  • 1. Data: 2002-11-17 17:52:01
    Temat: Ustawa o promocjach w marketach-szukam interpretacji, wyjaśnienia...
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

    Witam;
    nie wiem czy piszę na właściwą grupę, ale może będziecie wiedzieć: gdzie
    znajdę-jakieś serwisy internetowe- coś o ustawie, która zabrania marketom
    stosowania promocji?(ustawa która weszła kilka dni temu)
    Chodzi mi o jakiś artykuł, wraz z tą ustawą, i wyjaśnieniem, dokładniejszą
    interpretacją-kiedy ta ustawa
    obowiązuje i w jakim zakresie, czy obow. tylko wielkie markety czy też małe
    sklepiki, i czego dokładnie zabrania?

    (szukałem na google, w róznych gazetach i nic....a jeśli nie wiecie, może
    skierujecie mnie na właściwą grupę gdzie mógłbym zadać to pytanie?

    Pozdrawiam, Marcin.

  • 2. Data: 2002-11-17 22:05:03
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

    Znalazłem, i mam kilka pytań do tych, którzy lepiej się na tym znają:

    Art. 15. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym
    przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:
    (...)
    emisji, oferowaniu oraz realizacji znaków legitymacyjnych podlegających
    wymianie na towary lub usługi oferowane przez jednego przedsiębiorcę lub
    grupę przedsiębiorców pozostających w związku gospodarczym, w
    okolicznościach wskazanych w pkt 1 lub 2.

    i:
    Utrudnianiem dostępu do rynku, o którym mowa w ust. 3, jest również:
    Emitowanie oraz realizacja znaków legitymacyjnych podlegających wymianie na
    towary lub usługi, oferowanych poniżej ich wartości nominalnej,

    i to:
    Nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji organizowanie systemu sprzedaży, o
    którym mowa w ust. 1, jeśli spełnione zostaną następujące warunki:
    1) korzyści materialne uzyskiwane z uczestnictwa w systemie sprzedaży
    pochodzą ze środków uzyskiwanych z zakupu lub ze sprzedaży dóbr i usług po
    cenie, której wartość nie może rażąco przekraczać rzeczywistej wartości
    rynkowej tych dóbr i usług,

    I pytanie: czy mogę nagradzać klientów mojego sklepiku, powiedzmy sprzętem
    AGD o wartości do 150zł, jeżeli kasa na tą nagrodę będzie pochodziła z
    marży?-powiedzmy dla klientów robiących zakupy >1500zł/mies 20%marży
    przeznaczam na te nagrody?

    Pozdrawiam, Marcin.