  • 1. Data: 2008-09-30 20:14:09
    Temat: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
    Od: "Robis" <r...@v...pl>

    Witam!

    Sprawa wygląda następująco:
    Zakupiłem sprzęt komputerowy w sklepie internetowym. Sprzęt został dostarczony
    do mnie kurierem przez jedną z największych firm w Polsce.
    Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
    Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
    odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
    Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
    mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
    wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
    Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
    uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z kurierem..
    Zadzwoniłem do kuriera, który stwierdził, że nie przyjedzie już po przesyłkę i
    że "protokół szkody" wypiszemy w poniedziałek. Ja się zgodziłem...
    W poniedziałek, na protokole, wyraźnie zaznaczyłem, iż usterka została zgłoszona
    po 15 minutach od odebrania sprzętu.. Paczka wróciła do nadawcy.
    Po 14 dniach, firma komputerowa otrzymała odmowę wypłaty odszkodowania..

    Łącznie nienaprawialne są 3 części na łączną sumę 1000zł.
    Ja nie jestem niczemu winien, więc nie widzę powodu dla którego miałbym zapłacić
    taką sumę za uszkodzony w transporcie sprzęt..
    Faktem jest to, że zapłaciłem 2 000zł za sprzęt który powinien działać.. dotarł
    on do mnie uszkodzony dwukrotnie, a teraz wymagane jest ode mnie uiszczenie
    opłaty, za nowe części (w zamian tych uszkodzonych).. w innym wypadku komputer
    zostanie ponownie do mnie odesłany, w stanie jaki do nich dotarł (czyli z
    uszkodzeniami mechanicznymi na kwotę 1000zł)...

    Co mogę zrobić, aby zapobiedz takiej sytuacji? Odwołanie od decyzji firmy
    kurierskiej?
    Pozew do sądu? Tylko przeciwko komu...

    Bardzo proszę o Państwa pomoc,
    Robis

  • 2. Data: 2008-09-30 20:36:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robis" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    Jak Ci wyślą, to zareklamujesz jako niezgodny z umową. Ten komputer ma
    działać. A relacja pomiędzy sprzedawcą, a kurierem, to ich sprawa, a nie
    Twoja.

  • 3. Data: 2008-09-30 20:45:21
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Robis pisze:
> [...]
    > uszkodzeniami mechanicznymi na kwotę 1000zł)...
    >
    > Co mogę zrobić, aby zapobiedz takiej sytuacji? Odwołanie od decyzji firmy

    Z twojego opisu wynika ze albo klamiesz albo nie potrafisz opisac
    uszkodzenia albo jestes uposledzony umyslowo.

    Wybieraj .

    "Był to piątek, a ja zanim
    > wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut."

    Coz to za uszkodzenie mechaniczne ktore widac dopiero po 15 minutach od
    wlaczenia komputera ?

    Na miejscu sprzedawcy potraktowal bym cie w ten sam sposob.

  • 4. Data: 2008-09-30 20:54:55
    Od: r...@v...pl

> [...]
    > wlaczenia komputera ?
    >

    > Na miejscu sprzedawcy potraktowal bym cie w ten sam sposob.

    (...) ZANIM WNIOSŁEM KOMPUTER DO DOMU I GO PODŁĄCZYŁEM MINĘŁO 10-15 minut...
    zaraz po podłączeniu (czyli po 15 minutach od PRZEJĘCIA sprzętu od kuriera)
    skontaktowałem się z nadawcą.

    Wyjaśniłem?

    jeszcze raz.. wyjaśnię dla ludzi takich jak Ty:
    od momentu podpisania dokumentu odebrania przesyłki do zauważenia usterki minęło
    15 minut... (tyle trwało wniesienie paczki na 4 piętro, podłączenie go).

