  • 1. Data: 2003-03-19 07:47:53
    Temat: Urlop Macierzyński w szkole a ferie i zwolnienie
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam!
    Mam problem. Moja żona pracuje w szkole. Od początku sierpnia do porodu (koniec
    grudnia) miała zwolnienienlekarskie. Urlop macierzyński przysługuje jej w
    wymiarze 4 miesięcy (do 17. kwietnia b.r.)

    Wg. moich informacji (art. 66 Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta
    Nauczyciela, Dz.U. 1982 nr 3 poz. 19) żonie przysługuje urlop uzupełniający w
    czasie roku szkolnego w wymiarze uzupełniającm do 8 tygodni.

    A tu się okazuje, że nie szkoła nie chce jej takiego urlopu przyznać. Mało
    tego - część zaległych dni z urlopu, który może jeszcze wykorzystać zaliczają w
    poczet ferii zimowych podczas których była na urlopie macieżyńskim.

    Czy moje rozumowanie jest słuszne - Nie tylko nie wolno zaliczać urlopu
    uzupełniającego w poczet ferii zimowych i to jeszcze w czasie trwania urlopu
    macierzyńskiego, ale jeszcze należy się żonie kolejny urlop uzupełniający za
    ferie zimowe.

    Niestety nie mogę znaleźć żadnego aktu wykonawczego dotyczącego tego problemu.
    Czy ktoś może mi pomóc? Chcę iść do szkoły z wydrukowanymi przepisami, a sądzę,
    że sam art. 66 karty Nauczyciela nie wystarczy. Przydałyby się jakieś akty
    wykonawcze.

    Pozdrawiam
    Jesli na priv piszcie na
    p...@d...com

  • 2. Data: 2003-03-19 10:20:00
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

> [...]
    > grudnia) miała zwolnienienlekarskie. Urlop macierzyński przysługuje jej w
    > wymiarze 4 miesięcy (do 17. kwietnia b.r.)

    http://ipwo.vulcan.pl

    Szukaj "Urlopu macierzyńskiego" w indeksie rzeczowym lub przez wyszukiwanie
    słów.

    Michal Letowski