    From: "kl" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Użyczenie nieodpłatne samochodu - podatek
    Date: Sat, 4 Oct 2003 19:09:35 +0200

    Mam pytanie, na ktore znalazlem tylko odpowiedz polowiczna:

    1) firma wyplaca kilometrowke za uzycie samochodu prywatnego do celow
    sluzbowych
    2) pracownik nie ma swojego prywatnego samochodu, wiec dostarcza do firmy
    umowe bezplatnego uzyczenia samochodu zawarta z czlonkiem rozdziny (I st.
    pokrewienstwa)

    Pytanie:
    Czy od przychodu, jaki ma pracownik w postaci korzystania z samochodu
    osobowego na podstawie umowy uzyczenia (tzw. "nieodplatne swiadczenie" albo
    "swiadczenie w naturze" z art 11 ustawy o podatku od osob fizycznych), ma
    placic podatek dochodowy?

    Chodzi mi w szczegolnosci o osobe fizyczna NIE prowadzaca dzialalnosci
    gospodarczej. W archiwum (i ustawie) znalazlem, ze jesli prowadzi DG a
    wlasciciel auta jest z nim w I lub II st. pokrewienstwa, to nie placi
    podatku.
    Ale co bedzie, jesli nie prowadzi DG?
    Czy bedzie musial zaplacic podatek liczony wg cen rynkowych wynajmu
    samochodu?
    I czy wlasciciel auta bedzie musial odprowadzic podatek od przychodow z
    pozyczenia samochodu wg cen rynkowych?

    Pozdrowienia, licze szczegolnie na podpowiedz od "Maddy" :)

    KL