  • 1. Data: 2003-11-29 17:03:05
    Temat: wizyta policji w domu
    Od: "Kamil D." <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Od jakiegoś czasu w moim mieście krążą patrole policji, niebiescy odwiedzają
    domy ludzi którzy mają dostęp do stałych łączy internetowych i kontrolują
    legalność oprogramowania.

    W związku z tą sytuacja mam kilka pytań:
    - czy policjanci muszą przedstawić mi jakiś dokument (nakaz?), który
    uprawnia ich do przeprowadzenia takiej kontroli?
    - czy mogą przeszukać całe mieszkanie w poszukiwaniu nielegalnego
    oprogramowania czy mają prawo sprawdzić tylko co jest zainstalowane na
    komputerze?
    - co się stanie jeśli nie otworzę drzwi?

    Kamil D.
    k...@g...pl
    gg# 1328918

  • 2. Data: 2003-11-29 17:14:06
    Temat: Re: wizyta policji w domu
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Kamil D." <k...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bqajne$dca$1@news.onet.pl

    > Od jakiegoś czasu w moim mieście krążą patrole policji, niebiescy

    Oni "od zawsze" to robią. Po prostu nie chcieli
    się uczyć i teraz muszą tak chodzić.

    > odwiedzają domy ludzi którzy mają dostęp do stałych łączy internetowych
    > i kontrolują legalność oprogramowania.

    Oczywiście osobiście nic nie możesz potwierdzić
    bo - kolega mówił, słyszałem, czytałem itp. ?

    > W związku z tą sytuacja mam kilka pytań:
    > [................]

    Jedno co na pewno musisz zrobić to nauczyć się, że
    przed napisaniem posta czyta się istniejące na grupie
    wątki.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Alkohol konserwuje wszystko, z wyjątkiem: tajemnic i honoru."

  • 3. Data: 2003-11-29 17:58:29
    Od: "Psychik" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Kamil D." <k...@p...onet.pl>

    > - czy policjanci muszą przedstawić mi jakiś dokument (nakaz?), który
    > uprawnia ich do przeprowadzenia takiej kontroli?

    1. musza sie wylegitymowac. zanim ich wpuscisz, to niech podadza swoje
    numery i dzwon na policje, zeby sprawdzic, czy to autentyczni psiarze.
    2. nie musza miec nakazu - nakaz MUSZA dostarczyc w terminie DO 7 DNI PO
    przeszukaniu
    3. musza miec zgode np. swojego komendanta lub przelozonego, a nie ze
    sami sobie przyjda i beda chcieli ogladac co Ty tam masz w mieszkaniu...

    > - czy mogą przeszukać całe mieszkanie w poszukiwaniu nielegalnego
    > oprogramowania czy mają prawo sprawdzić tylko co jest zainstalowane na
    > komputerze?

    jw. przeszukanie = mieszkania+piwnica+garaz jesli posiadasz+podobne...

    > - co się stanie jeśli nie otworzę drzwi?

    jesli beda wiedziec, ze jestes w mieszkaniu, to mozesz miec problemy,
    ale jesli bedziesz cichutki jak myszka, to pojda i przyjda pozniej. no
    chyba, ze maja dowody, ze wlasnie dzielisz dzialki, to wypier*** drzwi i
    wleza ;-)

    psychik

  • 4. Data: 2003-11-29 18:02:03
    Od: "Piotrek" <c...@w...pl>

    Psychik wrote:
    > 2. nie musza miec nakazu - nakaz MUSZA dostarczyc w terminie DO 7
    > DNI PO przeszukaniu

    taaaak?

  • 5. Data: 2003-11-29 18:04:33
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Od jakiegoś czasu w moim mieście krążą patrole policji, niebiescy
    odwiedzają
    > domy ludzi którzy mają dostęp do stałych łączy internetowych i kontrolują
    > legalność oprogramowania.

    Koncz misiek, wstydu oszczędź...40ty raz na to samo pytanie odpowiadac?

    > W związku z tą sytuacja mam kilka pytań:
    > - czy policjanci muszą przedstawić mi jakiś dokument (nakaz?), który
    > uprawnia ich do przeprowadzenia takiej kontroli?

    tak

    > - co się stanie jeśli nie otworzę drzwi?

    przestrzelą zamki.

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2003-11-29 18:06:13
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 2. nie musza miec nakazu - nakaz MUSZA dostarczyc w terminie DO 7 DNI
    PO
    > przeszukaniu

    Wylacznie w przypadkach nie cierpiacych zwloki. Lewe oprogramowanie takowym
    nie jest.

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2003-11-29 18:57:02
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    o...@p...wp.pl news:bqan4r$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl

    > przestrzelą zamki.

    I wrzuca flashbang

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2003-11-29 22:18:44
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > Wylacznie w przypadkach nie cierpiacych zwloki. Lewe oprogramowanie takowym
    > nie jest.

    w przypadkach kiedy zachodzi uzasadniona obawa ze w mieszkaniu znajduje
    sie osoba poszukiwana, dochodzi tam do przestepstwa lub zachodzi obawa
    zniszczenia/ukrycia ew. dowodow (np narkotykow, albo.. plyt CD :)))
    jesli podejrzewaja ze takowe tam są

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2003-11-29 22:38:03
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    DNI
    > PO
    >
    > Wylacznie w przypadkach nie cierpiacych zwloki. Lewe oprogramowanie
    takowym
    > nie jest.
    wytlumacz im to jak beda pod drzwiami :D

    (dzis gadalem z osoba ktora miala taki nalot ... jednak panowie bardzo sie
    zawiedli bo nic nie mial, na linuxie lecial i na win2003 serwer 180dni :D
    plus mp3 tylko z plytek ktore mial na biurku ... ogolnie czysty gosc)
    (Zajscie mialo w Rudzie w sieci Elsat czy jak ona sie tam u nich zwie.)

    wala na ostro ...
    kaza sobie otworzyc drzwi pokazuja wypisany byle jak nakaz przeszukania ...
    w przypadku mojego kolegi wygladalo ono jakby byl juz kilka razy
    wypisywany...
    poprosil o czas na zadzwonienie na komisariat ... przez drzwi poprosil o
    dane policjantow...
    pozytywnie potwierdzil dane wpuscil gosci ktorzy juz wyraznie byli
    wnerwieni...
    na szczesci matka goscia jest prawniczka ktora doszla w trakcie
    przeszukania, bo panowie niebiescy chcieli odrazy brac kompa bo ma
    nagrywarke wiec napewno lamie prawo...
    jak juz nie chcial oddac kompa to chcieli dysk ...
    powiedziala im matka jego ze moga sie przejechac na tym jesli nie bedzie
    zadnych pirackich programow (a nie bylo)

    Dodatkowo przeszukiwali inne mieszkanie na pietrze, ale juz nie mieli
    wypisanego nakazu ... a i tak chcieli sie wepchac do domu.