  • 1. Data: 2003-07-24 21:45:36
    Temat: Przewieszki pomiędzy blokami
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczące instalcji sieci komputerowych. Czy przewieszki
    pomiędzy blokami są legalne w świetle polskiego prawa ? Obiło mi się o uszy,
    że nie. Czy może orientuje się ktoś dokładniej na jaką podstaawę prawną
    można się oprzeć ?

    z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2003-07-24 21:51:44
    Temat: Re: Przewieszki pomiędzy blokami
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Podstawy prawnej Ci niestety nie podam, ale jestem pewna, że (przynajmniej w
    naszej spółdzielni) jest to nielegalne. Na tablicy ogłoszeń w moim bloku
    wisi informacja ze spółdzielni, że wszelkie nieuzgodnione wcześniej z
    zarządem instalacje tego typu będą bez wcześniejszego uprzedzenia
    likwidowane.
    Może w regulaminie spółdzielni jest stosowny zapis?
    W każdym razie my korzystamy z osiedlowej sieci, ale oczywiście jest to za
    zgodą i wiedzą spółdzielni.

    Pozdr. Ewa

  • 3. Data: 2003-07-24 21:53:09
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    uszy,
    > że nie. Czy może orientuje się ktoś dokładniej na jaką podstaawę prawną

    Są legalne jeżeli uzyskasz pozwolenie administracji budynków. Być może
    istnieją odrębne przepisy dot. np. zabezpieczeń p.poż. ale o tym nie wiem.
    Przede wszystkim zgoda.

  • 4. Data: 2003-07-24 22:03:34
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

> [...]
    > Może w regulaminie spółdzielni jest stosowny zapis?
    > W każdym razie my korzystamy z osiedlowej sieci, ale oczywiście jest to za

    Hmmm...Wiesz prawo ustanowione przez spółdzielnie jest mniej wiążace od tego
    ustanowionego przez powiedzmy sejm. Jezeli jest to mozliwe, to odmowa
    spółdzielni jest tylko ich widzimisie. Bo nawet jezeli się zgodzą, to i tak
    łamię prawo i jakiś inspektorat budowlany może mi się na głowę zwalić.

    Dzieki za pomoc :)

  • 5. Data: 2003-07-24 22:09:50
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    > Są legalne jeżeli uzyskasz pozwolenie administracji budynków. Być może
    > istnieją odrębne przepisy dot. np. zabezpieczeń p.poż. ale o tym nie wiem.
    > Przede wszystkim zgoda.

    O podstawę prawną mogę poprosić ?

  • 6. Data: 2003-07-25 15:44:21
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    kornik wrote:

    > O podstawę prawną mogę poprosić ?

    Wynika pewnie z prawa wlasnosnosci. Ich budynki , grunt
    to ci moga zabronic i tyle.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 7. Data: 2003-07-25 16:30:23
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    > Wynika pewnie z prawa wlasnosnosci. Ich budynki , grunt
    > to ci moga zabronic i tyle.
    > --

    To z pewnoscia. Pytanie czy jest cos w polskim prawie, np.: budowlanym, ze
    takich przewieszek ogolnie lub w jakichs szczegolnych przypadkach robic nie
    mozna, lub trzeba jakichs specjalnych zezwolen. Czy np.: inspektorat
    budowlany moze sie do czegos takiego przyczepic.

    Otarlo mi sie o uszy, ze to jest niedozwolone...pytanie na podstawie
    czego...

    greetings
    kornik