  • 1. Data: 2009-08-18 06:21:17
    Temat: Urlop okolicznościowy
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny? Jakoś z
    szefostwem nie mogę się doporozumieć...

  • 2. Data: 2009-08-18 07:35:00
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny?
    > Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

    Kodeks pracy, art. 298 (2) --> Rozporządzenie MPiPS z dnia 15 maja 1996
    r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz
    udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. 1996 nr 60 poz. 281 z
    późn. zm.), paragraf 15, pkt 2.
    pwz

  • 3. Data: 2009-08-18 07:35:44
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny?
    > Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

    ... i jeszcze: http://www.idn.org.pl/sonnszz/okol_urlopy.htm
    pwz

  • 4. Data: 2009-08-18 07:36:17
    Od: pit <...@...c>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny?
    > Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

    Ilość dni urlopu okolicznościowego zależy od ważności zdarzenia i
    pokrewieństwa z pracownikiem. Rozporządzenie ministra pracy i polityki
    socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy
    (Dz.U. nr 60, poz. 281) wymienia okoliczności, kiedy pracodawca musi
    udzielić pracownikowi przerwy w pracy:

    * dwa dni urlopu okolicznościowego w razie ślubu pracownika lub
    urodzenia się jego dziecka albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub
    jego dziecka, ojca, matki, ojczyma lub macochy,
    * jeden dzień urlopu okolicznościowego w razie ślubu dziecka
    pracownika albo zgonu i pogrzebu jego siostry, brata, teściowej, teścia,
    babki, dziadka, a także innej osoby pozostającej na utrzymaniu
    pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

  • 5. Data: 2009-08-18 07:40:45
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Piotr" <p...@k...net.pl> wrote in message
    > Witam
    > Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny?
    > Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

    Tak, zobacz par. 15:
    http://e-prawnik.pl/kodeksy/ustawy/rozporzadzenie-w-
    sprawie-sposobu-usprawiedliwiania-nieobecnosci-w-pra
    cy-oraz-udzielania/sp=2
    Musisz go jednak wykorzystać bez zbędnej zwłoki, inaczej przepadnie.