  • 1. Data: 2003-07-25 03:13:32
    Temat: NASK
    Od: "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl>

    Pewna rzecz mnie irytuje, (oto polska właśnie:>)
    NASK który rejestruje nazwy w domenie .pl nie sprzedaje adresów, a jedynie
    zobowiązuje się do wpisania na swoich dnsach jakiejś tam nazwy. Umowa
    obowiązuje bezterminowo [ http://www.dns.pl/zasady-p.html ] Jest tam punkt,
    który nosi nazwę "OBOWIĄZYWANIE UMOWY" i według niego wynika, że podstawą
    do "zabrania domeny" jest jej nie opłacenie w terminie.
    Co to znaczy, że jest to podstawa? Czy to oznacza że jest to jedyny sposób
    na "zabranie domeny"? Co to oznacza że umowa jest bezterminowa? (opłaty i
    tak są wnoszone raz na rok i nie uiszczenie może nastąpic tylko raz w roku)

    Czytałem o przypadku w którym NASK zarządzający domenami regionalnymi
    przekazał ją innemu podmiotowi (jakaś gmina czy urząd miasta). Zwrócił się
    do osób posiadających subdomeny w tej domenie nasku, z informacją, że
    zarządzał domenami będzie inny podmiot, pytając o zgode na przeniesienie
    subodmeny do nich. Z osobami które się nie zgodziły została rozwiązan umowa
    ze strony NASK (czy to się nie gryzie z zasadami rejestracji domen!?) Czy
    podmiot który przejął domene mógłby np. sobie wprowadzić przepis, że będzie
    dowolnie kasował subdomeny w/g własneg widzimisie? (cały czas chyba trwała
    bezterminowa umowa z nask?)