  • 1. Data: 2003-08-26 19:50:42
    Temat: Ustawa o samorządzie terytorialnym
    Od: "P" <f...@w...pl>

    Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, Art. 7:

    1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.
    W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

    4) lokalnego transportu zbiorowego,

    16) zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej.

    2. Ustawy określają, które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy.

    Pytanie: Czy zadanie zapewnienia lokalnego transportu zbiorowego ma
    charakter obowiązkowy, czy nie? Która ustawa to precyzuje?

    Pozdrawiam,

    Piotr.

  • 2. Data: 2003-08-26 19:54:44
    Temat: Re: Ustawa o samorządzie terytorialnym
    Od: "mec.Michał" <m...@o...pl>

    Użytkownik "P" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Pytanie: Czy zadanie zapewnienia lokalnego transportu zbiorowego ma
    > charakter obowiązkowy, czy nie? Która ustawa to precyzuje?

    Zaspakajanie potrzeb, a zapewnienie potrzeb to nie jedno i to samo.
    Gmina ma obowiązek zaspakajania potrzeb w miare posiadanych mozliwości. a
    zapewnienie to obowiązek bezwarunkowy. Musi zapewnić.

    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-08-26 20:04:42
    Od: "P" <f...@w...pl>

  • 4. Data: 2003-08-26 20:08:54
    Od: "P" <f...@w...pl>

> [...]
    > Gmina ma obowiązek zaspakajania potrzeb w miare posiadanych mozliwości. a
    > zapewnienie to obowiązek bezwarunkowy. Musi zapewnić.

    Dziękuję za objaśnienie, nie zwróciłem na to uwagi. Niemniej: czy zadanie
    zaspokojenia potrzeby lokalnego transportu zbiorowego ma charakter
    obowiązkowy? Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Piotr.

    PS.
    Przepraszam za post bez treści, outlook ....

  • 5. Data: 2003-08-26 20:45:31
    Od: "mec.Michał" <m...@o...pl>

> [...]
    > Piotr.
    >
    > PS.
    > Przepraszam za post bez treści, outlook ....

    Przepis stanowi, iz do zadań własnych (czyli nie bezwzględnie
    obowiązujących) należy zaspokajanie potrzeb w zakresie transportu
    zbiorowego).
    I tutaj masz odpowiedź, że nie jest to zadanie obowiązkowe. Gmina może lecz
    nie musi.

    Pzdr.
    Michał

  • 6. Data: 2003-08-26 21:08:24
    Od: "P" <f...@w...pl>

> [...]
    > zbiorowego).
    > I tutaj masz odpowiedź, że nie jest to zadanie obowiązkowe. Gmina może

    A co z cytowanym przezemnie punktem drugim:

    2. Ustawy określają, które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy.

    Żadna dodatkowa ustawa nie nakłada na transport zbiorowy charakteru
    obowiązkowego?

  • 7. Data: 2003-08-27 05:44:13
    Od: "GG" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "P"

    [....]

    > A co z cytowanym przezemnie punktem drugim:
    >
    > 2. Ustawy określają, które zadania własne
    > gminy mają charakter obowiązkowy.
    >
    > Żadna dodatkowa ustawa nie nakłada na
    >transport zbiorowy charakteru obowiązkowego?

    Ależ wystarczy pomyśleć chwilę.
    Czy w Kabikiejkach Górnych transport zbiorowy jest?
    A w KAbikiejkach Dolnych?

    --
    pozdr
    Grzegorz Górecki