  • 1. Data: 2010-02-21 19:40:48
    Temat: [GPL] Wykorzystanie zmodyfikowanej wersji MediaWiki w serwisie internetowym
    Od: "Hieronim Anonim" <h...@o...pl>

    Witam,

    Chcę zmodyfikować kod MediaWiki(wydanej na licencji GNU GPL) i użyć go na swojej
    stronie.

    Na http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html czytam:

    "Czy GPL wymaga, by kod źródłowy zmodyfikowanej wersji został udostępniony
    publicznie?
    GPL nie wymaga rozpowszechniania zmodyfikowanego przez Ciebie programu. Wolno
    Ci wprowadzać zmiany i korzystać z nich prywatnie, w ogóle bez ich wydawania.
    Odnosi się to także do organizacji (łącznie z firmami); organizacja może
    utworzyć zmienioną wersję i używać jej wewnętrznie nigdy nie wydając tej wersji
    na zewnątrz. Ale jeśli w jakiś sposób publicznie wypuszczasz zmienioną wersję,
    GPL wymaga byś udostępnił użytkownikom programu zmodyfikowany kod źródłowy, na
    warunkach GPL. Tak więc, GPL zezwala na pewne sposoby rozpowszechniania
    zmienionego programu, a na inne nie, ale decyzja o samym wypuszczeniu należy do
    Ciebie."

    Czy używanie aplikacji php na stronie kwalifikuje się jako "publiczne
    wypuszczenie zmienionej wersji"? Czy będę musiał udostępnić kod źródłowy?

    Pozdrawiam,
    Hieronim Anonim

  • 2. Data: 2010-02-21 20:29:39
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 21 Lut, 20:40, "Hieronim Anonim" <h...@o...pl> wrote:
    > Czy używanie aplikacji php na stronie kwalifikuje się jako "publiczne
    > wypuszczenie zmienionej wersji"? Czy będę musiał udostępnić kod źródłowy?

    Jeżeli będzie to strona "w internecie" a nie np. w wewnętrznej sieci
    Twojej firmy i przeznaczona tylko na wewnętrzne potrzeby, to tak.

    --
    Regards
    Matt

  • 3. Data: 2010-02-21 20:31:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-21 20:40, Hieronim Anonim pisze:
    > Witam,
    > Czy używanie aplikacji php na stronie kwalifikuje się jako "publiczne
    > wypuszczenie zmienionej wersji"? Czy będę musiał udostępnić kod źródłowy?

    Nie, bo nie dajesz nikomu programu do używania w wersji skompilowanej.
    Rzeczone PHP są jednocześnie kodem źródłowym, ale załóżmy, że użyłeś
    kompilatora PHP (są takie) i kod zamotałeś. Nadal ten zamotany program
    nie jest dla innych dostępny. Tylko twoja strona go używa. Takie jest
    moje zdanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-02-21 20:59:47
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    ty nie będziesz nic wypuszczał, będziesz sam użytkował (to , że to
    będzie dostępne w necie nic tu nie zmienia, nadal użytkujesz na potrzeby
    swoje/swojej firmy).
    Gdybyś chciał sprzedawać lub rozdawać swoją wersję MediaWiki to
    musiałbyś się zastosować do tych wskazówek.

    mp.

  • 5. Data: 2010-02-22 10:50:28
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Matt wrote:

    > Jeżeli będzie to strona "w internecie" a nie np. w wewnętrznej sieci
    > Twojej firmy i przeznaczona tylko na wewnętrzne potrzeby, to tak.

    Bzdura. Kodu nie udostępnia dalej. Jedynie rezultat działania aplikacji w
    postaci strony www, a to już co innego.

    Podsumowując - "nie".

    Co innego gdyby aplikacja używała licencji Affero GPL, a nie zwykłego GPL
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Affero_General_Public_L
    icense

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl