  • 1. Data: 2004-09-20 06:43:43
    Temat: Urlop bezpłatny
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    W niedługim czasie idę na 3 miesiące na urlop bezpłatny z powodu wyjazdu
    za granicę. Jestem pracownikiem, który ma stały etat. Czy za te 3 miesiące
    nie będzie należeć mi się urlop wypoczynkowy ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-09-20 12:52:35
    Temat: Re: Urlop bezpłatny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, Paweł wrote:

    >+ W niedługim czasie idę na 3 miesiące na urlop bezpłatny z powodu wyjazdu
    >+ za granicę. Jestem pracownikiem, który ma stały etat. Czy za te 3 miesiące
    >+ nie będzie należeć mi się urlop wypoczynkowy ?

    Nie będzie. Zastanów się ile urlopu by ci się należało jakbyś wziął
    10 lat urlopu bezpłatnego... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-09-20 15:11:55
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Gotfryd Smolik news nabazgrał:

    ale trzy miesiace to nie 10 lat

    --
    Pozdr.Richat

  • 4. Data: 2004-09-20 21:23:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, Richat wrote:
    [...]
> [...]
    > + >
    > + > Nie będzie. Zastanów się ile urlopu by ci się należało jakbyś wziął

    A w którym miejscu miałaby przebiegac "prawna" granica - i dlaczego ?
    To że zakończenie UB :) jest określane w KP mianem "powrót do pracy"
    jak mniemam pomijasz ?
    No bo chyba nie czepiasz się mnie bez sprawdzenia KP art. 155[2] ??
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-09-21 08:11:34
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Gotfryd Smolik news nabazgrał:

    > No bo chyba nie czepiasz się mnie bez sprawdzenia KP art. 155[2] ??
    > :)

    ja sie nie czepiam, tylko dla mnie to jest troche dziwne ze po trzech
    miesiacach, czy po jednym tygodniu urlopu bezplatnego nie nalezy mi sie
    moj urlop platny na ktorego pracowalem X lat i za ktory powinienem
    dostac jakies tam wynagrodzenie, ja rozumiem ze biore urlop platny, a
    reszte bezplatny.

    --
    Pozdr.Richat

  • 6. Data: 2004-09-21 09:10:55
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 21 Sep 2004 10:11:34 +0200, na pl.soc.prawo, Richat napisał(a):

    > ja sie nie czepiam, tylko dla mnie to jest troche dziwne ze po trzech
    > miesiacach,
    No i wszystko gra tam gdzie będziesz pracował przez te 3 miesiące dadzą ci
    urlop, a jak nie będziesz pracował tylko opoczywał to po co ci jeszcze
    urlop.

    > czy po jednym tygodniu urlopu bezplatnego nie nalezy mi sie

    po 1 tygodniu należy ci się, dopiero po 1 miesiącu nie należy ci się urlop
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-09-21 10:09:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, Richat wrote:
    [...]
    > + ja sie nie czepiam, tylko dla mnie to jest troche dziwne ze po trzech
    > + miesiacach, czy po jednym tygodniu urlopu bezplatnego nie nalezy mi sie moj
    > + urlop platny na ktorego pracowalem X lat

    Ależ NIE TAK.
    Za ten czas kiedy *pracowałeś* urlop *się należy*.
    Nie należy się kiedy *nie pracujesz* (bo jesteś "na bezpłatnym") !
    Pół roku pracujesz a pół roku przebywasz na bezpłatnym - należy
    ci się pół "normalnego" wymiaru urlopu (za ten czas kiedy pracowałeś).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-21 13:30:55
    Od: Richat <r...@t...pl>

> [...]

    > Pół roku pracujesz a pół roku przebywasz na bezpłatnym - należy
    > ci się pół "normalnego" wymiaru urlopu (za ten czas kiedy pracowałeś).

    no to dziwne niema :) chyba sie nie zrozumiesmy :)

    --
    Pozdr.Richat

  • 9. Data: 2004-09-21 15:23:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Sep 2004, MEva wrote:

    >+ Wed, 22 Sep 2004 07:57:52 +0200, na pl.soc.prawo, Paweł napisał(a):
    >+
    >+ >> On Mon, 20 Sep 2004, Paweł wrote:
    >+ >>
    >+ > A co w przypadku, kiedy już wykorzystałem cały urlop przed
    >+ > prośbą o urlop bezpłatny ?
    >+
    >+ Ściągną ci go w przyszłym roku, a nawet w innym zakładzie pracy.

    Nieprawda !

    W KP jest wyraźny zapis chroniący pracownika przed "egzekucją
    z przyszłego urlopu" - pamiętam bo byłem swiadkiem "ścięcia
    się" pracownika w tej sprawie i sprawdzałem :)

    Pracodawca może sobie popatrzeć w ewidencję i zastanowić się
    czy dać "bezpłatny". Ale jeśli urlop *już* wykorzystano - to go
    "odebrać w przyszłości" nie może !

    >+ /Te informacje umieszcza się na świadectwie pracy/

    Jak powiadasz ?
    "Pracownik nadebrał 5 dni urlopu za dużo i należy mu potrącić
    w roku przyszłym" ??
    :)
    Nic z tego. "Przyszły" pracodawca będzie jedynie wiedział że
    urlop już jest wykorzystany (i ma się zastanowić czy ma dać
    bezpłatny "ze swoją stratą" !).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-09-22 05:57:52
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>