  • 1. Data: 2003-07-24 21:51:39
    Temat: Nietypowa promocja - jogurty po dacie ważności?
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Dziś (t.j. 24 lipca) w drobnym sklepie widziałem promocję - jogurt danone za
    0,75 gr z terminem ważności 19 lipca - czyli pięć dni wstecz. Czy sprzedawca
    przypadkiem nie narusza jakichś przepisów? Na co mogę się powołać zgłaszając
    taki towar? Może konkretna ustawa itp. ?

    Dziękuję za sugestie
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-24 23:53:35
    Temat: Re: Nietypowa promocja - jogurty po dacie ważności?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Powiadom Inspekcję Handlową nie handrycz się za 2 złote, bo szkoda nerwów.

  • 3. Data: 2003-07-25 00:20:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfpkd6$jv0$1@druid.ceti.pl>, Maciek81 wrote:
> [...]
    > przypadkiem nie narusza jakichś przepisów? Na co mogę się powołać zgłaszając
    > taki towar? Może konkretna ustawa itp. ?

    Pewnie tak, ale nie chce mi się szukać :) Jest to ponad wszelką wątpliwość
    niedozwolone i powinieneś zawiadomić Inspekcje Handlową i Sanepid - pewnie
    mają więcej takich promocji.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-07-25 00:53:32
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    wątpliwość
    > niedozwolone i powinieneś zawiadomić Inspekcje Handlową i Sanepid -

    Ale... chyba jest roznica, czy na etykiecie stoi: 'najlepiej spozyc przed'
    czy: 'nalezy spozyc do'. Jesli jest 'najlepiej' to IMHO moga sobie robic
    promocje.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 5. Data: 2003-07-25 02:19:26
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Tomasz Kałużny wrote:
    > Ale... chyba jest roznica, czy na etykiecie stoi: 'najlepiej spozyc przed'
    > czy: 'nalezy spozyc do'. Jesli jest 'najlepiej' to IMHO moga sobie robic
    > promocje.

    O ile mi wiadomo, istnieje obowiązek umieszczania na produktach
    spożywczych daty przydatności do spożycia. Więc jeśli zinterpretujemy
    "najlepiej spożyć przed" jako datę przydatności do spożycia to można się
    przyczepić o jej przekroczenie, jeśli zaś zinterpretujemy jako taką
    sobie informację, to możemy się przyczepić o brak daty przydatności
    produktu do spożycia. Więc w obu przypadkach sanepid czy PIH będą miały
    się czym zająć.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2003-07-25 02:35:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfpv13$2t3$1@inews.gazeta.pl>, Tomasz Kałużny wrote:
> [...]
    > czy: 'nalezy spozyc do'. Jesli jest 'najlepiej' to IMHO moga sobie robic

    Ale... autor operował pojęciem "termin ważności" które wydaje się być
    tożsame z etykietowym i ustwowym (dogrzebałem się: Dz.U. 2001 r. nr 63,
    poz. 634) "termin przydatności do spożycia". W przypadku "najlepiej spozyc
    przed" = "data minimalnej trwałości" termin ten wynosi 3 miesiące (według
    informacji znalezionej na stronach Federacji konsumentów - nie mogę
    doszukać się w przepisach).

    Ale też:
    Art. 25. 1. Środki spożywcze, używki, dozwolone substancje dodatkowe lub
    inne dodatki do środków spożywczych lub używek rozprowadzane w
    opakowaniach jednostkowych, znakowane datą minimalnej trwałości lub
    terminem przydatności do spożycia, mogą być wprowadzane do obrotu do tej
    daty lub terminu.

    Z tym że to już inna bajka.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-07-25 07:16:57
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > opakowaniach jednostkowych, znakowane datą minimalnej trwałości lub
    > terminem przydatności do spożycia, mogą być wprowadzane do obrotu do tej
    > daty lub terminu.

    generalnie jest tak, że tego typu promocje może zrobić jak termin podany
    kończy się "lada moment" np. za 3 dni,
    jednak po tym terminie powinien towar usunąć czyli krótko mówiąc wyrzucić...
    ale w tym przypadku wiadomo - mały sklep - kasa zainwestowana - trzeba
    odzyskać ile się da
    Pozdrawiam
    Przemo