    From: "dUDUS" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urlop a pierwsza praca
    Date: Tue, 6 Jan 2004 09:34:43 +0100

    Witam,

    Mam sprawe odnośnie przysługującego mi urlopu. Zacząłem pracę 19 wrzesnia
    2002 roku. Byla to moja pierwsza praca .Prawo do urlopu nabyłem po 6
    miesiącach. Wedlug istniejacego wtedy kodeksu pracy przysługiwało mi 20 dni
    urlopu (uwzgledniajac studnia wyzsze). Przy obliczaniu urlopu na koniec tego
    roku okazalo sie ze mam prawo do 20 dni urlopu za poprzedni rok (do dnia 19
    wrzesien 2003 bo przepracowalem rok). Wedlug moich obliczen powinienem do
    konca roku 2003 dostac proporcjonalnie jeszcze pare dni (za okres od 20
    wrzesnia 2003 do 31 grudnia 2003) ale niestety takich nie otrzymalem. Z tego
    co dostalem informacje od Pani ktora sie zajmuje kadrami nie dostane tych
    dodatkowych dni gdyz jak mi wyjasnila byla to moja pierwsza praca. Chodzi mi
    o urlop ktory musze wykorzystac w firmie do konca marca 2004. Według mnie
    jest to niesprawiedliwe - miałem pecha jezeli chodzi o urlop ze zaczalem
    prace we wrzesniu 2002 a nie w styczniu 2003??? Prosze o informacje czy jest
    to OK i czy nie przysluguja mi wiecej niz 20 dni urlopu za okres ponad 15
    miesiecy ktore przepracowalem.

    Pozdrawiam,
    Mariusz