  • 1. Data: 2003-08-26 19:44:05
    Temat: Próba wyłudzenia hasła, włamania, podszycia pod administratora
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jestem administratorem serwera, gdzie przyznajemy konta sponsorowane dla
    młodych ludzi, o ile mają ciekawe strony, których tematyka nie została
    poruszona na innych naszych stronach, lub które są lepsze.

    Dostałem dzisiaj e-mail od jednego ze sponsorowanych, w którym ktoś założył
    konto (moje i...@o...pl) a następnie przesłał do użytkownika mail z
    informacją o awarii i prośbą o hasło. Użytkownik nie był głupi na tyle, by
    dać to hasło, napisał do mnie. Z nagłówków wydobył adres ip abusera, a ja
    znalazłem go w mojej skrzynce pocztowej w źródle wiadomości od jednego
    człowieka, któremu konta nie przyznaliśmy, bo była ciekawsza strona (do
    której wysłany został fałszywy mail). Mam pełne dane delikwenta, dane jego
    providera oraz rodziców.

    Teraz pytanie, czy próba wyłudzenia i podszywanie się pode mnie (podpisał
    e-mail moim imieniem i nazwiskiem) podchodzą pod jakiś paragraf? Jesli nawet
    nie, to potrzebuję czegoś, by zaargumentować rodzicowi osobnika to w sposób
    taki, by wybił to synowi z głowy.

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2003-08-26 20:09:00
    Od: Paweł Sikora (aka pluto) <s...@o...pl>

    Ghost wrote:

> [...]
    > nawet nie, to potrzebuję czegoś, by zaargumentować rodzicowi osobnika to w
    > sposób taki, by wybił to synowi z głowy.

    moze to?
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1997088055
    3?OpenDocument
    art. 270

    --
    Alkohol pity z umiarem może być spożywany w dużych ilosciach.

  • 3. Data: 2003-08-26 20:20:08
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    > moze to?
    > http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1997088055
    3?OpenDocument
    > art. 270
    Wielkie dzięki. Artykuł jest na ten temat, a wątpię żeby i tak ktoś kwapił
    się sprawdzać, a tak, jak rzucę ojcu tego osobnika, że zgodnie z Artykułem
    270 kodeksu karnego, taki występek jest przestępstwem, który może podlegać
    karze pozbawienia wolności na 5 lat. Myślę, że jak przetrzepie tyłek
    dzieciakowi, to mu się odechce.

    Dostaję kolejne zgłoszenia od użytkowników.

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 4. Data: 2003-08-26 20:54:40
    Od: "TRESOR" <t...@g...pl>

    > moze to?
    > http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1997088055
    3?OpenDocument
    > art. 270

    Ale .. tutaj jest mowa zupelnie o czyms innym.

  • 5. Data: 2003-08-26 22:35:45
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    > Ale .. tutaj jest mowa zupelnie o czyms innym.
    Wydaje mi się, że jako argument dla rodziców wystarczy. Mała szansa, żeby
    byli prawnikami, a ja nie chciałbym strzelić jakby co nie w ten artykuł.
    Jest jakiś bardziej bliski temu zagadnieniu?

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 6. Data: 2003-08-27 10:03:20
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    Ghost wrote:

> [...]
    > poruszona na innych naszych stronach, lub które są lepsze.
    >
    > Dostałem dzisiaj e-mail od jednego ze sponsorowanych, w którym ktoś
    (...)

    Heh czekałem aż pojawi się jakaś lama co się Mitnicka naczyta :-)
    A poważnie napisz na początek do abuse o2 żeby odcięli szczeniaka zanim ktoś
    mu poda hasło i odfiltruj go na przychodzącej po IP lub po authorname; w
    końcu trafi na takiego co mu poda hasło! Powiadom swoich użytkowników o
    fakcie i uprzedź ich że to atak socjotechniczny (prymitywny zresztą) i
    podziękuj za czujność. A potem odwiedziny ze źródłami wiadomości na wydruku
    u rodziców, jak nie pomoże - na Policji (podszywanie się) Świadków i dowody
    masz.

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 7. Data: 2003-08-28 20:19:56
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Wydaje mi się, że jako argument dla rodziców wystarczy. Mała szansa, żeby
    > byli prawnikami, a ja nie chciałbym strzelić jakby co nie w ten artykuł.
    > Jest jakiś bardziej bliski temu zagadnieniu?

    Wg. Mnie tym artykułem można tylko postraszyć, na nic innego ci się nie
    przyda ...Ciężko będzie coś dopasować, tym bardziej, że to były dopiero
    przygotowania do "czegoś" po czym nie wiemy ... Nie wiem, jaki był cel
    działania tej osoby, a przygotowanie do przestępstwa w naszym prawie karnym
    jest karane tylko wtedy, gdy "ustawa tak stanowi" ...