    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop bezpłatny
    Date: Tue, 21 Sep 2004 17:23:05 +0200

    On Wed, 22 Sep 2004, MEva wrote:

    >+ Wed, 22 Sep 2004 07:57:52 +0200, na pl.soc.prawo, Paweł napisał(a):
    >+
    >+ >> On Mon, 20 Sep 2004, Paweł wrote:
    >+ >>
    >+ > A co w przypadku, kiedy już wykorzystałem cały urlop przed
    >+ > prośbą o urlop bezpłatny ?
    >+
    >+ Ściągną ci go w przyszłym roku, a nawet w innym zakładzie pracy.

    Nieprawda !

    W KP jest wyraźny zapis chroniący pracownika przed "egzekucją
    z przyszłego urlopu" - pamiętam bo byłem swiadkiem "ścięcia
    się" pracownika w tej sprawie i sprawdzałem :)

    Pracodawca może sobie popatrzeć w ewidencję i zastanowić się
    czy dać "bezpłatny". Ale jeśli urlop *już* wykorzystano - to go
    "odebrać w przyszłości" nie może !

    >+ /Te informacje umieszcza się na świadectwie pracy/

    Jak powiadasz ?
    "Pracownik nadebrał 5 dni urlopu za dużo i należy mu potrącić
    w roku przyszłym" ??
    :)
    Nic z tego. "Przyszły" pracodawca będzie jedynie wiedział że
    urlop już jest wykorzystany (i ma się zastanowić czy ma dać
    bezpłatny "ze swoją stratą" !).

    pozdrowienia, Gotfryd