  • 1. Data: 2011-03-27 14:54:08
    Temat: Prawo pracy -- aneks do umowy
    Od: to <t...@a...xyz>

    Witajcie

    Taka sprawa. Pracownik jest obecnie zatrudniony na pełny etat, ale
    wyraził chęć pracy na pół etatu przy obniżonym wynagrodzeniu. Pracodawca
    wyraził na to zgodę i zaproponował aneks do umowy o pracę. I tutaj kilka
    pytań:

    - Czy można to w ogóle zrobić w ten sposób?
    - Co w tym aneksie powinno się znaleźć, wystarczy informacja o nowym
    wymiarze pracy i wysokości wynagrodzenia?
    - Jak wtedy wygląda wysokość ZUS-u, podatku itp.? Pewnie ZUS
    proporcjonalnie, a podatek wg. aktualnych przepisów (czyli pewnie wyjdzie
    też +/- proporcjonalnie)? Mam rację?

    Wybaczcie jeśli coś napisałem mało fachowo, ale prawo pracy nie jest mi
    specjalnie znane (nigdy nie pracowałem na etacie i nie zamierzam).

  • 2. Data: 2011-03-27 15:46:17
    Temat: Re: Prawo pracy -- aneks do umowy
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 27-03-2011 16:54, to pisze:
> [...]
    > pytań:
    >
    > - Czy można to w ogóle zrobić w ten sposób?

    Mozna, porozumieniem zmieniajacym.

    > - Co w tym aneksie powinno się znaleźć, wystarczy informacja o nowym
    > wymiarze pracy i wysokości wynagrodzenia?

    Zasadniczo tak. Pod warunkiem, ze pozostale warunki sie nie zmieniaja.

    > - Jak wtedy wygląda wysokość ZUS-u, podatku itp.? Pewnie ZUS
    > proporcjonalnie, a podatek wg. aktualnych przepisów (czyli pewnie wyjdzie
    > też +/- proporcjonalnie)? Mam rację?

    Znajdz pierwszy lepszy kalklator wynagrodzen w internecie i bedziesz
    wiedzial.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-03-27 15:54:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin elephanto

    > Znajdz pierwszy lepszy kalklator wynagrodzen w internecie i bedziesz
    > wiedzial.

    Tylko w żadnym nie podaje się czasu pracy (cały etat, pół itp.). Czy mam
    przez to rozumieć, że sam wymiar godzinowy nie ma żadnego znaczenia, a
    wszystkie te składki i daniny są liczone procentowo od wysokości
    wynagrodzenia? Czyli, że -- inaczej mówiąc -- osoba zarabiająca N na cały
    etat zapłaci tyle samo, co osoba zarabiająca N na pół etatu?

  • 4. Data: 2011-03-27 16:15:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 15:54:15 +0000, to napisał(a):

    > Czyli, że -- inaczej mówiąc -- osoba zarabiająca N na
    > cały etat zapłaci tyle samo, co osoba zarabiająca N na pół etatu?

    Dokładnie tak

  • 5. Data: 2011-03-27 18:09:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin jureq

    > Dokładnie tak

    No i wszystko jasne. :)

  • 6. Data: 2011-03-28 07:11:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 14:54:08 +0000, to napisał(a):

    > - Czy można to w ogóle zrobić w ten sposób? - Co w tym aneksie powinno
    > się znaleźć, wystarczy informacja o nowym wymiarze pracy i wysokości
    > wynagrodzenia?

    Plus jeszcze ustalenia o dodatku za nadgodziny. Od paru lat trzeba o tym
    pisać niepełnoetatowcom.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2011-04-05 06:34:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Mar 2011, Olgierd wrote:

    > Plus jeszcze ustalenia o dodatku za nadgodziny. Od paru lat trzeba o tym
    > pisać niepełnoetatowcom.

    Korzystając z okazji, czy:
    - trzeba pisać, ale ustalenia są umowne (tyle że "muszą być wyrażone")
    - trzeba pisać, choć to bez sensu, bo jest nieopcjonalna regulacja prawna?

    Czytam np. ten 29[1] KP i usiłuję dojść co ustawodawca raczył był
    zapisać (niezależnie od tego co chciał zapisać ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-04-05 07:54:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 08:34:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > Czytam np. ten 29[1] KP i usiłuję dojść co ustawodawca raczył był
    > zapisać (niezależnie od tego co chciał zapisać

    Miałem na myśli raczej art. 151 par. 5 kp :)

    Co do tego trzy trzeba, czy warto, zdania są podzielone. Moim zdaniem
    lepiej wpisać (np. "8 godzin"), bo to będzie na 100% rozwiązywało problem
    ewentualnych roszczeń pracownika. Wprawdzie SN powiedział, że "w braku
    porozumienia stron w tym zakresie, dodatek pracownikowi nie
    przysługuje" (I PK 315/07), ale nie mamy najmniejszej gwarancji, że
    pogląd ten się utrwali.