździłeś nigdy nowoczesnymi autami.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 10. Data: 2005-11-20 12:31:21
    Od: "drill" <a...@b...cc>

    > lepszy start ... pod warunkiem że obok ma 20 letniego malucha lub
    > poloneza.
    > Chyna nie jeździłeś nigdy nowoczesnymi autami.

    jezdzilem... moze Ty nie jezdziles nigdy rowerem innym niz wigry3?

    pzdr
    drill