  • 1. Data: 2002-11-17 16:52:47
    Temat: Wzór ośw. upoważnienia do przyjęcia/odrzucenia spadku
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Prosze o przeslanie na priv (jesli ktos ma) wzoru pisma upowazniajacego inna
    osobe do zlozenia oswiadczenia o przyjeciu/odrzuceniu spadku.

    Z gory dzieki

    Cezar

  • 2. Data: 2002-11-18 20:29:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A po co Ci to? Zgodnie z prawem, jeśli do wykonania czynności prawnej
    wymagana jest szczególna jej forma, to w tej samej formie musi być złożone
    upoważnienie. Odrzucenie / przyjęcie spadku dokonuje się poprzez złożenie
    oświadczenia przed notariuszem. Tak więc w takiej formie musisz złożyć to
    upoważnienie, no ale to nie ma sensu, bo jak już ujdziesz do notariusza, by
    upoważnić kogoś, to taniej Ci wyjdzie samemu złożyć to oświadczenie.
    Zresztą, jeśli się bardzo upierasz, to upoważnienie możesz złożyć, ale wzór
    i tak podyktuj notariusz.

  • 3. Data: 2002-11-18 22:15:11
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):

> [...]
    > upoważnić kogoś, to taniej Ci wyjdzie samemu złożyć to oświadczenie.
    > Zresztą, jeśli się bardzo upierasz, to upoważnienie możesz złożyć, ale wzór

    takie oświadczenie można też złożyć przed sądem, zwykłe pełnomocnictwo
    by nie wystarczyło?

    KG

  • 4. Data: 2002-11-19 21:42:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Moim zdaniem nie. Zresztą znalazłem właśnie w kodeksie cywilnym:

    Art. 1018. § 3. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku składa się
    przed sądem lub przed notariuszem. Można je złożyć ustnie lub na piśmie z
    podpisem urzędowo poświadczonym. Pełnomocnictwo do złożenia oświadczenia o
    przyjęciu lub o odrzuceniu spadku powinno być pisemne z podpisem urzędowo
    poświadczonym.

    To przesądza sprawę. Jesli się nie mylę, to poświadczyć podpis poza
    notariuszem może jeszcze organ administracji państwowej.