  • 131. Data: 2018-06-22 22:10:47
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-06-18 o 19:13, RadoslawF pisze:

    > Zgadza się, czepiają się jeśli ta pierwsza pomoc nie do końca
    > (lub wcale) pomogła.

    Wiesz, to kwestia po prostu zdrowego rozsądku. Lekarz, tonie cudotwórca,
    tylko osoba o większej wiedzy medycznej. No i różne są specjalizacje.
    Ktoś zasłabł. Czeka na karetkę. Miasto. Karetka będzie pewnie w 10~15
    minut. Co to zaangażowanie się lekarza pomoże? Trzeba zbadać przyczynę.
    Tonie czasy, kiedy się to robi patrząc w oczy. Przecież lekarz nie nosi
    ze sobą narzędzi.

  • 132. Data: 2018-06-23 10:23:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > minut. Co to zaangażowanie się lekarza pomoże? Trzeba zbadać przyczynę.
    > Tonie czasy, kiedy się to robi patrząc w oczy. Przecież lekarz nie nosi

    Jeśli idzie o wymiar sprawiedliwości i zdrowy rozsądek to są to
    całkiem oddzielne podzbiory. Pamiętasz jak była dyskusja na temat
    prokuratora który nie znając przyczyny śmierci dzieciaka
    wezwał na przesłuchanie matkę nie jako świadka tylko jako
    podejrzaną?
    Tu może się trafić podobnie, nie zaczepią tłumu przyglądających
    się nieudanej akcji ratunkowej ale zarzuty postawią lekarzowi
    bo zamiast pomóc tylko się przyglądał jak inni.

    Pozdrawiam

  • 133. Data: 2018-06-23 21:59:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-06-18 o 10:23, RadoslawF pisze:

> [...]
    > się nieudanej akcji ratunkowej ale zarzuty postawią lekarzowi
    > bo zamiast pomóc tylko się przyglądał jak inni.

    Oczywiście, że masz rację, ale to nie znaczy, że jest to mądre albo
    zasadne. U na często "przedstawienie zarzutów" traktowane jest jako
    niemal skazanie. To jest błędne postawienie sprawy.

  • 134. Data: 2018-06-23 22:57:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Oczywiście, że masz rację, ale to nie znaczy, że jest to mądre albo
    > zasadne. U na często "przedstawienie zarzutów" traktowane jest jako
    > niemal skazanie. To jest błędne postawienie sprawy.

    Traktowane jest jako podejrzenie o sprawstwo połączone z wydatkami
    na adwokata. Jak zaoszczędzisz na adwokacie to może się okazać
    że prokurator lub inny przesłuchujący wmanewruje cię w winę.

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2018-06-24 07:18:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście, że masz rację, ale to nie znaczy, że jest to mądre albo
    > zasadne. U na często "przedstawienie zarzutów" traktowane jest jako
    > niemal skazanie. To jest błędne postawienie sprawy.

    Tym niemniej jak policjanci pobili, potraktowali paralizatorem i udusili
    klienta na komisariacie to było za mało nie tylko na postawienie
    zarzutów spowodowania smierci nie tylko na początku śledztwa ale i na końcu.

    A w omawianym wcześniej przypadku - umarło dzicko i wszystko wskazuje na
    to ze bez udziały strony trzeciej, matka powinna być pod opieką
    psychologa a nie prokuratora. I tylko ktoś z upośledzeniem funkcji
    społecznych tego nie rozumie. Takie osoby nie powinny pełnić w takich
    organizacjach funkcji bardziej odopwiedzialnych niż stróż nocny czy
    konserwator.

    Shrek

  • 136. Data: 2018-06-24 20:15:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-06-18 o 07:18, Shrek pisze:

    > Tym niemniej jak policjanci pobili, potraktowali paralizatorem i udusili
    > klienta na komisariacie (...)
    > A w omawianym wcześniej przypadku - umarło dzicko i wszystko wskazuje na
    > to (...)

    A co na temat tego wątku? Tamte śpiewki już mi się znudziły:-)

  • 137. Data: 2018-06-24 20:17:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-06-18 o 22:57, RadoslawF pisze:

    > Traktowane jest jako podejrzenie o sprawstwo połączone z wydatkami
    > na adwokata. Jak zaoszczędzisz na adwokacie to może się okazać
    > że prokurator lub inny przesłuchujący wmanewruje cię w winę.

    Wiesz, przynajmniej teoretycznie, jak jesteś nie winien, to nie powinno
    się dać. Praktyka różnie to pokazuje.

  • 138. Data: 2018-06-24 20:35:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Wiesz, przynajmniej teoretycznie, jak jesteś nie winien, to nie powinno
    > się dać. Praktyka różnie to pokazuje.

    Praktykę znam i dlatego piszę o kosztach.

    Pozdrawiam

  • 139. Data: 2018-06-24 20:53:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co na temat tego wątku? Tamte śpiewki już mi się znudziły:-)

    NIe ja zacząłem.

    Na temat tego wątku - a co jeszcze mam powiedzieć? Przecież ci już
    napisałem jak pierwszej pomocy się udziela i do czego służy
    defibrylator. Jak ma dyskutować z gościem, co twierdzi, że przenośny
    defibrylatora działa odwrotnie do tego co mają w karetce?

    Shrek

  • 140. Data: 2018-06-24 21:11:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-06-18 o 20:53, Shrek pisze:

> [...]
    > defibrylator. Jak ma dyskutować z gościem, co twierdzi, że przenośny
    > defibrylatora działa odwrotnie do tego co mają w karetce?

    To po co głupoty dopisujesz?