  • 11. Data: 2024-03-25 06:49:27
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i w tym momencie odległość od jezdni może jak najbardziej być poza
    > jezdnią bo jezdnia jest tylko elementem drogi.

    Oczywiście że znak powinny być poza jezdnią i w jakiejś tak knkretnej
    odległości od jezdni a nie pasa drogowego, który kończy się HGW gdzie.
    Po prostu ktoś zamiast "znaki przy drogach dla rowerów" napisał na
    drogach dla rowerów i teraz wychodzi że powinny stać na ścieżkach
    rowerowych;). Nic nadzwyczajnego - należy albo poprawić, albo udawać że
    nikt nie zauważył. Natomiast twierdzenie że tam jest napisane co innego
    niż jest napisane kończy się totalną rozwałką systemu bo im dalej w las
    tym więcej butelek:P

    Na sąsiedniej grupie dyskutujemy sobie to skrzyżowanie:

    https://www.google.pl/maps/@52.2601385,20.9507108,3a
    ,75y,225.33h,84.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4Pa
    H9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Komu w zasadzie ustąpić, co oznacza nakaz jazdy prosto, gdzie zaczyna
    się i kończy skrzyzowanie itd:P Jak już rozgryziesz komu ustąpić to
    kliknij sobie do 2011 i przeklikaj skrzyżowanie jeszcze raz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-03-25 09:53:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 22:42, nadir wrote:

    > Droga i jezdnia to nie to samo, tak z grubsza droga to szersze pojęcie
    > niż jezdnia.
    > Dodatkowo w tym obwieszczeniu są rysunki jak to powinno wyglądać.

    Są rysunki obrazujące, ale "skraj znaku" nadal nijak nie zmieści się na
    takiej ścieżce w zadanej odległości. No i która skraj, obie?

    > A z czego wynika, że to w ogóle ścieżka rowerowa?

    Poniżej rzut drogi z widocznym oznaczeniem ścieżki rowerowej i miejscem
    gdzie wcześniej wisiał (na słupie oświetleniowym) wskazany znak.

    https://i.ibb.co/Svg7S67/rzut-na-droge.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2024-03-25 15:39:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Są rysunki obrazujące, ale "skraj znaku" nadal nijak nie zmieści się na
    > takiej ścieżce w zadanej odległości.

    Tylko czy to co zaznaczyłeś, to ścieżka rowerowa? Może ścieżka jest poza
    tymi liniami i z grubsza by to się zgadzało.

    > No i która skraj, obie?

    Co znaczy obie? Jak znak po prawej, to 50cm od prawej, jak po lewej, to
    od lewej.

    > Poniżej rzut drogi z widocznym oznaczeniem ścieżki rowerowej i miejscem
    > gdzie wcześniej wisiał (na słupie oświetleniowym) wskazany znak.

    To może dziś już nie ma tam ścieżki i nie ma tematu, nie wiem?

    > https://i.ibb.co/Svg7S67/rzut-na-droge.jpg

    Znak sugeruje, że to był ciąg pieszo-rowerowy, a jedni i drudzy mogą
    poruszać się całą szerokością tego ciągu. Możliwe, że odległości zostały
    zachowane, tego to nie wiem.

  • 14. Data: 2024-03-25 16:15:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.03.2024 15:39, nadir wrote:

    > Znak sugeruje, że to był ciąg pieszo-rowerowy, a jedni i drudzy mogą
    > poruszać się całą szerokością tego ciągu. Możliwe, że odległości zostały
    > zachowane, tego to nie wiem.

    To podział na dwa kolory kostki i namalowane znaki poziome wskazujące
    która strona jest ścieżką a którą ciągiem pieszym, olać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2024-03-25 17:40:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To podział na dwa kolory kostki i namalowane znaki poziome wskazujące
    > która strona jest ścieżką a którą ciągiem pieszym, olać?

    Formalnie tak, znak C-13/C-16 z poziomą kreską informuje, że nie ma
    rozdzielonych pasów dla pieszych i rowerów. A znaki poziome i kolor
    kostki brukowej jest mniej lub bardziej widoczny w zależności od
    warunków pogodowych.

