    From: "C&C" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Usunięte pliki - przestępstwo??
    Date: Wed, 31 Mar 2004 16:54:49 +0200
    Sender: c...@o...pl@el190.internetdsl.tpnet.pl

    Witam mam problem i tym samym pytanie.
    Zarządzam małą siecią w moim bloku i znam sie troszkę na komputerach.
    Podłączona jest do mnie moja sąsiadka, która o komputerach nie ma zielonego
    pojęcia i przed tygodniem samodzielnie próbowała przeinstalować sobie
    windosa co skończyło sie zepsuciem partycji dysku i wyświetlaniem komunikatu
    pojawiającego sie zwykle w takich sytuacjach "dysk nieprawidłowy wymień
    dysk" Dzwoniła do mnie ok. 23 w nocy pukała i prosiła, zebym cos z tym
    zrobił bo ma na tym dysku ważne dane. Tak więc zupełnie po sąsiedzku na
    prośbe sąsiadki bez żadnej zapłaty naprawiłem dysk i wszystkie dane poza
    kilkoma plikami, które znajdowały sie w katalogu windowsa i zostaly
    prawdopodobnie usunięte podczas nieudanej instalacji przez moją kochaną
    sąsiadke. Pliki okazały sie dosyć cenne (m.in. praca magisterska). Pani ta
    wcześniej nie udzieliła mi żadnych informacji poza tym ze ma owe ważne
    dokumenty wiec przeszukałem to co zostało po jej operacjach na dysku i
    uratowałem. Teraz w podziękowaniu zostałem poinformowany przez sąsiadke ze
    popełniłem przestępstwo i że "jest na mnie paragraf". Przypomne ze ta pani
    sama i nieodpłatnie poprosiła mnie o naprawę komputera i z tego co mi sama
    powiedziała sądzi sie juz z Pocztą Polską i Służbą Zdrowia. Moje pytanie
    brzmi czy zrobiłem coś co można zakwalifikować do przestępstwa?? Bo jeżeli
    tak to ja boję sie pomagać ludziom bo kiepsko sie na tym wychodzi.