  • 1. Data: 2002-11-17 16:40:10
    Temat: alimenty na zone - pytanie
    Od: "Pietrzak" <p...@...pl>

    Jestem mezatka z 30 letnim stazem.Mamy dwoch synow 25, 27 letnich.Starszy
    skonczyl studia i sie ozenil, zamieszkal z zona.Mlodszy studiuje medycyne na
    5 roku.
    Maz ma inna kobiete od okolo 10 lat, nie mieszka z nami.
    Ja jestem po wypadku samochodowym na rencie, oprocz tego dorabiam prowadzac
    wlasny maly sklepik.
    Czy maz ma obowiazek alimentacji na mnie i syna?
    Obecnie moje interesy nie wygladaja dobrze i boje sie o swoja przyszlosc.Maz
    jest lekarzem., z bardzo wysoka pozycja zawodowa.

    B.

  • 2. Data: 2002-11-17 17:35:10
    Temat: Re: alimenty na zone - pytanie
    Od: "pietruszek" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Pietrzak" <p...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prowadzac
    > wlasny maly sklepik.
    > Czy maz ma obowiazek alimentacji na mnie i syna?

    Na syna tego co studiuje napewno. Troche pozno sie pani obudzila

  • 3. Data: 2002-11-17 21:13:45
    Temat: Odp: alimenty na zone - pytanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik pietruszek <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ar8jv9$jfv$...@n...gazeta.pl...
    > Na syna tego co studiuje napewno. Troche pozno sie pani obudzila

    Nie rozumiem co te " późne obudzenie" ma wspólnego z art.133§ 2 k.r.o

    Sandra

  • 4. Data: 2002-11-17 21:24:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pietrzak <p...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ar8gol$qgf$...@k...man.lodz.pl...
    > Jestem mezatka z 30 letnim stazem.Mamy dwoch synow 25, 27 letnich.Starszy
    > skonczyl studia i sie ozenil, zamieszkal z zona.

    art.87 k.r.o

    Mlodszy studiuje medycyne na
    > 5 roku.

    art,133§1 k.r.o

> [...]
    prowadzac
    > wlasny maly sklepik.
    > Czy maz ma obowiazek alimentacji na mnie i syna?
    tak ma obowiązek alimentacji jeśli zachowane będą przesłanki art. 133§2
    k.r.o ale i obowiązek taki wzgledem Pani i syna ma również syn,który się
    usamodzielnił...oczywiście do Pani decyzji należy czy go pani pozwie o pomoc
    w chwili niedostatku...

    > Obecnie moje interesy nie wygladaja dobrze i boje sie o swoja przyszlosc.

    sama obawa nie jest podst. do roszczeń...ewidentnie musi pani wykazać
    dowodami,że znalazla się Pani w niedostatku...

    Maz
    > jest lekarzem., z bardzo wysoka pozycja zawodowa.

    Rozpatrując pozycję zawodową męża nie można stawiać tego jako podst. do
    roszczenia bo rownież np. pozycja Pani okaże się wysoka i nie będzie wtedy
    podst. do roszczeń...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-18 21:35:12
    Od: "Pietrzak" <p...@...pl>

    Dzieki za odp. Z tego co napisalas wynika, ze musze udowodnic, ze mam ciazka
    sytuacje! A czy przypadkiem nie jest tak ze ojciec i tak musi placic na syna
    (czy jest dobrze czy zle)?

    rozumiem ze jezeli chodzi o placenia na mnie to musze wystapic do sadu i
    wykazac, ze mam zla sytuacje materialna?

    B.

  • 6. Data: 2002-11-18 22:13:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pietrzak <p...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:arbn56$nal$...@k...man.lodz.pl...
> [...]
    ciazka
    > sytuacje! A czy przypadkiem nie jest tak ze ojciec i tak musi placic na

    ten obowiazek spoczywa na rodzicach oczywiście w przypadku studiujacego sam
    powinien wystąpić z pozwem o alimenty natomiast syn może Pani udzielić
    pełnomocnictwa do występowania w tej sprawie...

    > rozumiem ze jezeli chodzi o placenia na mnie to musze wystapic do sadu i
    > wykazac, ze mam zla sytuacje materialna?

    Tak jest

    Sandra