  • 1. Data: 2006-05-25 18:23:19
    Temat: Urlop wypoczynkowy,czy ekwiwalentz urlop
    Od: "Q...@o...op" <n...@o...pl>

    Witam
    Przez dwa lata pracy nie byłam na urlopie bo kierownictwo nie miało nikogo na
    zastępstwo.Sami jezdzili a ja siedziałam w firmie.Zwolniłam się i upomniałam o
    ekwiwalent.Wyśmiali mnie i oznajmili ze nie ma "czegoś takiego" Co mogę zrobic w
    tej sytuacji ?.Zarabiałam tam 1200 zł. netto. Jak wyliczyć ew.ekwiwalent?

    Pozdrawiam Ewelina

  • 2. Data: 2006-05-26 06:59:50
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy,czy ekwiwalentz urlop
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    ekwiwalent jest równy kwocie wynagrodznia o ile sie niemylę bo księgowa
    zawsze podaje mi takie dane oczywiście podzielony na dni pracy bo niewiem
    ile ci się przysługuje urlopu (zależne od stażu pracy/przepracowanych latek)
    jeśli pracowałaś na umowę o pracę w której taka kwota widnieje wynagrodzenia
    to chcą czy nie muszą ci wypłacić ten ekwiwalent
    jesli nie chcą to poprostu zgłoś się do państwowej inspekcji pracy, ich
    obecność wymusi na pracodawcy wypłatę z odsetkami a i nieomieszkają go
    ukarać
    nawet jeślibyś się nieupomniała o ten ekwiwalent to przy najbliższej
    kontroli PIP to wykryje i nakaże pracodawcy wysłać te pieniążki pocztą
    (kiedyć moja księgowa zapomniała o dwóch dniach do rozliczenia pracownikowi
    lub się pomyliła w obliczeniach tego urlopu i byłem zobowiązany zapłacić po
    4 latach poszkodowanemu pracownikowi wypłacić zaległość z odsetkami drogą
    pocztową)

  • 3. Data: 2006-05-26 07:51:27
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    no chyba ze na papierze urlopy sa ok

  • 4. Data: 2006-05-26 10:40:31
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    jeśli na papierku masz urlopy ok bo je koleżanka podpisała no to soryyy ale
    niewiela zwalczysz
    jedyna rada to taka,że idziesz odrazu do PIP i tam mówisz ze pod przymusem
    to podpisałaś bo jak nie to cię zwolnią i sprawa do sądu

    powodzenia

  • 5. Data: 2006-05-26 15:45:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Q...@o...op napisał(a) :
    > Przez dwa lata pracy nie byłam na urlopie bo kierownictwo nie miało nikogo na
    > zastępstwo.Sami jezdzili a ja siedziałam w firmie.Zwolniłam się i upomniałam o
    > ekwiwalent.

    Czy pracowałaś na umowę o pracę?

    > Wyśmiali mnie i oznajmili ze nie ma "czegoś takiego"

    Jeśli na powyższe pytanie odpowiedź brzmi TAK, to robią Cię w
    bambuko.

    > Co mogę zrobic w
    > tej sytuacji ?.

    Możesz listem poleconym poprosić ich o wypłatę w ciągu np. 14 dni
    od otrzymania pisma, grożąc skierowaniem sprawy do sądu.
    Oczywiście płatne z odsetkami do dnia zapłaty.

    Możesz też w "odpowiedzi" na ich chamstwo i bezczelność od razu
    skierować sprawę do Sądu Pracy, nie informując ich o tym.
    przyjdzie pozew, to się dowiedzą we właściwym czasie.

    Dodatkowo skieruj wniosek do prokuratury o ściganie przestępstwa
    z art. Art. 218. § 1. Kodeksu Karnego:
    "Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa
    pracownika wynikające ze stosunku pracy lub ubezpieczenia
    społecznego [...]
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku."

    > Zarabiałam tam 1200 zł. netto. Jak wyliczyć ew.ekwiwalent?

    Bodajże obliczyć ile dni pracy zamiast urlopu przepracowałaś i
    stąd wziąść odpowiedni ułamek względem pensji, gdzie miesiąc to
    średnio 22 dni robocze.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają.

  • 6. Data: 2006-05-26 19:16:49
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > jedyna rada to taka,że idziesz odrazu do PIP i tam mówisz ze pod przymusem
    > to podpisałaś bo jak nie to cię zwolnią i sprawa do sądu
    >
    > powodzenia

    pewnie, niech od razu powie ze liste plac tez pod przymusem...i akt
    malzenstwa rowniez
    nie ma to jak dobre rady
    a wspolczynnik do wyliczenia ekwiwalentu za niewykorzystany urlop na ten rok
    wynosi 21,08, wiec w tym wzgledzie NORT tez sie myli

    pozdrawiam
    grzess