  • 1. Data: 2008-07-16 17:47:06
    Temat: Pozbawienie pracowniów bonów
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    W dużej firmie jest grupa pracowników kontroli jakości. Ponieważ pracują po
    części w warunkach szkodliwych mieli od wielu lat prawo do posiłków
    regeneracyjnych (w postaci bonów towarówy 6 zł za dniówkę). Bony te nie są
    składnikiem wynagrodzenia i jedynie umowa zbiorowa określa, że przysługują
    na stanowiskach wg. wykazu.
    Po ostatnich zmianach kierownictwo sporządziło listy stanowisk uprawnionych
    do tych nieszczęsnych bonów, gdzie kontroli jakości już nie ma. W sumie 120
    zł na miesiąc to nie jest mało.
    Czy można w jakiś sposób spowodować, aby kierownictwo przywróciło te bony?
    Na pomoc zw. zawodowych za bardzo liczyć nie można.
    Żadnych wypowiedzeń warunków pracy ani płacy nie było, po prostu od dnia
    tego a tego stanowiska kontroli jakości znikają z wykazu uprawnionych do
    bonów i już.
    Jacek

  • 2. Data: 2008-07-16 18:20:10
    Temat: Re: Pozbawienie pracowniów bonów
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek pisze:

    > Czy można w jakiś sposób spowodować, aby kierownictwo przywróciło te
    > bony?

    Sąd pracy.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-07-16 18:24:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g5lc6r$3qq$1@news.onet.pl Jacek <m...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Żadnych wypowiedzeń warunków pracy ani płacy nie było, po prostu od dnia
    > tego a tego stanowiska kontroli jakości znikają z wykazu uprawnionych do
    Przyjmę, że wymieniona przez ciebie "umowa zbiorowa" to po prostu zakładowy
    układ zbiorowy pracy. Możliwość jego zawarcia przewiduje KP (Dział 11 od art
    238), a stronami są pracodawca i zakładowa organizacja związkowa.
    Jeśli tak, to bony dostawaliście, bo ZZ-ty to wam załatwiły negocjując
    układ, a teraz uzgodniono niekorzystne dla pewnej części pracowników zmiany
    w tym układzie.
    Cóż, trzeba było mieć swoją reprezentację w ZZ, budować "lobby" i chociaż
    wiedzieć co sie kroi.
    Dawali wam, i przestali - cieszcie się, że dawali.
    BTW - ja bym się przyjrzał kto zyskał na modyfikacji układu zbiorowego.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-07-16 19:19:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Dawali wam, i przestali - cieszcie się, że dawali.

    Dopóki nie dali wypowiedzeń zmieniających to sobie mogą zmieniać. Art.
    241 [13] §2 kp. Wygrana sprawa w sądzie.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-16 21:03:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g5lhk3$f5c$1@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Dopóki nie dali wypowiedzeń zmieniających to sobie mogą zmieniać. Art. 241
    > [13] §2 kp.
    Bardzo słuszna uwaga, nie wiedziałem tego.
    Dobrze się czegoś nauczyć, dzięki.

    --
    Jotte