  • 1. Data: 2003-07-08 11:29:39
    Temat: Urlop
    Od: "Dorota M." <d...@t...pl>

    Czy pracując na 1/2 etatu przysługuje mi 13 czy 26 dni urlopu?

  • 2. Data: 2003-07-08 12:20:17
    Temat: Re: Urlop
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dorota M. napisał:
    > Czy pracując na 1/2 etatu przysługuje mi 13 czy 26 dni urlopu?

    To zależy czy pracujesz codziennie 4 godziny czy np. 2-3 dni w tygodniu.

    W pierwszym wypadku przysługuje Ci pełen urlop, w drugim 1/2.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-07-08 19:28:20
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > To zależy czy pracujesz codziennie 4 godziny czy np. 2-3 dni w tygodniu.
    >
    > W pierwszym wypadku przysługuje Ci pełen urlop, w drugim 1/2.
    nie jest to niestety do końca prawdą,
    w pierwszym przypadku przysługuje ci 26 dni w drugim zaś 26 ;)
    Numer polega na tym że jeżeli pracujesz np trzy dni w tygodniu
    (poniedziałek, środa piątek), a chcesz mieć wolny tydzień musisz wziąć też
    urlop we wtorek i czwartek. Trochę to tak na chłopski rozum mało intuicyjne
    ale tak jest. Teoretycznie więc zatrudnionemu w taki sposób opłaca się brać
    urlopy w pojedyńcze dni, gdyż będzie miał wtedy więcej wolnego. Jest to moim
    zdaniem drobna, niegroźna luczka w prawie.

    Bronek

  • 4. Data: 2003-07-09 07:08:20
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Numer polega na tym ze jezeli pracujesz np trzy dni w tygodniu
    > (poniedzialek, środa piątek), a chcesz miec wolny tydzien musisz wziąc
    > tez urlop we wtorek i czwartek. Troche to tak na chlopski rozum malo
    > intuicyjne ale tak jest. Teoretycznie wiec zatrudnionemu w taki sposób
    > oplaca sie brac urlopy w pojedyncze dni, gdyz bedzie mial wtedy wiecej
    > wolnego. Jest to moim zdaniem drobna, niegroLna luczka w prawie.

    A jak ma sie do tego w takim razie art. 154 par. 4 i 5 K.p.?

  • 5. Data: 2003-07-09 07:15:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik S.Koper napisał:

    > A jak ma sie do tego w takim razie art. 154 par. 4 i 5 K.p.?

    O właśnie, zapomniałam który to artykuł.

    I cytacik żeby wszystko było czarno na białym:

    "§ 4. Pracownikowi objętemu jednym z systemów czasu pracy, o których
    mowa w art. 1294 i 142, jeżeli rozkład jego czasu pracy przewiduje
    większą liczbę dni wolnych od pracy w okresie rozliczeniowym niż
    przypadająca w tym okresie łączna liczba niedziel, świąt i dni wolnych
    od pracy, wynikających z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu
    pracy, urlopu udziela się w dni, które są dla tego pracownika dniami
    pracy i dniami wolnymi od pracy, w takiej proporcji, w jakiej te dni
    występują w czasie wykonywania pracy, zgodnie z obowiązującym go
    rozkładem czasu pracy.
    § 5. Przepis § 4 stosuje się także do pracownika zatrudnionego w
    niepełnym wymiarze czasu pracy, którego rozkład czasu pracy przewiduje
    dni pracy i dni, w których nie ma on obowiązku wykonywania pracy."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-07-09 07:57:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, bronek wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > To zależy czy pracujesz codziennie 4 godziny czy np. 2-3 dni w tygodniu.
    [...]
> [...]
    >+ urlopy w pojedyńcze dni, gdyż będzie miał wtedy więcej wolnego. Jest to moim
    >+ zdaniem drobna, niegroźna luczka w prawie.

    Drobna, niegroźna luczka, powiadasz ?
    Nie chcesz mnie może zatrudnić na 1/12 etatu ? ;) - tylko w umowie
    zapisz że urlopu wg twojej wykładni będziesz mi udzielał na żądanie
    i będzie już zupełnie w porządku :], podpisywać listę płac mogę
    w ramach urlopu lub dni kiedy nie będę pracował :)
    (resztę wątku już przeczytałem i kwestia "luczki" jest poza konkursem)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zastanawiający się dlaczego sprowadzanie do absurdu budzi opór,
    a próba stosowanie tegoż w mniejszej skali już nie)

  • 7. Data: 2003-07-09 17:04:36
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > Teoretycznie więc zatrudnionemu w taki sposób opłaca się brać
    > urlopy w pojedyńcze dni, gdyż będzie miał wtedy więcej wolnego. Jest to
    moim
    > zdaniem drobna, niegroźna luczka w prawie.
    w mojej wypowiedzi skręślam zdanie:
    "Jest to moim zdaniem drobna, niegroźna luczka w prawie".
    i zastępuję je następującym:
    "Oczywiście pracodawca musiałby być solidnym oszołomem żeby się na to nie
    zgodzić"

    teraz chyba ok co?
    Bronek

  • 8. Data: 2003-07-09 17:24:01
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    "bronek" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > i zastępuję je następującym:
    > "Oczywiście pracodawca musiałby być solidnym oszołomem żeby się na to nie
    i znowu error
    w ostatnim zdaniu skreślam "nie"

  • 9. Data: 2003-07-09 20:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, bronek wrote:

> [...]
    >+ > i zastępuję je następującym:
    >+ > "Oczywiście pracodawca musiałby być solidnym oszołomem żeby się na to nie

    :)
    Chyba starczy :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-07-10 05:37:08
    Od: "maciekp00" <k...@w...pl>

> [...]
    > niepełnym wymiarze czasu pracy, którego rozkład czasu pracy przewiduje
    > dni pracy i dni, w których nie ma on obowiązku wykonywania pracy."

    Zatem dotyczy to również norm równoważnych, gdy pracownicy pracują po 12h
    przez 13 dni w miesiącu - co wtedy z urlopem?