  • 1. Data: 2003-12-18 21:58:16
    Temat: Użyczenie samochodu
    Od: "Kuba" <p...@w...pl_NOSPAM>

    Witam,

    mam taka sprawe. Rozpoczynam indywidualna dzialanosc gospodarcza.
    Uzywam samochodu, ktory jest zarejestrowany na mojego brata
    (nie mieszkamy razem). Z pewnych wzgledow nie chcemy samochodu
    przerejestrowac na mnie.
    Chcialbym moc wliczac sobie koszty (benzyna, ubezpieczenie itp). Czy
    moge dojsc do tego poprzez umowe o uzyczenie (jesli tak to co powinna
    zawierac) czy tez jakos inaczej?
    Jak formalnie najlepiej przeprowadzic taka operacje?

    Z gory dzieki za porady
    Kuba

  • 2. Data: 2003-12-19 21:55:37
    Temat: Re: Użyczenie samochodu
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Kuba" <p...@w...pl_NOSPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawierac) czy tez jakos inaczej?
    > Jak formalnie najlepiej przeprowadzic taka operacje?

    a wchodzi w gre najem?
    p.
    W,

  • 3. Data: 2003-12-19 22:04:48
    Od: "Kuba" <p...@w...pl_NOSPAM>

    > a wchodzi w gre najem?
    > p.
    > W,

    jesli jest cos takiego mozliwe jak najem samochodu
    i jesli umozliwi mi wpisywanie sobie np benzyny, ubezpieczenia
    w koszty i rozliczanie VATu to chetnie poznam szczegoly

    Kuba

  • 4. Data: 2003-12-19 23:10:19
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > jesli jest cos takiego mozliwe jak najem samochodu
    > i jesli umozliwi mi wpisywanie sobie np benzyny, ubezpieczenia
    > w koszty i rozliczanie VATu to chetnie poznam szczegoly

    wydaje mi sie (ale tylko wydaje, gdyz na podatkach sie nie znam -
    pl.soc.prawo.podatki) ze najem czy od osoby fizycznej, czy od przedsiebiorcy
    traktowany jest tak samo.. mozesz podpisac z bratem umowe najmu za np.
    10pln/mies

    umownie zobowiazujesz sie do ubezpieczenia samochodu

    a wydatki zwiazane z bierzacym uzytkowaniem pojazdu pokrywasz zgodnie
    postanowieniami umowy najmu (jesli nie okreslone w umowie, wchodzi KC -
    czyli pokrywasz ty)

    p.
    w,

    ps. zweryfikuj prosze moje zdanie, gdyz nie mam o tym zielonego pojecia.
    Pomysl z najmem wydawal mi sie na tyle odpowiedni, ze mozna go odniesc do
    np. najmu samochodu z wypozyczalni - wtedy napewno mozna odliczac.