  • 1. Data: 2003-11-29 21:13:53
    Temat: Ustawa o lokatorach, co moga lokatorzy?
    Od: Santee <k...@c...pl>

    Witam,

    To ostatnio na topie;)
    Sprawa wyglada tak, jak w wiekszasci przekazanych bylym wlascicielom
    budynkow.
    Przekazali, przyszedl wlasciciel no i ... podwyzsza czynsz ( trzeci raz
    juz).
    Jego prawo do 9 zł z groszami za metr.

    A co moga zrobic lokatorzy, ktorych normalnie nie stac na placenie takich
    czynszów?
    Najchetniej by sie stamtad wyniesli, bo jedyna perspektywa w chwili obecnej
    jest zaprzestanie placenia i czekanie az wyrzuci. Gmina mowi ze nie ma
    mieszkan i nie da. Wiec co? Przymusowe zaleglosci w platnosciach, eksmisja i
    dopiero wtedy lokal zastepczy?

    Moze wie ktos, jakich argumentów mozna uzywac w trakcie rozmow z gmina? Tak
    praktycznie, na co sie powolywac, zeby jednak lokal zastepczy uzyskac zanim
    powstana kilkumiesieczne zaleglosci?

    Kinga

  • 2. Data: 2003-12-01 11:15:11
    Temat: Re: Ustawa o lokatorach, co moga lokatorzy?
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    a dodatki mieszkaniowe?

    Dz.U.2001 nr 71 poz 734 Ustawa - Dodatki mieszkaniowe.
    Dz.U.2001 nr 156 poz 1817 Rozporządzenie Rady Ministrow w sprawie dodatkow
    mieszkaniowych

    beny76

  • 3. Data: 2003-12-01 16:53:35
    Od: Santee <k...@c...pl>

    in article bqf7nf$pnn$...@n...onet.pl, beny76 at b...@o...pl wrote on
    12/1/03 12:15:

> [...]
    >

    > Dz.U.2001 nr 71 poz 734 Ustawa - Dodatki mieszkaniowe.
    > Dz.U.2001 nr 156 poz 1817 Rozporządzenie Rady Ministrow w sprawie dodatkow

    Oczywiscie istnieje taka mozliwosc, tyle ze czynsze wynosza obecnie 700/1200
    zł :/ Lokatorzy najchetniej staraliby sie o lokale zastepcze, bo jak masz np
    1400 dochodu, to stac Cie na zaplacenie czynszu ;/ A ze na reszte zostaje
    300 to juz nikogo nie obchodzi.

    Kinga

  • 4. Data: 2003-12-02 07:47:53
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    to jest wlasnie chore w naszym kraju.
    chyba nic innego nie zostaje, jak uciekac z takiej kamienicy. tylko dokad?
    tego juz nie wiem.

    pozdr.

  • 5. Data: 2003-12-02 18:49:48
    Od: Santee <k...@c...pl>

    in article bqhere$d75$...@n...onet.pl, beny76 at b...@o...pl wrote on
    12/2/03 8:47:

    > to jest wlasnie chore w naszym kraju.
    > chyba nic innego nie zostaje, jak uciekac z takiej kamienicy. tylko dokad?
> [...]

    Własnie o odpowiedz "dokad" i w jaki sposób najbardziej mi chodziło.
    Bo w stanie obecnym takiego mieszkania nie zamienisz - nikt przy zdrowych
    zmyslach ( nie mowie o studentach mieszkajacych w 4) nie zgodzi sie mieszkac
    w takim niebezpiecznym mieszkaniu gdzie czynsz moze wzrosnac jeszcze
    dwukrotnie :/ Gmina odpowiada ze "warunki mieszkaniowe sa za dobre" jak na
    przyznanie lokalu komunalnego, a emeryci z 500 zł emerytura chodza z obledem
    w oczach.

    Wie ktoś jakich praktycznych argumentów mozna uzywać w rozmowach z gmina?
    Ja nie mam w tym zadnego doświadczenia i te administracyjne pułapki to dla
    mnie czarna magia, jednak ktos te lokale komunalne dostaje..;)

    Kinga