  • 5. Data: 2008-09-30 21:00:58
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    Witam
    Według firmy kurierskiej przesyłkę odebrałeś w stanie nienaruszonym bez
    zastrzeżeń, co potwierdziłeś na liście przewozowym lub w terminalu
    elektronicznym własnoręcznym podpisem.
    Następnie w ciągu 15 min umyślnie lub nieumyślnie uszkodziłeś towar i
    zadzwoniłeś do kuriera. Mniej więcej w tym miejscu w/g regulaminu firmy
    kurierskiej jesteś.
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 6. Data: 2008-09-30 21:06:40
    Od: r...@v...pl

> [...]
    > Następnie w ciągu 15 min umyślnie lub nieumyślnie uszkodziłeś towar i
    > zadzwoniłeś do kuriera. Mniej więcej w tym miejscu w/g regulaminu firmy

    Czy ja mam szanse jakiekolwiek na "wygranie" tej sprawy... ?
    Co ja mogę zrobić... ?

  • 7. Data: 2008-09-30 21:27:52
    Od: NoName <n...@n...pl>

    r...@v...pl pisze:

    > Czy ja mam szanse jakiekolwiek na "wygranie" tej sprawy... ?
    > Co ja mogę zrobić... ?

    Raczej nie Komputery w standardowej obudowie Tower dostarczane sa w
    pudelku + styropianowe stabilizatory. Jesli pudelko nie jest uszkodzone
    raczej nic nie powinno sie stac obudowie.

    Uszkodzenie samego komputera i obudowy bylo by widoczne na pudelku i to
    bardzo wyraznie innej mozliwosci nie ma.

    Chyba ze komputer zostal dostarczony w pudelku bez styropianow wtedy
    mozliwe ze bedzie uszkodzona obudowa ale raczej nie karty i plyta glowna .

    Cos sciemniasz.

  • 8. Data: 2008-09-30 21:28:20
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    Użytkownik <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ja mam szanse jakiekolwiek na "wygranie" tej sprawy... ?
    > Co ja mogę zrobić... ?

    Witam
    Jak następnym razem zamówisz towar sprawdź zawartość przed pokwitowaniem w
    obecności kuriera, jeżeli kurier tego odmówi wyszukaj na opakowaniu
    zewnętrznym jakiekolwiek uszkodzenie tj zagniecenia, załamania narożnika
    itp. i wpisz kurierowi na liście że opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone,
    wtedy jeżeli zawartośc jest uszkodzona to kurier ma obowiązek spisać protkół
    szkodowy stwierdzający uszkodzenie zawartości.
    Ps która to firma kurierska?
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 9. Data: 2008-09-30 23:12:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robis pisze:

    > Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.

    Uszkodzony? Jak?

    > Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
    > odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.

    To w końcu uszkodzony, czy źle skonfigurowany?

    > Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
    > mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim

    A konkretnie?

> [...]
    > uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z kurierem..

    Jakim? I jakie uszkodzenie mechaniczne komputera objawia się dopiero po
    jego włączeniu, hmm?

    Całą sytuację opisujesz bardzo dziwnie...

  • 10. Data: 2008-10-01 05:05:03
    Od: r...@v...pl

    > Uszkodzony? Jak?

    Na pierwszy rzut oka, problem był w karcie graficznej.. (death screen po
    uruchomieniu jakiejkolwiek gry).

    > To w końcu uszkodzony, czy źle skonfigurowany?

    Z ekspertyzy z serwisu wynikało, że był to problem Systemu Operacyjnego.

    > A konkretnie?

    Rozerwany w pół port PCI-Express, karta graficzna zwisająca z tego portu.
    Według opinii sklepu komputerowego uszkodzone są: płyta główna, karta graficzna
    i obudowa.

    > Jakim? I jakie uszkodzenie mechaniczne komputera objawia się dopiero po
    > jego włączeniu, hmm?
    >
    > Całą sytuację opisujesz bardzo dziwnie...

    Przecież nie zaglądałem do środka komputera... pierwsze co zrobiłem to
    podłączenie i sprawdzenie czy działa... Po uruchomieniu nie wyświetlał się obraz
    na ekranie, a komputer co 5-10 sekund się resetował... dopiero po tym go
    rozkręciłem i zajrzałem do środka.