    From: "Robis" <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
    Date: Tue, 30 Sep 2008 22:14:09 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    Witam!

    Sprawa wygląda następująco:
    Zakupiłem sprzęt komputerowy w sklepie internetowym. Sprzęt został dostarczony
    do mnie kurierem przez jedną z największych firm w Polsce.
    Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
    Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
    odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
    Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
    mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
    wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
    Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
    uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z kurierem..
    Zadzwoniłem do kuriera, który stwierdził, że nie przyjedzie już po przesyłkę i
    że "protokół szkody" wypiszemy w poniedziałek. Ja się zgodziłem...
    W poniedziałek, na protokole, wyraźnie zaznaczyłem, iż usterka została zgłoszona
    po 15 minutach od odebrania sprzętu.. Paczka wróciła do nadawcy.
    Po 14 dniach, firma komputerowa otrzymała odmowę wypłaty odszkodowania..

    Łącznie nienaprawialne są 3 części na łączną sumę 1000zł.
    Ja nie jestem niczemu winien, więc nie widzę powodu dla którego miałbym zapłacić
    taką sumę za uszkodzony w transporcie sprzęt..
    Faktem jest to, że zapłaciłem 2 000zł za sprzęt który powinien działać.. dotarł
    on do mnie uszkodzony dwukrotnie, a teraz wymagane jest ode mnie uiszczenie
    opłaty, za nowe części (w zamian tych uszkodzonych).. w innym wypadku komputer
    zostanie ponownie do mnie odesłany, w stanie jaki do nich dotarł (czyli z
    uszkodzeniami mechanicznymi na kwotę 1000zł)...

    Co mogę zrobić, aby zapobiedz takiej sytuacji? Odwołanie od decyzji firmy
    kurierskiej?
    Pozew do sądu? Tylko przeciwko komu...

    Bardzo proszę o Państwa pomoc,
    Robis