  • 16. Data: 2024-03-25 20:41:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.03.2024 17:40, nadir wrote:

> [...]
    > rozdzielonych pasów dla pieszych i rowerów. A znaki poziome i kolor
    > kostki brukowej jest mniej lub bardziej widoczny w zależności od

    A co gdy ten sam znak ma orła i reszkę? :-D

    https://i.ibb.co/30DHkVB/WP-20240325-17-21-44-Pro.jp
    https://i.ibb.co/mqt6LqZ/WP-20240325-17-21-57-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2024-03-25 21:41:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A co gdy ten sam znak ma orła i reszkę? :-D

    Nic, Ciebie interesuje strona od której się poruszasz, z drugiej strony
    może być nawet zdjęcie z JP2.

    > https://i.ibb.co/30DHkVB/WP-20240325-17-21-44-Pro.jp

    Od tego znaku nie ma rozdziału na pas pieszych i rowerów.

    > https://i.ibb.co/mqt6LqZ/WP-20240325-17-21-57-Pro.jp

    A od tego jest. Wygląda że jest OK.

    Tylko czy ten wjazd/wyjazd po prawej, gdzie stoi rower, to normalna
    ulica/droga, czy jakiś wyjazd z posesji/parkingu?

  • 18. Data: 2024-03-26 01:00:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Formalnie napisał poprawnie :)

> [...]
    >
    > Komu w zasadzie ustąpić, co oznacza nakaz jazdy prosto, gdzie zaczyna
    > się i kończy skrzyzowanie itd:P Jak już rozgryziesz komu ustąpić to

    Wygląda, że dotyczy odcinka do zębów, które też sugerują, że nalezy
    ustąpić pierwszeństwo wjeżdząjącym na ten pas (siłą rzeczy) z lewej.
    Nakaz jazdy na wprost jest pewnie pomysłem, żeby ktoś nie skręcił sobie
    na tych zębach w lewo i nie pojechał pod prąd.

    > kliknij sobie do 2011 i przeklikaj skrzyżowanie jeszcze raz:P

    Coś komuś nie wyszło :) 6 lat na refleksję, niby długo ale
    najważniejsze, że jest efekt.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2024-03-26 06:20:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wygląda, że dotyczy odcinka do zębów, które też sugerują, że nalezy
    > ustąpić pierwszeństwo wjeżdząjącym na ten pas (siłą rzeczy) z lewej.

    Co genralnie przekreśla ideę pasa rozbiegowego.

    > Nakaz jazdy na wprost jest pewnie pomysłem, żeby ktoś nie skręcił sobie
    > na tych zębach w lewo i nie pojechał pod prąd.

    Ale skoro masz jechać prosto, a stzałki na twoim pasie są w prawo, t
    masz prawo nim dalej jechać i skręcić w prawo? Czy masz obowiązek
    jechaćprosto, czyli zmienić pas na środkowy i skręcić finalnie w lewo:P

    > Coś komuś nie wyszło :) 6 lat na refleksję, niby długo ale
    > najważniejsze, że jest efekt.

    Pierwotna organizacja pokazuje że znak A-7 nie służył w założeniu nikomu
    (za wyjątkiem jedni zawalonej śniegiem, żeby z łącznicy nie wywalić na
    główną twierdząc że ma się pierwszwństwo. "Zęby i trójkąt" na jezdni są
    po prostu bez sensu i nie powinny się tam znaleźć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2024-03-26 06:35:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co genralnie przekreśla ideę pasa rozbiegowego.

    A te "zeby" mają wymóg zatrzymania czy tylko zachowania ostrozności i
    ustapienia pierwszeństwa?

    > Ale skoro masz jechać prosto, a stzałki na twoim pasie są w prawo, t
    > masz prawo nim dalej jechać i skręcić w prawo? Czy masz obowiązek
    > jechaćprosto, czyli zmienić pas na środkowy i skręcić finalnie w lewo:P

    Nakaz dotyczy następującego po nim skrzyzowania, a mi to tak wygląda
    jakby ten "pas rozbiegowy" był elementem skrzyzowania.

> [...]
    > główną twierdząc że ma się pierwszwństwo. "Zęby i trójkąt" na jezdni są
    > po prostu bez sensu i nie powinny się tam znaleźć.

    Tu zgoda. Pjęcia nie mam dlaczego to nie jest normalną rozbiegówką z
    linią przerywaną, a raczej kombinacją rozbiegówki z dodatkowym pasem.

    --
    Marcin