  • 1. Data: 2003-07-25 05:31:32
    Temat: Urlop- Pytanie!
    Od: "A" <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pracuje w trybe zmianowym 12 godz. (dniowki, nocki) , rowniez soboty,
    niedziele, święta.
    Czy w takim przypadku urlop moze konczyc sie w sobote.
    Np.
    Mam urlop od poniedzialku do piatku, czy w sobote moge isc do pracy?
    Z gory dziekuje za odp.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-07-28 13:52:04
    Temat: Re: Urlop- Pytanie!
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "A" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Np.
    > Mam urlop od poniedzialku do piatku, czy w sobote moge isc do pracy?

    generalnie na podstawie art. 154 par 3 kp tak, ale są wyjątki np:
    a) nie dotyczy to wykonywania dozwolonej pracy polegającej na konieczności
    prowadzenie akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego albo
    dla ochrony mienia lub usunięcia awarii.

    Dla ciebie skoro pracujesz w 12 godzinnym systemie (winie być taki zapisany
    w umowie o pracę jako 129 4 kp, albo regulaminie pracy) zastosowanie będzie
    miał art. 154 par 4 kp., który mówi, iż
    jeżeli twój rozkład czasu pracy przewiduje większą liczbę dni wolnych od
    pracy w okresie rozliczeniowym przyjętym przez pracodawcę niż przypadjąca w
    tym okresie łączna liczba niedziel, świąt i dni wolnych od pracy, urlopu
    udziela się w dni, które są dla ciebie dniami pracy lub dniami wolnymi od
    pracy, w takiej proporcji w jakiej te dni występują w czasie wykonywania
    pracy, zgodnie z obowiązującym rozkładem czasu pracy.

    Konkludując, odpowiedź na twoje pytanie brzmi: tak, urlop może skończyć się
    w sobotę w kontekście par 3 (mowa w nim o dniach kalendarzowych, które jeśli
    są pracownika normalnymi dniami pracy, (tak jak dla ciebie sobota i
    niedziela są takimi dniami to urlopu udziela się w dni kalendarzowe
    właśnie) z zastrzeżenim par 4 art. 154 kp, o którym wyżej.
    Pozdrawiam
    Jona