  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o własności lokali?
    Date: Sat, 6 Mar 2004 00:24:44 +0100

    Użytkownik "Janko" <j...@A...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:404873df@news.vogel.pl...
    > Witam!
    > Sprawa dotyczy Wspólnoty Mieszkaniowej, w której właściciele mieszkań
    mają
    > 70% udziałów.

    Rozumiem z tego, że 30% udziałów należy do właścicila(i) posiadających nie
    mieszkania a pewnie lokale użytkowe.

    > Czy w takim przypadku, mogą podejmować uchwały nie na podstawie udziałów
    > przyjętej uchwały, że na każdego właściciela przypada 1 głos (pkt 23 w/w
    > Ustawy)?

    Oczywiście.

    > I drugie pytanie: Czy istnieje mozliwość, aby lokale użytkowe znajdujace
    się
    > w bloku weszły do części wspólnej? Czy muszą pozostać we władaniu
    > poprzedniego właściciela bloku, a faktycznie obecnego Zarządcy i tylko
    jemu
    > przynosić dochody?
    >
    > Pozdrawiam

    Wspólnota również może mieć dodatkowe korzyści z tego, iż w budynku są
    lokale użytkowe. Patrz Art. 12. ust. 3
    Chciałem napisać, że nie ma takiej możliwości aby lokale użytkowe weszły
    do nieruchomości wspólnej, ale pokombinuję co by tu zrobić aby jednak było
    to możliwe.
    Wyobraźmy sobie, że właściciele mieszkań wykupują lokale użytkowe od
    dotychczasowego właściciela i znoszą odrębną własność lokali użytkowych.
    Trzeba ustalić czy na owe lokale użytkowe jest ustanowiona odrębna
    własność lokalu bo może być tak, że jej nie ustanowiono. Czy takie
    działanie spowoduje, że lokale użytkowe wejdą do nieruchomości wspólnej? I
    czy w ogóle jest możliwe zniesienie odrębnej własności lokalu? Chodzi o
    to, że sama zmiana właściciela nawet jak będzie ich po sprzedaży
    kilkudziesięciu nie spowoduje tego, że lokale przejdą do nieruchomości
    wspólnej. Będą miały po prostu wielu współwłaścicieli.

    Marek