  • 11. Data: 2003-12-15 16:09:51
    Temat: Re: Urwane lusterko
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
    news:brk9ja$e73$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mam pytanie: co mógł i powinien zrobić poszkodowany, żeby odzyskać
    pieniądze
    > za urwane lusterko?

    W tym wypadku należało zgłosić kolizję podając Ciebie jako świadka. Tamten
    kierujący został by ukarany za ucieczkę z miejsca kolizji, a pokrzywdzony
    dostał by pieniądze z jego OC.

  • 12. Data: 2003-12-15 16:48:28
    Od: Dredd<...@...pl>

    Drogi są dwie:
    1) wszczęcie procesu w sprawie o wykroczenie (kolizja) i zabieganie by
    w nim uzyskać naprawienie szkody
    2) wszczęcie procesu cywilnego celem uzyskanioa odszkodowania

    Jednak droga co do zasdady nie wyklucza drugiej

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2003-12-15 18:31:46
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Dredd wrote:
    > 1) wszczęcie procesu w sprawie o wykroczenie (kolizja) i zabieganie by
    > w nim uzyskać naprawienie szkody

    A przy takim wykroczeniu można?

    KG

  • 14. Data: 2003-12-15 18:53:06
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-12-15 13:47 |

    >ja, na miejscu kierowcy opla, (gdyby doszło do konfrontacji z kierowcą
    >poszkodowanym) dogadałbym się, przeprosił, oddał kasę za lusterko, i poprosił o
    >Twoje namiary ( z ustaleniem adresu nie miałbym problemu) a potem bym Ci
    >wytłumaczył by nie wtrącać się w nie swoje sprawy!!!!
    > i mam nadzieje,że tak się stanie....

    Bez przesady, nie mów, że jesteś z gatunku tych, którzy jadąc autobusem
    taktownie czytają regulamin przewozu osób za pomocą komunikacji
    miejskiej po zauważeniu, że obok oprych grzebie kobiecie w torebce?
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 15. Data: 2003-12-16 07:57:35
    Temat: Odp: Urwane lusterko
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:brksr8$b6j$...@i...gazeta.pl...

    > Uważam, że nie masz racji. W nie swoje sprawy to Krzychu by się mieszał,
    > jakby bez porozumienia z właścicielem samochodu wezwał Policję i złożył im
    > zawiadomienie o kolizji. Ale zostawienie danych sprawcy i numeru
    > komórkowego na kartce trudno nazwać mieszaniem się w nie swoje sprawy. W
    > końcu dał wybór pokrzywdzonemu. Dał mu szansę odzyskania strat, ale z
    > drugiej strony taktownie pozostawił inicjatywę w jego rękach. Pewnie to
    > lusterko kosztowało grosze, i tamtemu nie chciało się pieniaczyć. Ale
    > osobiście uważam, że postawa Krzycha akurat zasługuje na pochwałę i jest
> [...]

    Oki, tylko że to była łada gdzieś z 10-12 letnia (wartość powiedzmy 5000 zł)
    już na białych blachach, czyli kupiona gdzieś ze 2 lata temu - czyli nie
    należała raczej do człowieka zamożnego. Lusterko do tej łady mogło kosztować
    z 50-80 zł.
    Gdyby mi ktoś stukł lusterko w moim 19-letnim peżociku (koszt nowego
    lusterka 130 zł), wyciągnąłym tę kasę od sprawcy.
    To, że gość więcej nie dzwonił, może świadczyć o tym, że sobie odpuścił, a
    szkoda, bo takich piratów nalezy ścigac i karać.

    Kiedyś prawie po nogach mi przejechał debil, który omijał auto stojące przed
    przejściem.
    Poszedłem na policję i złożyłem zeznania - akurat na rozumnego policjanta
    trafilem ;-)
    I za 2-3 godz. policaj do mnie dzwoni ze znaleźli kolesia i się przyznał (za
    500 zł ;P) i to kurde facet koło 50!

    pzdr
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski

  • 16. Data: 2003-12-16 08:33:16
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w
    wiadomości news:brme10$nek$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To, że gość więcej nie dzwonił, może świadczyć o tym, że sobie
    odpuścił,

    Albo dotarł do sprawcy i dostał pieniądze na nowe lusterko.

    Pozdr
    Leszek

  • 17. Data: 2003-12-18 20:48:26
    Od: "Krzycho" <n...@a...pl>

> [...]
    > kierujący został by ukarany za ucieczkę z miejsca kolizji, a pokrzywdzony

    ...a nastepnie firma ubezpieczeniowa sprawcy zwrocila by sie do niego o
    zwrot
    poniesionych kosztow gdyz OC nie obejmuje ucieczki z miejsca zdarzenia.

    czyli sprawca moze by sie nastepnym razem zastanowil czy uciekac, bo:
    mandat + zwrot kosztow dla ubezpieczyciela + strata czesci znizek na OC nie
    sa zbytnio oplacalne w porownaniu z tz "dogadaniem sie"

    pozdrawiam

    ___________________
    Krzycho, Krakow PL

  • 18. Data: 2003-12-19 07:13:51
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Krzycho <n...@a...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:brt496$c12$...@s...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    nie
    > sa zbytnio oplacalne w porownaniu z tz "dogadaniem sie"

    Kontakowałem się z poszkodowanym i powiedział, że nie wyciągał żadnych
    konsekwencji, czyli sam sobie kupił nowe lusterko - pierdoła jakiś ;-)

    pzdr
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski