  • 1. Data: 2010-02-22 11:13:48
    Temat: Uprawdopodobnienie terminu ?
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Pisze na grupe bo sekretariat sadu nie bardzo wie o co chodzi sedziemu.
    W pismie stoi tak:

    Sad ....taki a taki.... Pan... czyli ja.... a dalej

    Zgodnie z zarzadzeniem Sedziego Sekretariat xxx Wydzialu ....itd.....
    Sadu ....itd......., zobowiazuje do uprawdopodobnienia terminu w jakim
    uzyskal on dokumenty zalaczone do wniosku o wznowienie postepowania w
    sprawie ...... xxxx.... w terminie 14 dni, pod rygorem odrzucenia.

    O co moze chodzic?

    W dniu 30.09.2008r. odbyla sie rozprawa na ktorej nie posiadalem
    stosownych dokumentow potwierdzajacych nieprawidlowosc w wyliczaniu
    swiadczen przez mojego pracodawce.
    Sedzia zawiesil sprawe do momentu uzyskania stosownych dokumentow.
    W lipcu 2009 otrzymalem wreszcie dokument potwierdzajacy moje zeznanie
    skladane w sadzie wiec napisalem do sadu prosbe o "wznowienie
    postepowania" w ktorym dolaczylem dokumet z nowymi faktami ktore
    pojawily sie w sprawie. Data lipca 2009 jest na dokumencie a wiec po
    rozprawie w 2008r..

    Co mam uprawdopodobnic?
    Czy moze mam doslac oryginalne dokumenty ktorych kopie zalaczylem w
    pismie? Wolablym oryginaly pozostawic u siebie. Zreszta na kopii prosby
    o wznowienie z oryginalnymi zalacznikami mam stempelek biura podawczego
    sadu.

    --
    jedrus

  • 2. Data: 2010-02-22 11:35:42
    Temat: Re: Uprawdopodobnienie terminu ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jedrus" <j...@n...btx.pl> napisał w wiadomości

    > Co mam uprawdopodobnic?

    Ja sądzę, że Sąd ma wątpliwości, kiedy faktycznie dostałeś te dokumenty.
    Sądzi, że może dużo wcześniej, niż je do sądy wysłałeś. Tak przynajmniej
    rozumiem to pismo nie wnikając w meritum sprawy. A zatem doąłcz przykłądowo
    skeroopię koperty, gdzie będzie stempel pocztowy.

  • 3. Data: 2010-02-22 11:55:21
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-22 12:13, jedrus pisze:
> [...]
    > swiadczen przez mojego pracodawce.
    > Sedzia zawiesil sprawe do momentu uzyskania stosownych dokumentow.

    co tak naprawdę nastąpiło we wrześniu 2008 roku? czy było to
    postanowienie o zawieszeniu postępowania? jeśli tak, to na jakiej
    podstawie (powinna być w postanowieniu albo jego uzasadnieniu)?
    i czy potem nie nastąpiło umorzenie postępowania?

> [...]
    > postepowania" w ktorym dolaczylem dokumet z nowymi faktami ktore
    > pojawily sie w sprawie. Data lipca 2009 jest na dokumencie a wiec po

    jeśli napisałeś, że wnosisz o wznowienie postępowania to prawdopodobnie
    pismo zostało potraktowane jako skarga o wznowienie postępowania i jako
    taka jest rozpoznawana - stąd żądanie wykazania, że zachowałeś termin do
    złożenia takiej skargi
    co, jeśli nadal toczy się pierwotne postępowanie, jest nieco bez sensu i
    powinieneś sprecyzować, że nie chodzi o wznowienie zakończonego
    postępowania, a kontynuowanie (podjęcie) zawieszonego

    ale jak jest naprawdę, to tylko Ty wiesz, bo opis niewiele wnosi ;)

    KG

  • 4. Data: 2010-02-22 12:09:21
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > rozumiem to pismo nie wnikając w meritum sprawy. A zatem doąłcz
    > przykłądowo skeroopię koperty, gdzie będzie stempel pocztowy.

    Juz pisalem, ze kopie dokumentow sa ostemplowane data z 2009 a sprawa
    byla w 2008 ale dobrze, podesle im raz jeszcze te kopioe z prosba o
    zwrocenie uwagi na date tworzenia dokumentu.
    Moze to o to chodzi.

    --
    jedrus

    Sonda nt. odśnieżania miasta http://mokotow.btx.pl/
    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/

  • 5. Data: 2010-02-22 12:33:00
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    kam pisze:

> [...]
    > podstawie (powinna być w postanowieniu albo jego uzasadnieniu)?
    > i czy potem nie nastąpiło umorzenie postępowania?

    W 2008 odbyla sie rozprawa na ktorej zeznalem, ze pracodawca
    (budzetowka) oszukal mnie przy naliczaniu swiadczen rentowych.
    Chodzilo o to, ze podczas zwolnienia lekarskiego zaklad "pojechal mi" o
    kilka grup uposazeniowych w dol a uwczesny przepis mowil, ze podczas
    urlopu, delegacji, zwolnienia...., takich rzeczy sie robi.
    Niestety, wyciagnac kwit z archiwum, zwlaszcza wojskowego nie jest takie
    proste wiec w dniu roprawy nie mialem tych kwitow.

> [...]
    > powinieneś sprecyzować, że nie chodzi o wznowienie zakończonego
    > postępowania, a kontynuowanie (podjęcie) zawieszonego

    Tak, moje pismo z 2009 brzmialo "Wznowienie postepowania" a w
    uzasadnieniu napisalem ze mam wreszczie dokumenty z archiwum ktorymi nie
    dysponowalem podczas rozprawy w 2008 i te papiery dolaczylem.
    Niestety, nie mam odpisu wyroku (platny i nie wnoszacy nic do
    podwyzszenia podstawy naliczenia swiadczen) tym bardziej, ze sedzia
    zawiesil sprawe i powiedzial ze jak zbire dokumenty to bedzie
    kontynuacja. Tak to zrozumielem.

    > ale jak jest naprawdę, to tylko Ty wiesz, bo opis niewiele wnosi ;)

    Jest jak opisalem. Moze rzeczywiscie sedzia nie zwrocil uwagi na date.
    Odpisy rozkazow dziennych wskazuja zupelnie na inne daty ale na dole,
    obok okraglego stempa "za zgodnosc" jest pieczec dotownika wskazujaca na
    lipiec 2009. Moze wlasnie mam uwairygodnic ten datownik? Nie wiem ale
    skoro jest na kazdym dokumencie to dlaczego mam uwiarygadniac cos co juz
    wiarygodnym jest? Sad dostal tez "zbiorowke" ktora wylicza wszystkie
    dokumenty ktore otrzymalem z archiwum. Na tej zbiorowce jest data
    dokladnie taka sama jak w pojedynczych dokumentach obok stempla "za
    zgodnosc" czyli lipiec 2009.
    Nie wiem zatem co mam uwiarygadniac. Kancelaria radzi zebym napisal
    pismo przedluzajace owe "14 dni" i dopytal o to co mam uwiarygodnic.

    Hmmm, tak sobie mysle, ze skoro to budzetowka mnie orznela to pewnie
    beda robic wszystko coby w odpowiednim momencie przerwac sprawe
    motywujac "zwloka" lub czyms podobnym. Jest to spory jak dla mnie grosz
    wic jak postepowac dalej, zebym nie otrzymal pisma: "szanowny panie, w
    zwiazku z przekroczeniem okresu itp sprawa zostala definitywnie
    odrzucona"

  • 6. Data: 2010-02-22 12:40:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Juz pisalem, ze kopie dokumentow sa ostemplowane data z 2009 a sprawa
    > byla w 2008 ale dobrze, podesle im raz jeszcze te kopioe z prosba o
    > zwrocenie uwagi na date tworzenia dokumentu.
    > Moze to o to chodzi.

    A jaka jest różnica pomiędzy datą widniejącą na dokumencie, a datą
    dostarczenia przez Ciebie dokumentu do sądu?

  • 7. Data: 2010-02-22 12:45:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jedrus wrote:
    > Odpisy rozkazow dziennych wskazuja zupelnie na inne daty ale na dole,
    > obok okraglego stempa "za zgodnosc" jest pieczec dotownika wskazujaca na
    > lipiec 2009.

    No to narazie uprawdopodobniles date wykonania kopii, a nie otrzymania
    dokumentow. Bo z tego co rozumiem dokumenty zostaly sporzadzone wczesniej.
    Teraz jeszcze musisz wykazac kiedy ty je dostales. Narazie wykazales, ze
    nie pozniej niz lipiec 2009. Wykaz jeszcze, ze nie wczesniej niz .....

  • 8. Data: 2010-02-22 13:56:56
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-22 13:33, jedrus pisze:
> [...]
    > podwyzszenia podstawy naliczenia swiadczen) tym bardziej, ze sedzia
    > zawiesil sprawe i powiedzial ze jak zbire dokumenty to bedzie

    to był jakiś wyrok kończący, czy zawieszenie postępowania?

    > Jest jak opisalem.

    czyli nie wiadomo jak...
    bo nagle piszesz o jakimś wyroku
    zdecyduj się, czy pierwsza sprawa została zakończona (tylko nie tak, jak
    zrozumiałeś, a zgodnie z tym co jest w aktach)

    KG

  • 9. Data: 2010-02-22 14:07:39
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    kam pisze:

    > to był jakiś wyrok kończący, czy zawieszenie postępowania?

    Sedzia poinformowal ze sprawa zostaje zawieszona. Ja zapytalem czy
    otrzymam decyzje o zawieszeniu. Sedzia odpowiedzial ze bedzie dostepna w
    kancelari ale odplatnie.

  • 10. Data: 2010-02-22 14:27:27
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-22 15:07, jedrus pisze:
    > Sedzia poinformowal ze sprawa zostaje zawieszona. Ja zapytalem czy
    > otrzymam decyzje o zawieszeniu. Sedzia odpowiedzial ze bedzie dostepna w
    > kancelari ale odplatnie.

    a więc ponownie - sprawdź w aktach na jakiej podstawie jest zawieszenie
    i czy później nie ma postanowienia o umorzeniu
    a jeśli nie (i sprawa nie zakończyła się w inny sposób), a Twoje pisma
    mają dotyczyć tej sprawy, napisz, że wniosek o wznowienie, to wniosek o
    podjęcie zawieszonego postępowania