  • 1. Data: 2004-03-05 12:28:59
    Temat: Ustawa o własności lokali?
    Od: "Janko" <j...@A...wp.pl>

    Witam!
    Sprawa dotyczy Wspólnoty Mieszkaniowej, w której właściciele mieszkań mają
    70% udziałów.
    Czy w takim przypadku, mogą podejmować uchwały nie na podstawie udziałów a
    przyjętej uchwały, że na każdego właściciela przypada 1 głos (pkt 23 w/w
    Ustawy)?
    I drugie pytanie: Czy istnieje mozliwość, aby lokale użytkowe znajdujace się
    w bloku weszły do części wspólnej? Czy muszą pozostać we władaniu
    poprzedniego właściciela bloku, a faktycznie obecnego Zarządcy i tylko jemu
    przynosić dochody?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-05 16:05:32
    Temat: Re: Ustawa o własności lokali?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, Janko wrote:
    [...]
    >+ I drugie pytanie: Czy istnieje mozliwość, aby lokale użytkowe znajdujace się
    >+ w bloku weszły do części wspólnej?

    Hmk... mogą je odkupić od poprzedniego właściciela ?
    *Czyje* one są ?

    >+ Czy muszą pozostać we władaniu
    >+ poprzedniego właściciela bloku, a faktycznie obecnego Zarządcy i tylko jemu
    >+ przynosić dochody?

    Coś mi tu nie pasuje. Albo to są lokale wspólne i przychody mają
    wszyscy, albo one są *czyjeś* i ich właściciel ma przychody !
    Kto był "poprzednim właścicielem" ?
    Zarządca nie ma prawa przywłaszczać sobie przychodów z budynku. Jemu
    przysługuje wynagrodzenie od właścicieli (za zarządzanie) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota)

  • 3. Data: 2004-03-05 23:24:44
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Janko" <j...@A...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Sprawa dotyczy Wspólnoty Mieszkaniowej, w której właściciele mieszkań
    mają
    > 70% udziałów.

    Rozumiem z tego, że 30% udziałów należy do właścicila(i) posiadających nie
    mieszkania a pewnie lokale użytkowe.

    > Czy w takim przypadku, mogą podejmować uchwały nie na podstawie udziałów
    > przyjętej uchwały, że na każdego właściciela przypada 1 głos (pkt 23 w/w
    > Ustawy)?

    Oczywiście.

> [...]
    > w bloku weszły do części wspólnej? Czy muszą pozostać we władaniu
    > poprzedniego właściciela bloku, a faktycznie obecnego Zarządcy i tylko

    Wspólnota również może mieć dodatkowe korzyści z tego, iż w budynku są
    lokale użytkowe. Patrz Art. 12. ust. 3
    Chciałem napisać, że nie ma takiej możliwości aby lokale użytkowe weszły
    do nieruchomości wspólnej, ale pokombinuję co by tu zrobić aby jednak było
    to możliwe.
    Wyobraźmy sobie, że właściciele mieszkań wykupują lokale użytkowe od
    dotychczasowego właściciela i znoszą odrębną własność lokali użytkowych.
    Trzeba ustalić czy na owe lokale użytkowe jest ustanowiona odrębna
    własność lokalu bo może być tak, że jej nie ustanowiono. Czy takie
    działanie spowoduje, że lokale użytkowe wejdą do nieruchomości wspólnej? I
    czy w ogóle jest możliwe zniesienie odrębnej własności lokalu? Chodzi o
    to, że sama zmiana właściciela nawet jak będzie ich po sprzedaży
    kilkudziesięciu nie spowoduje tego, że lokale przejdą do nieruchomości
    wspólnej. Będą miały po prostu wielu współwłaścicieli.

    Marek

  • 4. Data: 2004-03-07 17:41:42
    Od: "Janko" <j...@A...wp.pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 5 Mar 2004, Janko wrote:
    > [...]
    >
    > Hmk... mogą je odkupić od poprzedniego właściciela ?
    > *Czyje* one są ?
    Blok należał do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, która sprzedała mieszkania
    (na dzień dzisiejszy ok 70%) ich mieszkańcom, a sobie zostawiła we władaniu
    lokale przynoszące dochód.

    > Coś mi tu nie pasuje. Albo to są lokale wspólne i przychody mają
    > wszyscy, albo one są *czyjeś* i ich właściciel ma przychody !
    > Kto był "poprzednim właścicielem" ?

    Wojskowa Agencja Mieszkaniowa

    > Zarządca nie ma prawa przywłaszczać sobie przychodów z budynku. Jemu
    > przysługuje wynagrodzenie od właścicieli (za zarządzanie) !

    Przychody z wynajmowamych lokali np. sklepów itp. idą do WAM. Faktycznie nie
    do Zarządcy, ale Zarządcą jest Zespół Wspólnot Mieszkaniowych WAM czyli to
    prawie to samo.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-07 17:47:08
    Od: "Janko" <j...@A...wp.pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janko" <j...@A...wp.pl> napisał w wiadomości
    > mają
    >
    > Rozumiem z tego, że 30% udziałów należy do właścicila(i) posiadających nie
    > mieszkania a pewnie lokale użytkowe.

    30% udziałów to niewykupione jeszcze mieszkania przez ich najemców, a nie
    lokale użytkowe. I dlatego jak na zebranie przyjdzie połowa właścicilei
    mieszkań to przedstawiciel WAM jako jedna osoba ma 30% głosów.

    > Oczywiście.
    Nie jest to takie oczywiste, bo na zebraniu wspólnoty, przedstawiciele
    Zarządy twierdzą, że to nie zawsze obowiązuje. A nie ma wśród nas prawnika i
    kupa....

> [...]
    > Wyobraźmy sobie, że właściciele mieszkań wykupują lokale użytkowe od
    > dotychczasowego właściciela i znoszą odrębną własność lokali użytkowych.

    Czyli tylko wykupując te lokale od właściciela?

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-03-12 10:23:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Mar 2004, Janko wrote:
> [...]
    >+ Zarządy twierdzą, że to nie zawsze obowiązuje. A nie ma wśród nas prawnika i

    Możecie tylko tyle co prawnik: zażądać podania podstawy prawnej.
    Jak nie podają to rozważyć czy opłaca się iść do prawnika w tej
    konkretnej sprawie (znaczy: jak piszesz "nie zawsze obowiązuje"
    to my nie mamy pojęcia w JAKIEJ sprawie uważali że nie obowiązuje !)
    opcjonalnie popytać na grupach - i z prawnikiem bądź samemu zapodać
    uchwałę do sądu. Po kilku próbach im przejdzie.
    Jeszcze trzeba dopilnować żeby przegranych kosztów sądowych nie
    zaliczyli do kosztów prowadzenia zarządu :>
    [...]
    >+ > Wyobraźmy sobie, że właściciele mieszkań wykupują lokale użytkowe
    [...]
    >+ Czyli tylko wykupując te lokale od właściciela?

    ...najwyraźniej...

    pozdrowienia, Gotfryd