  • 1. Data: 2004-10-07 07:54:33
    Temat: Uprawnienia organów do legitymowania
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Czy lista organów uprawnionych do legitymowania jest zebrana w jednym akcie
    prawnym, czy tez jest porozrzucana po kilkudziesieiu ustawach?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 2. Data: 2004-10-07 16:14:38
    Temat: Re: Uprawnienia organów do legitymowania
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Lesio5 wyskrobał(a):
    > Czy lista organów uprawnionych do legitymowania jest zebrana w jednym
    > akcie prawnym, czy tez jest porozrzucana po kilkudziesieiu ustawach?

    Raczej porozrzucana, bo niby w jakiej ustawie miało by być ujęto to prawo?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-10-07 17:07:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej porozrzucana, bo niby w jakiej ustawie miało by być ujęto to prawo?

    Po za tym tych organów jest strasznie dużo i taka lista byłaby potwornie
    długa. To nie tylko tradycyjnie znane Policja, Straż Graniczna, ABW, BOR,
    Straż Miejska, ale całą masa urzędów mających uprawnienia kontrolne, a więc
    wszelakiej maści inspekcje przede wszystkim, ale również i urzędy
    (postępowanie administracyjne). Z tym, ze o ile pierwsze przywołane przeze
    mnie instytucje posiadają te uprawnienia w zasadnie nieograniczone
    podmiotowe, czyli mogą legitymować każdego, to inspekcje w tym zakresie mają
    już jakieś tam ograniczenia. Należy ich szukać w ustawach.