  • 1. Data: 2008-07-16 15:35:47
    Temat: Urlop a zmiana charakteru umowy o pracę
    Od: "sammler" <s...@o...pl>

    Witam,

    bardzo proszę osobę kompetentną o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości. Chodzi o
    sposób naliczania urlopu za 2008 r. w przypadku zmiany umowy o pracę.

    Najpierw fakty (w skrócie):

    1) do połowy listopada przysługuje mi 20 dni urlopu, od połowy listopada 26 dni,
    2) do końca sierpnia będę miał wykorzystane 17 dni urlopu,
    3) od 1 do 31 sierpnia będzie biegł okres wypowiedzenia obecnej umowy o pracę na
    czas nieokreślony (trwa już ponad 2 lata),
    4) od 1 września planuję podjąć pracę na czas określony 3 miesiące,
    5) od 1 grudnia planuję podpisać kolejną umowę na czas określony (9 miesięcy).

    Mam w związku z tym kilka wątpliwości:

    1) Czy pracodawca może zmusić mnie do wykorzystania reszty urlopu w okresie
    wypowiedzenia? Jeśli tak, to czy będą to tylko 3 dni (dopełnienie do 20), czy 9
    (dopełnienie do 26)? Przy założeniu, że będę pracował w tej firmie do końca
    roku, od początku roku obie strony przyjmowały założenie, że przysługuje mi 26
    dni urlopu w 2008 r.
    2) Ile dni urlopu będzie mi przysługiwało w czasie trwania umowy na okres 3
    miesięcy? W tym okresie nabędę prawo do 6 dodatkowych dni urlopu i nie wiem, jak
    nowy pracodawca naliczy mi urlop za ten okres.
    3) Rozumiem, że za grudzień urlop zostanie wyliczony jako [1/12*26] = 3 dni
    (zgodnie z k.p. liczbę dni urlopu zaokrągla się w górę, jednak łącznie w ciągu
    roku liczba ta nie może przekroczyć 20 lub 26 dni). Czy mam rację?

    Mówiąc krótko, na ile dni urlopu mam jeszcze szansę w 2008 r. przy powyższych
    założeniach?

    Dziękuję z góry za pomoc.

    Pozdrawiam,
    S.

    P.S. Google'ałem i nie znalazłem interesujących mnie informacji we
    wcześniejszych wątkach. Być może coś przeoczyłem.

  • 2. Data: 2008-07-16 16:23:44
    Temat: Re: Urlop a zmiana charakteru umowy o pracę
    Od: s...@o...pl

    Witam ponownie,

    częściowo potrafię już sam odpowiedzieć na moje pytania:

    [...]
> [...]
    > roku, od początku roku obie strony przyjmowały założenie, że przysługuje mi 26

    Raczej nie będzie próbował mnie zmusić, ponieważ i tak wykorzystałem urlop w
    wymiarze większym niż wynikający z proporcjonalnego czasu pracy u danego
    pracodawcy (art. 155 k.p.).

    > 2) Ile dni urlopu będzie mi przysługiwało w czasie trwania umowy na okres 3
    > miesięcy? W tym okresie nabędę prawo do 6 dodatkowych dni urlopu i nie wiem, jak
    > nowy pracodawca naliczy mi urlop za ten okres.

    Tego nadal nie wiem :( Wydaje mi się, że za wrzesień i październik będzie to
    2/12*20, zaś za listopad: 1/12*26. Czyli razem 6 lub 7 dni, w zależności od
    tego, czy liczbę dni urlopu zaokrąglimy w górę przed czy po sumowaniu. Pozostaje
    jeszcze kwestia tego, czy nowy pracodawca uwzględni fakt, że u poprzedniego
    wykorzystałem nieco więcej, niż proporcjonalnie powinienem.

> [...]
    > (zgodnie z k.p. liczbę dni urlopu zaokrągla się w górę, jednak łącznie w ciągu
    > roku liczba ta nie może przekroczyć 20 lub 26 dni). Czy mam rację?

    Czy mam rację?

    Pozdrawiam,
    S.