  • 1. Data: 2003-10-05 23:00:05
    Temat: Urzednik celny
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Sprawa dotyczy kierowników Urzędów celnych. Nie mając ku temu podstaw
    (przewidzianych w art.97 Kodeksu Celnego: nie było "szczególnej sytuacji"
    ani nie uwzględniono interesu zobowiązanego) odmówiony mi odprawy
    ostatecznej na granicy, kierując do urzędu wewnętrznego. Tym razem pal
    licho. Nie chcę jednak godzić się na wygodnictwo i samowolkę urzędników
    opłacanych - było nie było - także z moich podatków. Zabiera mi to co
    najmniej jeden dodatkowy dzień życia.

    Następnym razem, gdy mi odmówią, chciałbym mieć jakiś dowód, np. odmowę
    pisemną. Na co powoływać się domagając się takiego pisma? Czy żądanie
    odprawy ostatecznej powinno być także w formie pisemnej? Jak można później
    zaskarżyć taką "decyzję" (w cudzysłowiu, bo KC określa to jako: "skieruje z
    urzędu do oddziału wewnętrznego").

    Pozdrawiam,
    BaLab